• Ereya

Den stora ROSENROT-tråden

Rosenrot gjorde att jag fick världens tydligaste ägglossning den här månaden, första kuren, jag kunde bygga broar till grannlandet! Även ökad lust och ja, stabiliserad ägglossning, minskar också min oro/ångest och är superbra vid träning... Nu hoppas jag på ett stort plus om två veckor!

• Ereya
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-06-25 14:23:02 följande:

Jag tänkte börja med rosenrot och har läst många sidor här i tråden. Har förstått att jag ska sluta när det är dags för äl.

Men jag har två frågor:

1: Jag testar med clearblue advance ägglossningstest. Ska jag sluta när höjningen börjar eller när jag har maximal, dvs fast gubbe?

2: När ska jag börja ta dem? Första mensdagen eller sista mensdagen?

Har läst om väldigt många som äter dubbel dos. Tänkte beställa rosenrot från apoteket, antar att det inte spelar någon roll vilken sort jag äter. Men ska jag börja med normal dos eller köra dubbel dos på en gång?

Jag är liten och nätt och för mig funkade en tablett om dagen superbra, fick jättetydlig äl. Började på första mensdagen och slutade när jag kunde bygga broar, hehe.
  • Ereya
    UndrandeSökare skrev 2018-06-25 17:10:17 följande:

Försök 3- När slidsekretet är så segt på pappret när man torkar sig, att man kan ta det mellan 2 fingrar och dra ut det till en lång bro, utan att det bryts av, så brukar man säga att ägglossningen snart är på gång. Det kan man nog kalla "bygga broar"

Vad jag hört så är brobygget själva ägglossningen, åtminstone är det så för mig. :) Det håller på i ca 18-20 timmar och sen ändrar flytningarna karaktär.
  • Ereya
    Missmli skrev 2018-06-25 17:26:03 följande:

Ska bli så intressant att se om rosenrot fungerar lika effektivt för mig som för många av er andra . Jag fick i alla fall dunder ägglossning. Kände av den något brutalt . Yr och illa mående och ont i magen. Nu hoppas jag bara det tog sig med

Samma här, hade inte kunnat missa den om jag inte var död redan, haha. Hoppas också att det tog sig!
  • Ereya
    Anonym (Lång väntan) skrev 2018-06-26 21:36:02 följande:

Jag hoppades på att få tidigare äl med rosenrot så när den inte hade kommit dagen då äl var beräknat enligt appen slutade jag ta tabletterna och då fick jag äl med tydliga tecken.

Min ägglossning kom på cykeldag 10 den här månaden med rosenrot. Jag hade symptom från dag åtta till elva med brobygget dag nio och tio. 25 dagars cykel haha, men då behöver man iaf inte vänta sååå länge mellan gångerna man kan bli gravid ;) När har du bim?
  • Ereya
    Anonym (Lång väntan) skrev 2018-06-27 20:52:40 följande:

Jag plussade förra veckan efter ett års försök. Hade också en cykel på 25 dagar och hoppades på att äl skulle komma tidigare och att lutealfasen då kunde bli lite längre. Den låg på 10-12 dagar. 

Men jag ryser, stort stort grattis! Så himla roligt!
  • Ereya
    Anonym (Lång väntan) skrev 2018-06-27 21:12:57 följande:

Tack! Hoppas det blir plus för er också nu. 

Jaaa, tack <3 ÄL+6 idag, tänker inte testa förrän om en vecka. Gaaah, så länge kvar!
  • Ereya
    eman303 skrev 2018-07-09 19:09:40 följande:

Hej!

Är det någon här som har fått mindre mens utav rosenrot? Jag hade bim i torsdags men har bara kommit några enstaka droppar per dag sedan dess. Är detta normalt? :)

Haha jag har inte fått mens alls! Den skulle ha kommit i fredags men inte en ansats till att vilja dyka upp. Vi får se... Annars blir det ett gravtest på onsdag :D
  • Ereya
    Mezzy skrev 2019-01-12 20:21:45 följande:

Är det någon som har mått riktigt illa av att äta rosenrot? Jag har nu flera gånger mått illa ca 30 min efter jag tagit den. Idag är det riktigt illa :(

Jag tar den tillsammans med magnesium, folsyra och idag en järntablett. Om det skulle ha någon betydelse.

Jag tar rosenrot Arctic Root från Life tillsammans med multivitamin, omega 3, mjölksyra och vitamin D och mår inte illa. Kolla tillverkaren eller prova ta den solo tex innan läggdags.
  • Ereya
    Anonym (Undrar) skrev 2019-01-14 16:55:34 följande:

Hej! Fick min mens igår, eller jätte lite så egentligen kom den igång idag på riktigt. Tänkte testa på rosenrot denna månad (arctic root) och undrar hur man ska tänka när man käkar det när man inte kollar sin ägglossning med stickor, temp eller någonting? Jag testade förut med det var bara en stressfaktor :)

Sammanfattar min fråga: vet ni om jag på något sätt märker att min ägglossning kommer? Alltså om rosenroten bidrar med mer äl-sekret eller äl-värk? (Läste det någon stans). Undrar därför att jag förstått att man ska sluta när ägglossningen börjar? Jag märker inte alltid ägglossningen :D

Första månaden jag använde den hade jag måsta varit död för att inte märka av ägglossningen haha. Så extremt tydlig, tydligare än jag någonsin haft förut. Så jag behövde inte ältesta eller nåt... Det var omöjligt att missa. Men sen har jag inte fått samma effekt.
  • Ereya

Plussade idag!

Precis när jag släppt alla tankar på bebis och allt som rör det. Jag slutade räkna dagar slutade bry mig om ägglossningen, men åt OmniVegan och Rosenrot fortfarande. 12 månader tog det sedan vi började ha fullbordat samlag och de senaste 2-3 månaderna har jag helt lagt alla planer på bebis åt sidan. Det kanske var det jag behövde, för här är mitt sesamfrö. <3

• Ereya
    Pastime skrev 2019-04-01 18:14:26 följande:

GRATTIS! Tack för att du delar! Åt sin kille några tillskott? Hur lång cykel och lutealfas har du om man får fråga? Så nyfiken! Haha! Kände du någon skillnad innan BIM när du plussade? Återigen: grattis!

Tack, åhhh <3 Så roligt att det glädjer andra!!

Min cykel är 28-29 dagar ish. Ägglossning på CD12-13. I och med att vi 8nte hade sex i anslutning till ägglossningen (CD8) räknade jag inte med stt bli gravid alls, och jag hade verkligen noll symptom. Inte på mens inte på graviditet. Ingen pms. Ingenting. Jag bara testade för att utesluta en graviditet när mensen var sen fyra dagar och jag inte hade några symptom då heller. Ej på morgonurin och hade bara hållit mig i 2 timmar. Blev plus direkt. <3

Sen idag kom illamåendet haha. Och fick byta täcke till ett svalare. För gud vad jag är varm, jösses :)

Lycka till!!!! Håller tummarna för plus snart för er också!
  • Ereya
    Pastime skrev 2019-04-01 18:14:26 följande:

GRATTIS! Tack för att du delar! Åt sin kille några tillskott? Hur lång cykel och lutealfas har du om man får fråga? Så nyfiken! Haha! Kände du någon skillnad innan BIM när du plussade? Återigen: grattis!

Och just, det, min sambo har ätit "Silicea MAN" de senaste månaderna. Gud tänk om det var det som gjorde det?! Har jag inte tänkt på. Så sjukt att det gick trots att vi mer eller mindre missade ägglossningen!
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden