• T90

Den stora ROSENROT-tråden

Kan rosenrot göra att man inte får äl?

• T90
    Lunalove skrev 2018-05-08 12:08:27 följande:

Funderar på samma... börjare med rosenrot denna cykeln och jag har fortfarande inte fått ÄL....... CD27

Har du testat med stickor utan utslag och inga ägglossningsflytningar eller hur menar du att du ej fått äl?
  • T90
    Lunalove skrev 2018-05-08 16:17:26 följande:

Jag tempar i NC, ingen tempökning, inga ÄL flytningar och testat med stickor + digitalt ÄL test 2 ggr om dagen sedan CD10.

Det är ju mysko. Aldrig hänt förut? Bara nu med rosenrot? Jag har lite ÄL-flytningar nu och tror väl äl blir på torsdag / fredag, förutsatt att strecken på stickorna blir starkare då.... blev bara lite fundersam för min förra mens var 2 dagar sen och det var första gången jag åt rosenrot.
  • T90

Åt dubbeldos rosenrot denna månad och plussade nu ikväll. Går ju aldrig säga om det spelade in. Vi låg dessutom färre dagar och gånger denna äl än de föregående 5 månaderna.

• T90
    SL185 skrev 2018-06-12 07:31:18 följande:

Jag plussade idag!! Jag som inte skulle testa förrän efter bim..något sa till mig att testa så jag kunde inte stå emot längre. Vaknade imorse o tog ett test,,o där kom ett fint streck direkt. Bim är ju på fredag så det är lite tidigt. Men har haft kramper, illamående varje morgon nu i 4 dagar, ryggvärk igår. Detta var andra månaden med rosenrot, tog dock 2 tabletter/dag denna gång. Vet inte om det är tack vare rosenroten eller annat (blev gravid även utan)z

Har ett missfall i bagaget så oron har börjat så klart. Men hoppas att det går hela vägen denna gång.

Hoppas att det smittar av sig på er nu <3

Grattis :) lite komiskt att det för oss båda tog sig med dubbeldos rosenrot. Man börjar ju undra :p
  • T90
    SL185 skrev 2018-06-12 07:45:19 följande:

Men oj!! Ja men en dos kändes lite fattigt hahah så jag ökade på..

Vilken vecka är du i nu? :)

6+5 :)
  • T90
    Marialinnea91 skrev 2019-03-05 07:17:53 följande:

Lång tråd men fortfarande vid liv, fan inte vanligt att stöta på! Slutade med p-piller i höstas och av vad jag märkt (och två mån där jag testat) har jag inte haft någon ägglossning alls.. Jag har inga problem med mensen, den kommer o går som klockan men börjar bli otålig på att aldrig plussa. Trodde det skulle gå mycket snabbare då jag ?bara? är 27.. men så en sömnlös natt stötte jag på denna fantastiska tråd och fick nytt hopp! Så många inlägg om hur det funkar efter bara ett till ett par tre försök.

En fråga bara om någon fortfarande orkar svara, om man ska ta två tabletter om dagen, tar ni dom samtidigt eller morgon o kväll?

Jag tog mina två samtidigt. Blev gravid när jag dubblade dosen, kanske slumpen, vem vet
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden