En pappa som väljer bort sina barn.
En skyldighet mot sina barn slutar när dom blir myndiga, allt annat efter detta handlar om kärlek, omsorg och att man vill hjälpa.
Nu gavs jag inte denna möjlighet, istället gavs jag möjligheten att lämna detta bakom mig, jag fick en andra chans i rätten, barnen var vuxna nog att förstå vad det handlar om, dom fick ett val som dom alltid kommer minnas och bära med sig genom livet.
A har blivit hårdare bedömd än många andra barn, hon kommer även bära med detta beslut resterande del av sitt liv. Jag däremot har tilldelas möjligheten att gå vidare i livet, tack vare sista rätte gånger.
Jag valde anställning nu sista året, tjänsten innebar många och långa personlighetstester, där en fråga ofta dök upp, vad har du för relation till dina föräldrar? jag som har en bra relation till mina kunde även göra dessa till förebild, jag fick jobbet och fick strålande testresultat på personlighetstesten.
Efter anställning så utfördes även en mycket omfattande säkerhetsprövning, där cheferna/HR blev helt överraskade när jag svarade jag hade barn. Där man utgår hur jag kan styras externt via på tryckningar som via skulder osv.
Med tanke på dessa personlighetstester och frågor, dom var både muntliga där två chefer ställde frågor eftervarandra i tät följd, skulle jag klarat dessa om jag var med om A:s uppväxt, mest troligt inte, man ges ingen tid till eftertanke.