• LB2016

Den stora ROSENROT-tråden

Hej. Hoppar in här med. Har haft oskyddat i ca 4 år varav 2 år som vi har försökt till och från.

Har provat rosenrot kosttillskott då när vi försökte intensivt, dock strula den till min menscykeln. Har provat bisolvon och progesterall men har inte hjälpt. Rosenrott och bisolvon prova jag dock bara en gång och progesteronkrämen 2-3 gånger. Efter över 12 månaders försök och längtan så la jag allt på hyllan.. Orkade inte bli besviken mer, tog för mycket krafter. Sen hade jag lätta cellförändringar så ville vänta och se ifall det blir bra, de försvann. Så nu börjar vi snart igen.

Undrar vart ni köpt er artic rosenrot och hur förpackningen ser ut? Är det den röda med vit i mitten? Lägger in en bild här ifall den syns.

• LB2016
    Tummelisaa skrev 2018-07-13 22:17:18 följande:

Jag åt den som du infogade bild på. Har bim imorgon så kan inte säga något vettigt än, men kommer återkomma och berätta hur det går för mig :)

Okej! Då vet jag finns ju många att välja mellan.

Fler som äter den?
  • LB2016
    Anonym (Lång väntan) skrev 2018-07-15 12:49:47 följande:

Jag har använt Friggs Rosenrot energi som jag köpt på ICA. Först provade jag en omgång med 1 tabl dagligen men märkte då ingen skillnad. Struntade sen i tabletterna någon månad. I samband med att vi väntade på att vår utredning skulle dra igång provade jag en omgång med 2 tabl dagligen. Är nu gravid i v 8 efter att ha försökt aktivt i över 1 år.

Lycka till! 

Har också provat med ICAs. Tydligen är det många som använder denna, så vill med testa. Grattis till dig!!
  • LB2016
    Annanathalia skrev 2018-08-06 20:10:59 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in här även om ingen skrivit på ett tag. Har världens sämsta dag idag då jag tydligt får mens när som. Ytterligare en månad med negativt resultat och jag är hel sänkt. Har inte fått utslag på äl stickor på 3 mån så beställde nu rosenrot och bidrottninggele efter att ha läst denna och en annan tråd.

Så om jag har förstått det rätt så äter jag båda dessa från mens 1 dag till positivt äl test (om det blir positivt vill säga). Progesteronkräm efter positivt äl test?

Tagit progrestronkräm i 2 mån men från dag 7 i cykeln och ökat på dag 14 till två pump utefter vad som står på bisedeln men detta är alltså inte "rätt"?

// Anna

Som ovan skrev kräm när du fått äl och rosenrot från mensens första dag tills äl. Snart kommer väl mensen så ska börja min första kur med rosenroten. Har börjat äta zink hoppas det hjälper något.
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden