Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Den stora ROSENROT-tråden

Tummelisaa skrev 2018-06-17 13:59:40 följande:

Tack! När bör jag börja ta äl-test? Är på dag 2 nu i cykeln :)

Hade 27 dagars cykel denna månad som var nyligen men hade inte äl förens dag 20 ungefär (vet eftersom jag var hos gyn dag 17 å hon sa att den skulle komma snart)

Jag har en menscykel på 30dagar och börjar alltid testa med ÄL-test på CD10. Sen testar jag i 10 dagar framåt och maxutslag har alltid kommir under den tiden.

Men om du har oregelbunda cykler kanske det är bättre att köpa en fertilitetsmonitor och använda iställef för bara lösa stickor? Den talar ju om för dig när du ska testa.
  • Anonym (anonym)
    Annanathalia skrev 2018-08-06 20:10:59 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in här även om ingen skrivit på ett tag. Har världens sämsta dag idag då jag tydligt får mens när som. Ytterligare en månad med negativt resultat och jag är hel sänkt. Har inte fått utslag på äl stickor på 3 mån så beställde nu rosenrot och bidrottninggele efter att ha läst denna och en annan tråd.

Så om jag har förstått det rätt så äter jag båda dessa från mens 1 dag till positivt äl test (om det blir positivt vill säga). Progesteronkräm efter positivt äl test?

Tagit progrestronkräm i 2 mån men från dag 7 i cykeln och ökat på dag 14 till två pump utefter vad som står på bisedeln men detta är alltså inte "rätt"?

// Anna

Progesteron (oavsett kräm, vaggissar eller oralt) ska tas EFTER ägglossning, INTE före. Har för mig nån sa att tar man Progesteron före beräknad ägglossning kan det förhindra ägglossningen, och då blir man inte gravid

Så använd ägglossningstest föreslår jag och vänta med progesteronet efter du fått maximalt utslag.

Lycka till nästa gång !
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-05 08:38:03 följande:

Åh va häftigt! Jag det håller jag tummarna för :)

Vi siktar också på sex varannan dag from idag. Jag har dock svårt att hålla mig till varannan dag för jag vill så gärna att det ska lyckas. Vill helst ha varje dag så vi inte missar det. Men har hört att varannan dag är bättre. Så svårt att veta.

När vi hade sex varannan dag så blev det aldrig något plus, men när vi hade sex varje dag från blinkande smiley till fast lysande smiley så blev det plus varje gång. Så jag rekommenderar sex en gång varje dag !
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Nivea) skrev 2018-09-24 07:54:20 följande:

Hej! Jag har ätit rosenrot denna månaden och tog ett test mest på skoj nu, är på ÄL+11/12 nånting

Jag sirrar mig blind snart för jag tycker det ser ut som nått under bokstaven S. Är jag helt fel ute?

Ska ta igen om två dagar

Det går tyvärr inte att se bilden.
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden