En pappa som väljer bort sina barn.
Som TS till denna tråd kan jag nu med åren ge bättre svar.
Varför tog jag avstånd och vägra uppge att jag har barn?
Skälen kommer från psykologen jag använde, där hon förklara hur och varför man blir dömd av omgivningen, där ens livsstil blir ifrågasatt, där helt enkelt omgivningen dömer en och undrar vad man gjort för fel, det samma gjorde jag, vilket då späder på smärtan och ökar bara på skam känslorna. vägen ut ur detta är att lägga på locket, man accepterar det som sker och skett för att kunna ta sig vidare.
Vad har hänt under åren?
A lyckas nå mig via mobil, jag hade haft spökringningar under ett halvår, dvs någon ringde från skyddat nummer och la sedan på, dessa samtal kom oftast sena kvällar, för att sedan A våga börja prata.
A ber mig om hjälp med mamman, hon förklarar hur mamman låser in henne på rummet, till hjälp har mamman sin bror hon tar hennes mobil, hon förbjuder A att ringa mig, vi kommer överens jag ska hjälpa henne, men enda vägen visa sig vara via tingsrätt, denna procedur tar lång tid, hennes advokat lyckas skjuta upp målet 9 månader, där man bla kl 15:00 dagen innan muf som skulle vara kl 9:00 dagen därpå skjutsupp ytligare månader osv, anledningar är många.(sjuk osv)
Undertiden dimper socialutredningar in, oj oj här framkommer en dyster historia, det är utredning på utredning, det är BUP ,Polisanmälningar från grannar, problem i skolan, hon har inte vart närvarande under 2 år, utan blivit tilldelad hemundervisning, mycket tragisk läsning för mig som inte kan göra något åt saken, barnen har råkat illa ut av allt detta.
Barnen får ge sin uppfattning till soc, där då A förklarar nu att hon aldrig vill träffa pappa igen, S säger inte just nu, men om ett år kan pappa kontakta henne.
Via soc utredningar framkommer hur A slagit mamma med vissa tillhyggen, samt hur hon förstört inredning o föremål i hemmet, varav grannar ringt polis som kopplat in soc, samt att A har under utredningstiden inte velat medverka, hon har inte uppgett något till varför hon mår som hon mår.( att hon slagit mamman framkommer flera gånger under dessa två år, bla men innebandy klubba osv)
S har uppgett hur hon tvingas bo i allt detta, där hon inte våga uttrycka sina egna känslor och prata som sina problem, då mamman redan har fullt upp med A, hon vill inte att mamman ska få fler problem.
Tingsrätten lägger fallet under sekretess.
Men enligt rättspraxis och barnens ålder så får dom bestämma själva, samt att vi har stora samarbetsproblem, att bryta förälder nu där mamman hänvisar via soc att allt är på bättringsväg med barnen skulle vara ödestigande.
Kortfattat av allt så får jag inte kontakta barnen för deras mående, där tid till rättegång tog så långtid att A inte vågar berätta allt som hänt och hur hon hindras från att kontakta sin pappa, samt att mamman inte underrättat mig om dessa stora händelser, samt där man förstår hur allierade dessa barn nu är, mamman är allt dom har kvar i deras värld.
Det sämsta jag kan göra för min egna skull är att älta och inte tillåta mig leva mitt egna liv, jag måste släppa taget, varav rättegången var i rätt ålder för barnen och deras beslut, dom vet vad det handlar om.
Rättegången gjorde även att min partner nu vet om allt, samt att vi nu gjort upp hur arv ska se ut, där det visa sig att man visst kan göra någon arvlös, via gåvor som ej utgör förskott på arv, där arvtagare då inte behöver betala tillbaka, samt att man inte går under dödsbäddsgåva 7.3 osv samt enskild egendom osv. har man som jag en lillebror som är 20 år yngre. Nyckel ord var ute i god tid. Sista vi vill är att barnen vid mitt fråntillfälle dyker upp och säger vi vill ha bouppteckning, där sambo då kan ställa motfråga hur fan har ni mage att dyka upp nu?, ni har inget här att hämta.
Samt att om en framtida relation skulle framkomma så har den inget med arv o göra, inget vi behöver nämna, dom får besked den dagen, jag lämna efterlämna inget arv till tjejerna.