• Mella-Bella

En pappa som väljer bort sina barn.

Regndamen skrev 2018-03-19 08:23:59 följande:

Din sambo undrade inte alls varför det står om barn och arvslotter i ditt testamente?

Har TS skrivit ett testamente som sambon sett?
  • Mella-Bella
    Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-19 18:53:04 följande:

Den yngre kommer komma, inget jag oroar mig över, hon kommer välja mig, ja döttrarna kommer bli splittrade, leva i varsin stad.

Men det är vad mamman vill när hon inte lyssnar på henne,dottern fråga varför hon inte fick komma, Nu Hade A mobilen på högtalare,jag berätta att A fått välja och därför kan inte vi ses,Utan det du kan göra är och bråka på mamman så du oxå får din vilja igenom,det är det enda sättet, men det är såhär mamman valde och kriga, nu har hon fått igen, exakt det samma, hon bad A bråka på mig, mamma har sagt åt henne att bråka på mig.

Men hur kommer det gå med din nuvarande när detta händer, du har ju skrivit att du inte sagt måt för folk kommer inte fförstå och döma dig. Och om det dyker upp en dotter från det förflutna cad kommer din nya och barnen säga om att du har ljugit för dom tror du??
  • Mella-Bella
    Regndamen skrev 2018-03-19 19:26:39 följande:

Han yrar något åt det hållet.

Ok men han behöver ju inte nämna barnen i ett testamente så sambon behöver inte veta nåt så. Då kommer barnen uppdagas först efter hans död. I och med laglotten.
  • Mella-Bella
    Regndamen skrev 2018-03-19 19:35:21 följande:

Låter omtänksamt, fast det är nog vad man kan vänta av ts.

Sen finns även möjligheten att skriva ett senare daterat testamente dövörat det det dom gäller. Han kan låta sambon ha kvar det första i tron om att det gäller.
Svar på tråden En pappa som väljer bort sina barn.