Inlägg från: Anonym (Jejjo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jejjo)

Den stora ROSENROT-tråden

Försöker med rosenrot nu vilket förkortade min cykel och gav tydliga smärtor i magen när det var dags för ägglossning så nöjd än så länge :D fast smiley på dag 17 efter 5dagar med blinkande (cb advance ägglossninstest). Är tyvärr bortrest nu när detta inträffade men sexade på rejält innan jag for så hoppas det kan bli nått av detta ändå :D

• Anonym (Jejjo)
    Tummelisaa skrev 2018-07-02 14:35:43 följande:

Positivt äl test idag! Hade mycket flytningar när jag vaknade annars inte haft några andra äl symptom, blir spännande detta nu och se! Nu blir det mys dem närmsta dagarna :)

Lite nyfiken eftersom vi testade positivt på ägglossningstestet ganska nära varandra, när tror du man vågar ta fram och prova gravtestet? kan knappt hålla mig. Men har rätt oregelbunden cykel så vet inte alls när bim blir för mig
  • Anonym (Jejjo)
    Tummelisaa skrev 2018-07-02 18:12:30 följande:

Jag skulle nog börja testa typ äl+9 trots att det nästan fortfarande är för tidigt även då men känner att OM man nu vill börja testa tidigt så är det nog äl+9 som är det första som ens kan ge utslag, men vet hur det är, suuuper svart att hålla sig :) men av erfarenhet av tidigare graviditet så är det ju EGENTLIGEN ingen idé att testa innan bim, jag plussade inte förens bim + 13 förra grav och även då var det ganska svagt. Men kommer nog börja testa äl+9 denna månad för är alldeles för otålig :) såg nu också att du har oregelbunden men som sagt börja testa äl+9 om du vill börja tidigt :)

Åh tack för utförligt svar! :) Hoppas vi plussar båda två!! Ska göra ett försök +9 bara för att lugna nyfikenheten hihi håll oss uppdaterade hur det går för dig!
  • Anonym (Jejjo)
    Tummelisaa skrev 2018-07-09 15:07:07 följande:

Äl + 6 idag, åååh vad det är en jobbig väntan!!

+10 idag men inte vågat testa. Tänkte nog försöka hålla mig till helgen. Mina bröst är så ömma att jag knappt kan ha kläder på mig. Aldrig känt förut faktiskt, undrar om rosenroten kan ligga kvar i kroppen så man får tydligare innan-mens-symptom också eller om det är grav-känningar. Den som väntar får se :) var dock ute och åkte båt idag på ett REJÄLT skumpande hav, så nu går jag och nojar över att jag sabbat något i och med detta. Aah, hatar detta nojande som alltid kommer efter äl...!!
  • Anonym (Jejjo)
    Tummelisaa skrev 2018-07-13 22:17:55 följande:

Hur har det gått för dig??

Testade imorse men var negativt :( svårt att säga när bim är men borde vara nånstans från idag och typ en vecka framåt hehe. Känner mig svullen precis som jag brukar dagen innan mens så känns inte så hoppfullt:( hur går det för dig, vågat testa?? :)
  • Anonym (Jejjo)
    Tummelisaa skrev 2018-07-14 00:06:14 följande:

Ååhjag förstår, hoppas att det bara var förtidigt för dig att testa och att det ändras! Jag tänkte testa imorgon lördag första gången om inte mensen dyker upp, då är det bim (äl+11). har haft väldigt mycket flytningar och mensvärk men det kan ju lika gärna bero på mensen :/ Sen fick jag feber i går kväll och känner av den nu ikväll med + att jag har huvudvärk och fick magkatarr igår som jag nu får dras med :(( så det är mycket på samma gång, om detta bara är slumpen eller fall något är ett symptom vet jag inte men är spänd för att se fall mensen dyker upp nu på morgonen! Mvh en som ligger sängliggandes med magkatarr just nu :(

Men vilken vecka du haft! Jag brukar få magkatarr när jag är stressad, kanske du går och tänker mycket på att bli gravid? Oavsett anledning tråkigt :/ hoppas mensen håller sig borta, berätta hur testet gick sen :D
  • Anonym (Jejjo)
    Tummelisaa skrev 2018-07-15 11:46:25 följande:

Hamnade på sjukhus natten till lördag så det var förmodligen lindrig blindtarmsinflammation jag hade, men då fick jag genomgå massa undersökningar bla gynundersökning, sedan den har jag haft rosa på pappret när jag kissar men mensen har inte kommit igång, och pga det rosa har jag inte känt att det varit någon idé att testa. Hmm undrar om det är mensen som kommer nu eller om jag bara blev känslig av gyn undersökningen och att det är därför det kommer rosa? sååå svårt att veta

Ojdå, vad trist att du behövde uppsöka sjukhus :( visade gynundersökningen nått? Det rosa kan säkert vara efter undersökningen, vet att dom rekommenderar trosskydd efter cellprov för det kan komma några stänk blod.
  • Anonym (Jejjo)

Var lite rosa på pappret igår vid toalettbesöket så tänkte neeej nu kommer mensen. Men när jag vaknade på morgonen hade den ännu inte dykt upp. Så tog ett test vilket visade positivt :D

Om det är tack vare rosenroten eller ej är ju oklart, men åt dubbel dos rosenrot forte.

Detta är min första graviditet någonsin så nu börjar nervositeten. Är det vanligt att ha ont i magen redan? Spänner i hela magen. (Borde vara gå in i vecka 5 nu snart). Ska ringa BM på måndag och höra hur jag går vidare :)

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden