• jackie92

Vi som börjat med fertilitetsutredning

Hej!

Hade vårt första möte för barnlöshet i veckan. Jag är 26 år och min sambo är 29 år. Vi har haft oskyddat sex ett år och jag orkar inte längre gå dag ut och dag in att fundera på vad som är fel. Det tar över hela mitt liv. Barn eller möjligheten till att få barn är allt jag tänker på hela tiden.

Vi bor i Amsterdam så måste göra hela det här kalaset i Holland vilket gör mig lite rädd. Har liksom ingen aning hur det går till här eller hur dyrt det är. Är cirka 3 mån väntan på utredning vilket känns rätt skönt så kan jag smälta allt under sommaren. Första steget är att min sambo ska göra spermaprov och jag har lämnat blodprov för klamydia-antikroppar samt ska göra en gyn undersökning. Efter det får man tid för den mer omfattande undersökningen. 

Tycker egentligen att allt det här suger så mycket men nu har jag bestämt mig att det är bättre att bita i det sura äpplet nu (min sambo är fortf rätt chill, men min ångest o oro är enorm.) Och om vi måste göra ivf i framtiden är det bättre att börja nu när jag är 26 och inte om några år.

• jackie92

Hopp till alla i tråden! :)

Hade skrivit här 3 juli att vi haft första mötet för utredning men hade väntetid på 3 månader innan vi kunde ta alla prover. Vi har haft oskyddat sex i 1 år o 3 mån.

Nu idag plussade jag o är i vecka 6, woop helt naturligt! Så slipper utredningen, hopppas verkligen på samma för er! Även om det tar lite tid behöver inte nått vara fel. 

Svar på tråden Vi som börjat med fertilitetsutredning