• SandraHj

Ägglossning trots turner syndrom? Hjälp!

Hej på er

Är en tjej på 25 år och har turner syndrom

För er som inte vet vad det är så fattas e del av min andra X kromosom. Detta ger hormonrubbningar och i de flesta fall innebär det infertilitet .

Jag äter divina plus för att hormoner ska komma i balans.

Hade uppehåll i två månader dec och jan pågrund av mallanblödningar

Den 8 mars tog jag ägglossningstest då jag hade mycket flytningar och smärtor i vänster sida av magen. Det blev positivt !!! Har jag helt spontant fått ägglossning ? Jag och min partner hade sex samma kväll. Och jag fick då en mindre blödning efteråt. Typ ljusrosa. Kom även sju dagar efter det positiva testet och samlaget

Tacksam för all hjälp och alla funderingar !

Behöver någon att bolla med känner ja !!!

• Svar på tråden Ägglossning trots turner syndrom? Hjälp!
  • SandraHj

Tack för svar. Jobbar som stödassistent .

Det är både dagars och helger. Olika tider

Så blir svårt att tempa samma tid varje dag. Är temp mer tillen test?

Vad jag dock funderar på är om hormontabletterna ger falskt utslag? Men dock borde jag ju då få utslag varje månad,samma dag typ..men det har ju ej hänt

• SandraHj

Tack för att du tar dig tid att bolla med mig

Japp det är Östrogen och progesteron . Borde tempen då alltid vara hög tänker du så man inte ser någon skillnad ? Kanske får ge tempen ett försök :)

• SandraHj
    Anonym (Preggo) skrev 2018-03-21 14:56:56 följande:

Graviditetstest?

Nej. Ägglossningstest:)
  • SandraHj
    Anonym (.) skrev 2018-03-22 17:17:04 följande:

Jag har inte riktigt förstått på fass om vissa tabletterna innehåller enbart östrogen och vissa enbart progesteron. Men jag tänker om det är så, så kommer ju tempen att vara låg så länge du äter östrogenet och stiga när du börjar äta progesterontabletterna. Därför kan du inte säga att du haft ägglossning eftersom du tillsätter progesteron i tablettform, förstår du hur jag tänker? Man vill ju få en naturlig frisättning av progesteron och tempökning för att veta att äl verkligen varit.

Om jag var du skulle jag försöka få vaginalt ultraljud nästa gång du tror du har ägglossning för att verkligen veta om du ens ägglossar. Vad säger dina läkare?

Går på shalgrenskas ferilitetsklinik. Dock väldigt sällan. De har intekollat just äggblåsernu om de nu existerar.

Jag bara tänker att det borde bli positivt samma tid varje månad eftersom hormonerna tillsätts med tabletter. var i majfredags 2017 sist det blev positivt

Alla blodprover som tagits har jag bara fått höra att det ser bra ut. Dock aldrig tagit i anslutming till positivt test
  • SandraHj
    Anonym (.) skrev 2018-03-25 09:47:40 följande:

Okej. Jag har ju ingen aning om vilka prover du fått ta men om du inte tagit progesteronprov eller kollat äggblåsor med vul så går det ju inte att säga om hormontabletterna funkar för att du ska få äl. Kan ju vara så att du fått äl de gånger du fått pos äl test men det finns ju ingen garanti om du inte ber om en koll. Om du inte ägglossar så kanske det finns andra läkemedel som kan hjälpa till med det, har du äggblåsor så kanske du kan få göra ivf om det funkar att få dem mogna med läkemedel dvs. Hade jag varit du hade jag ringt och bokat tid och krävt vul för att ta reda på om dina äggstockar är aktiva eller inte av din behandling. Lycka till!

Tack för att kollat upp på fass och alla välskrivna ord. Ska försöka stå på mig mer. Vet att det är ovanligt att ha ägglossning när man har turner syndrome. Men alla kroppar är ju olika, det ska man alltid komma ihåg
Svar på tråden Ägglossning trots turner syndrom? Hjälp!