• isabelle81

Den stora ROSENROT-tråden

Plussade idag!!! Första gången med RR. Började på CD 3 ca eftersom jag bestämde mig lite sent för att börja. Sen körde jag två stycken tills 2 dagar efter ÄL och då började jag inställer smörja med progesteronkräm två ggr per dag.

Gravid med fyran. Missfall v 5 maj-18
  • isabelle81

TACK!! Jag tror helt klart på RR! Första försöket var då i maj som slutade i missfall så detta blir 5:e månaden. Hade ÄL som vanligt i juni. Sen smörjer jag med ProgesterAll krämen också som jag nu ska fortsätta med till ca v 12 sägs det.

Försöker du också bli gravid?

Jagerika skrev 2018-09-13 06:13:27 följande:

GRATTIS FÖR TUSAN!!!! :D hur länge har ni försökt? Det är ju helt klart nått med Rosenrot för det är ju masssssor som blir gravida med hjälpa av detta! :D

Gravid med fyran
  • isabelle81

TACK!! Ja det är helt underbart! Tror ju helt klart på RR :)

Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-13 07:20:25 följande:

Grattis!! Så häftigt att det funkade redan vid första försöket :)

Gravid med fyran
  • isabelle81
    Nykär15 skrev 2018-09-13 13:58:33 följande:

Smörj till v 14, då är du säker på att moderkakan tagit över helt :)

Tack, det ska jag göra eller ännu längre...?
  • isabelle81
    Jagerika skrev 2018-09-13 14:17:17 följande:

Ja vi har försökt i 9 månader nu så därför gör jag ett försök med både rosenrot och Bisolvon denna månaden! Tog sista tabletterna idag och i morgon förväntas ÄL :)

Åh spännande! Stort lycka till!!Är det första gången med RR? Jag kände nog ÄL mindre med RR och mindre ÄL flytningar men den verkade ändå vara starkare.. vad som helst bara det funkar. Har ju mitt missfall bakom mig (första någonsin) så man e ändå lite avvaktande...
    Gravid med fyran
  • isabelle81
    Nykär15 skrev 2018-09-13 23:18:20 följande:

Nej längre gör ingen nytta. Jag tog ju starka Lutinus vaginalt nu sist, och det är läskigt att sluta, men min gyn övertygade mig att det var helt onödigt att ta det längre...jag trappade ner, slutade inte tvärt. Körde nertrappning i kanske en vecka

Ok ja kan tänka mig det är läskigt att sluta... jag ska fortsätta till v 14 iaf, känns bäst :)
    Gravid med fyran
  • isabelle81
    Nykär15 skrev 2018-09-14 20:38:10 följande:

Ja gör det!

Jag är såååå sugen på en till, galet med tanke på vilken resa det var att få vår lilla son! Men vi får se, efter årsskiftet isf...och då kommer jag garanterat ta RR igen, men även E-vitamin, folsyra, järn, magnesium och multivitaminer som sist! Och blir jag gravid kommer jag ta Lutinus och Trombyl med!

Vad härligt! Hur många barn har ni? Detta blir mitt fjärde och min mans tredje :) min yngsta är 8 sen 11 och 16 snart ;) jag tar apotekets gravid-vitaminer men funderar på om det räcker då jag e vegan. Var inte det med de andra barnen...
  • isabelle81
    Nykär15 skrev 2018-09-15 20:27:54 följande:

Vi har tre barn nu :)

9 månader, 7 år och 10 år

Jag är lakto-ovo-vegetarian men äter mycket veganskt, minstingen är vegan pga allergier

Vad härligt! Nästan som våra yngsta sen att vi har en på snart 16 år också. Jag håller på att gå över till veganskt och har bara smör och ost kvar. Inget jag äter så ofta ändå men bra att det finns alternativ :)
    Gracie med fyran
  • isabelle81
    Nathiis skrev 2018-09-17 21:13:28 följande:

Jag hade cykler på mellan 40-50 dagar efter jag slutade med p-piller ^^ Började med rosenroot och fick snabbt en normal cykel på 28-31 dagar. Efter första månaden med dubbel dos blev jag gravid och är idag i v.12 (:

Jag körde också dubbel dos alltså två tabletter dagligen och blev gravid direkt!!
    Gravid med fyran
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden