Barnvakten1 skrev 2020-01-02 15:39:50 följande:
Kul att jag kan vara till hjälp! Jag förstår. Det är klart att man blir otålig! Hur länge har ni försökt? Jag tänker såhär, det skadar ju inte att anmäla er till utredning via landstinget också? Tyvärr tror jag inte att man får någon rabatt privat om man ej lyckas via landstinget. Jag hoppas att vi inte behöver komma så långt att vi behöver betala för behandling men OM det skulle ske är det ju skönt att det är det andra alternativet. Har dock hört om andra här som gjort tvärtom att de gått privat först och sedan fått via landstinget. Så mitt råd är att anmäla er för utredning via landstinget också så har du en plan B där, men hoppas såklart att ni lyckas så fort som möjligt! Kan ju även vara vissa väntetider privat även om de är mycket mycket kortare.
Hej hej! Om vi bestämmer oss för privat behandling så vill vi inte blockera möjlighet till landstingsfinansierad utredning för de som inte har något annat alternativ, därför vill jag inte liksom dubbelansöka för det :) Vi kollade några kliniker och väntetider varierar från en vecka till några veckor medan man måste ibland vänta några månader innan man ska få börja utredningen via landstinget. Vi har försökt i nästan 1,5 år nu, lite mindre än så :) Och vi har lite bråttom pga olika faktorer som min partners ålder, mitt låga AMH värde, sommarledigheter... Men ännu en gång till är det så bra att höra att bemötandet var okej via landstinget också :D
Hur såg dina provresultat ut? Eller ska du få veta allt på detta möte som kommer?