• HelaGotland

En pappa som väljer bort sina barn.

Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-18 19:28:10 följande:
    Börjar med o beklaga din sorg över pappan. Förstår att du inte fick ett val av han, vem du ska välja när dina föräldrar skilde sig och du inte träffa han. Beklagar också sorgen att han fortsatte kriga, även det sårade dina känslor. Men hade du fått en förklaring som betyder något, att du får välj själv, hade inte din uppfattning ändras?, skulle pappa slutat kriga,och sagt att du är välkommen till han, hade du tänkt annorlunda? Om du visste att din pappa backat och fortsatte inte kriga, för att det skadar dig, hade det fått din bild av pappa o se annorlunda ut, än den du har idag?

Jösses. Det är väl självklart att en förälder alltid ska kunna säga till sitt barn "Du är ALLTID välkommen här".?! Man har bara en pappa och en mamma! Dessutom kan det vara förödande för en flickas självbild att ha dålig kontakt med sin far, det kan följa med långt upp i vuxenlivet!
  • HelaGotland
    Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-18 19:50:28 följande:
    Har du läst så mycket som jag har, har du pratat med psykologer som förstår vad ord betyder, hur man inte behöver kriga för att nå sina mål, hur ser målet ut om barnen får göra dom själva, gentemot att jag krigar om dom? Läst hur tonårs döttrar kan agera när dom känner att dom blivit missledda,hur många gånger har inte såna bytt förälder och gått till den andra. Det är inte A som ska ringa om umgänge, det är mamman, mamman har deklarera att hon inte går med på umgänge.det vet både A och S nu.

Ja hon verkar bindgalen och elak som hindrar er samvaro. Hur kommer det sig att ni inte fick delad vårdnad? Hur som helst borde du meddela bägge att de alltid är välkomna hos dig. Kan du inte prata med dem på telefon?
  • HelaGotland
    Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-18 20:42:28 följande:
    Domen blev varannan helg, men ex tog en vända med socialtjänsten igen och då har något nytt kommit upp, då har man rätt o trotsa domslut, då behövs ett nytt. Någonstans måste man ge sig,vi hade krigat i nästan 2 år då, jag visste att dom kommer o ringa, dom ringde nu i Februari, fråga varför det blivit så här, jag förklara att det var hennes val, samt att mamman inte vill att vi träffas, jag berätta även att jag inte har kvar några saker som var deras,men kommer dom så fixar vi nya, ni har ändå vuxit och leker inte med barbie något mer,att dom får bråka med mamma för o få träffa mig, ni vet vart pappa bor mamma hade visat på kartan.

Du resonerar så jag blir rädd. Dina barn är alltså idag över 13 år. Visste du att barn över 13 år får välja själva hos vem de ska bo? Du resonerar själv som om du vore 13. Det låter helt ärligt psykiskt, som att du försöker straffa din äldst dotter för att hon valde bort dig. Suck.
  • HelaGotland
    Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-19 18:37:15 följande:
    Hur tänker jag fel? den yngsta dottern har inte fått välja, hon ville vara med mig, jag fick även berätta det till henne nu, varav mamman skicka ett sms att jag gör allt så hon ska sakna mig. Ja hon pratar ännu om mig, det är åt henne hon visat vart jag bor nu.

Kan du inte bjuda hem båda döttrar till dig? Säga att du är ledsen, du berördes väldigt hårt, men mår bättre nu, och att du vill ha kontakt, och säga att dörren alltid är öppen? Du MÅSTE distansera dig från ditt ego. Det handlar inte om dig, det handlar om dina barn, ditt kött o blod.
  • HelaGotland

Nej Glöm det där förresten. Jag läste precis raden "tillit är något man förtjänar" (skrivet av en pappa till sin dotter) och jag känner mig så jäkla äcklad. Jag vill inte läsa mer i den här tråden nu. Blä.

• HelaGotland
    Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-20 10:59:15 följande:
    Att vi skulle dela tjejerna, domaren tyckte vi skulle gör det, efter som den yngre ville ha umgänge med mig, Kanske domaren också är psykopat ?

Du har använt dina barn som slagträn under HELA den tid som separationen/skilsmässan varat samt tiden efteråt.
    Ja din wx har också använt barnen som slagträn - men TVÅ FEL GÖR INTE ETT RÄTT!

Tydligen har tiden hos din psykolog inte hjälpt ett dugg.
Svar på tråden En pappa som väljer bort sina barn.