Inlägg från: Anonym (Försök 3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försök 3)

Den stora ROSENROT-tråden

Jagerika skrev 2018-09-12 15:39:41 följande:

Men vad orättvist! Så ungdomar utan pengar eller jobb som blir gravida får behålla barnet , och dessutom får hjälp med det, men en kvinna på 40 utan barn får ingen hjälp att skaffa barn?

Jag är ingen stressad människa så på den fronten är det samma som vanligt, men är lite mindre trött nu :) jag har alltid varit en trött människa, även om värmen slog ut mig i somras. Men jag är trött året om xD haha

Jag måste bara återgå till rosenroten, jag känner att jag blir lättare generad, eller ja inte generad men röd i ansiktet när jag pratar med folk! Det har aldrig hänt förut då jag är väldigt social och inte alls blyg. Det liksom stämmer inte med att jag ska bli generad för minsta lilla haha! Underligt! Sen nu när jag kom hem från jobbet så har jag börjat få värk i magen, och hela trosan var blöt! Väldigt vattniga flytningar kan man ju säga!! Aldrig fått så innan!

Ja tydligen :/ Jag hade definitivt inte varit mogen att skaffa barn då, så jag gör alla en tjänst genom att ha väntat. Ja, alla utom mig själv eftersom systemet är som det är.

Jasså, det kanske är för att blodflödet ökar i kroppen och därför blir du rödare än du brukar?

Haha som jag igår då :D

Jag fick hem nya CB tester idag och provade nu i eftermiddags. Snacka om förvåning när jag fick blinkande gubbe idag igen. Alltså blinkande gubbe från tisdag till söndag förra veckan och inget test måndag och tisdag, och idag onsdag blinkande igen...eller fortfarande.

Hade jag inte äl igår då?? Jag fattar inget, men strunt samma. Jag haffade sambon när jag kom hem från jobbet och sexade till det :D
  • Anonym (Försök 3)
    isabelle81 skrev 2018-09-12 21:22:19 följande:

Plussade idag!!! Första gången med RR. Började på CD 3 ca eftersom jag bestämde mig lite sent för att börja. Sen körde jag två stycken tills 2 dagar efter ÄL och då började jag inställer smörja med progesteronkräm två ggr per dag.

Grattis!! Så häftigt att det funkade redan vid första försöket :)
  • Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-13 06:12:07 följande:
    Ja då kanske din ÄL något senare denna månaden? Det kan ju hända! Förra månaden gick jag hela 5 dagar över tiden ( aldrig varit så länge över tiden förut) och jag tror det var en sen ÄL.

Idag tog jag sista tabletterna eftersom jag börjar bli öm i livmodern som jag brukar bli precis innan ÄL, så tror jag har ÄL nu i helgen :D så spännande!!!!
    Fick blinkande gubbe idag också, det betyder 9 dagar med blinkande gubbe (testade iof inte måndag och tisdag men eftersom den fortfarande blinkar borde det bara varit blinkande då med).
    Det betyder enligt cb att jag kan sluta testa den här cykeln och att jag inte kommer få någon äl.

Skit med :(

Så vi får bara fortsätta mysa varannan dag för säkerhetsskull. Men jag kan ställa in mig på att det inte kommer bli något den här månaden.

Så spännande!! Tycker du gör helt rätt att sluta nu så du inte äter dem för länge. Jag håller tummarna stenhårt för dig!

• Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-13 07:47:43 följande:
    Vi hoppas att du hade ÄL måndag eller tisdag så håll humöret uppe! :) du hade ju nån konstig flytning som jag tyckte lät som ÄL flytning! Så än ska du nog inte ropa hej ;)

Ja jag har fortfarande vattning flytningar med, så nått är på gång iallafall :D ja jag vill då inte bli gravid och sedan få missfall det första jag får bara för några tabletters skull så nu är dom finito, äter endast folsyran som vanligt nu :)
    Ja hoppet överger mig inte än, har ju inte fått mens ;)
    Jag kollade min kalender och förra månaden hade jag äl cd 18 (fast gubbe) och idag är jag på cd17 så jag måste nog ändå testa imorgon bitti för att se.

Jag har svag molvärk i magen sen igår kväll igen. Inte alls så tydlig som i måndags, men det är inte helt tyst iaf.

Nä missfall vill man verkligen inte riskera, slutar hellre någon dag tidigare med RR. Jag äter också folsyra :) Låter positivt med flytningarna. Ska bli intressant och höra om de förändras för dig de närmaste dagarna framöver :)
  • Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-13 08:17:13 följande:
    Om du får fast gubbe i morgon så har vi exakt samma cykel denna månad! Bara att jag är på cd 16 idag! Och Bim 29/9 :D haha vad sjukt!
    Haha det hade ju varit sjukt med exakt samma cykel :D :D
    Jäklar va spännande det blev nu :P :)
  • Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-13 10:02:02 följande:
    Ja jättespännande!! :D så får vi prata symtom fram till Bim! Haha
    Haha ja klart vi ska göra det :)
    Men vi kanske ska ta det i en egen tråd så vi inte förstör Rosenrotstråden fullständigt :D

• Anonym (Försök 3)
    Jagerika skrev 2018-09-13 12:34:56 följande:
    Ja haha det är nog bäst! Gör en tråd och säg vad den heter så fortsätter vi där :D
    BIM 29/9 med Rosenrot heter tråden.

Ses där :)

• Anonym (Försök 3)

Har nu testat en månad med rosenrot och sex varje dag tre dagar innan äl och sen varannan dag efter det. Inte sex på själva äl dagen.

Och idag plussade jag :)

• Anonym (Försök 3)
    Nyckelpigan4 skrev 2019-03-24 10:47:39 följande:

Jag är gravid!!! Hann inte börja med rr :)

Grattis :)
  • Anonym (Försök 3)
    Anonym (inte denna gång) skrev 2021-05-15 11:33:25 följande:

Jag har tagit Artic Root, rosenrot, nu i 3 månader... min menscykel har blivit 23 dagar nu varje månad! Från att ha varit 26-28 för det mesta.

När har jag ens ägglossning nu??

Det känns även som jag får pms jämt! Min sambo tål det inte

Äl testar du inte?
    När hade du äl innan? Lutealfasen är samma så det är follikelfasen som blivit kortare för din del.
  • Anonym (Försök 3)
    Anonym (inte denna gång) skrev 2021-05-17 08:55:12 följande:

Det känns som jag har äl på dag 9 eller 10 nu redan  

När jag innan fick mens på dag 27 hade jag starkt positivt på ältest dag 14...

Det verkar ju stämma rätt bra.
    Hade du äl cd 14 innan nu så bör det vara cd 10 nu eftersom cykeln är 23 dagar.

Jag har hört att man kan korta sina cykler med rosenrot. Så om du slutar med rosenrot så bör dina cykler återgå till normallängd. Follikelfasen är ju viktigt i utvecklingssynpunkt. Så man vill ju inte ha äl allt för tidigt i cykeln heller.

• Anonym (Försök 3)
    Anonym (Lång cykel) skrev 2021-05-17 21:31:30 följande:

Hej!

Är på dag 35 efter att ha slutat med preventivmedel. Ännu ingen ägglossning. Tror ni att jag kan börja med RR nu, eller bör jag vänta till nästa cykel?

Hej

Du bör vänta till nästa cykel.

• Anonym (Försök 3)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-05-23 13:21:43 följande:

Hello

Jag har köpt hem life?s variant för att börja imorgon när min mens sätter igång.

En tablett innehåller 300 mg rosenrotextrakt som motsvarar ca 1200 mg torkad rot - hur många bör jag ta? När på dagen ska jag ta den tro? Har de någon påverkan?

Brukar ha äl kring cd17-18 men tänkte ta rosenrot tom dag 14 bara, vill inte riskera något.

Börja med en om dagen. Ta den på morgonen. Du kan känna dig piggare av den. Jag har blivit gravid ett par gånger på rosenrot. Vissa säger att den påverkar, andra inte.

ÄL testa så du är säker på när äl kommer.

Hoppas det funkar för dig :)
  • Anonym (Försök 3)
    Loremipsum skrev 2021-09-27 13:58:55 följande:

Hej! Funderar på att testa rosenrot under mensen å några dagar till, en vecka typ. Vill inte riskera ta det för länge då jag förstått cykeln kan rubbas å bli såväl kortare som längre. Nån som gjort på detta vis? Eller tror ni det är bortkastat då?

Du ska börja med rosenrot första dagen i cykeln, dvs första mensdagen och sen äta den fram till äl. Du bör alltså äl testa dig om du inte kan din kropp såpass bra att du vet exakt hur din cykel ser ut.

Cykeln kan rubbas så fort du börjar med rosenrot, så det hjälper inte att äta några dagar kortare.

Men cykel rubbades inte medan jag åt rosenrot, men blev längre när jag slutade.

• Anonym (Försök 3)
    Mimow11 skrev 2021-08-26 13:28:32 följande:

Började med Arctic root idag, min mens slutade i förrgår, tror ni det är försent denna cykel att den skulle påverka något?

Känns som de flesta börjar mensens första dag :)

Det behöver inte vara kört, men man bör börja mensens första dag.

• Anonym (Försök 3)
    Loremipsum skrev 2021-09-27 16:59:05 följande:
    Anonym (Försök 3) skrev 2021-09-27 14:16:05 följande:

Du ska börja med rosenrot första dagen i cykeln, dvs första mensdagen och sen äta den fram till äl. Du bör alltså äl testa dig om du inte kan din kropp såpass bra att du vet exakt hur din cykel ser ut.

Cykeln kan rubbas så fort du börjar med rosenrot, så det hjälper inte att äta några dagar kortare.

Men cykel rubbades inte medan jag åt rosenrot, men blev längre när jag slutade.

Jag använder FLO för att ha koll på min cykel å den brukar stämma bra gällande när mens kommer så tror den har rätt bra koll även på ägglossnings - dock ej använt sticka. Det var därför jag tänkte att jag kan köra lite kortare än man ska för säkerhetsskull. Så om cykeln blir rubbad så råkar jag inte ta rosenrot för ?sent?. Men du tror alltså inte på denna idé?
    Min erfarenhet är att äl kan komma en dag tidigare eller senare vissa månader och då är det bra att ha koll med äl tester om man vill testa rosenrot för att inte äta det för länge.
    Men du kan ju alltid prova att sluta tidigare med rosenrot och se om det funkar. Du har inget att förlora på det :)
  • Anonym (Försök 3)
    Aisof skrev 2025-01-18 12:06:58 följande:

Hej!
    Jag skulle gärna vilja ha lite råd :)

Jag ska börja ta rosenrot, men jag kommer inte kunna göra ett försök att bli gravid förrän jag har ÄL i mitten av mars, alltså om exakt 2 månader. Har ÄL nu och jag undrar när det är smartast att börja ta rosenrot.

Kan jag börja ta det nu och ta det varje dag fram till den ÄL när jag ska försöka bli gravid? 

Är tacksam för alla råd!

Börja mensens första dag. 
    Såklart kan du ta rosenrot tidigare och äta hela månaden då det är nyttigt i andra avseenden också.
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden