Inlägg från: Anonym (Serious?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Serious?)

En pappa som väljer bort sina barn.

Wow, wow, wow?vilken fullblodsnarcissist du är, du bryr dig inte ett skit om dina barn, utan bara om dig själv. Du skriver mer om hur mycket pengar du har, än om hur mycket du älskar dina barn. Du bryr dig mer om vad de kan göra för dig (?har de blivit människor jag tycker om??), än vad du kan göra för dem. Det absolut bästa du kan göra för dina barn är att försvinna ur deras liv, för du tillför inget, allt är på villkor, den villkorslösa kärleken är du inte kapabel till. Det sorliga är att dina döttrar tror att det är deras fel, att det är något fel på dem, att det är därför deras pappa inte finns i deras liv. Tänker du på att dina döttrar gråter sig till söms för att de har en pappa som inte älskar dem? Eller sitter du bara och tycker synd om dig själv?gissar på det senaste.

• Anonym (Serious?)

TS, du pratar mycket om dig själv...kan du beskriva dina döttrar? Kan du ge A och S vardera fem positiva egenskaper?

A:
    1. 
    2.
    3.
    4.
    5.

S:
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.

• Anonym (Serious?)
    Anonym (Serious?) skrev 2018-03-17 13:23:52 följande:

TS, du pratar mycket om dig själv...kan du beskriva dina döttrar? Kan du ge A och S vardera fem positiva egenskaper?

A:
    1. 
    2.
    3.
    4.
    5.

S:
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.

Har du svårt att hitta 5 positiva egenskaper på dina egna barn?  

Tror att du med enkelhet kan hitta 5 positiva egenskaper på dig själv...

Det säger väl allt?
  • Anonym (Serious?)
    Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-18 10:03:14 följande:
    Om inte en mamma vill samarbeta så har man en evig kamp, en kamp som tär och förstör barnen, barnen känner av och upplever bråket,vare sig jag gav mig i kampen för att det skadade min dotter så valde mamman och fortsätta, hon fortsatte hänsynslöst, jag såg skadan hon oförstående tillämpa barnen, hon prata öppet om den med barnen och barnen fråga mig om saker mamman sa,hon drog in barnen i tvisten, en tvist barnen inte ska behöva ta eller uppleva.

Positiva egenskaper                                      Vad jag säger

1. Glad                                                           1. Jag älskar dig!
    2. Nyfiken                                                       2. Du är viktig!
    3. Pratglad                                                     3. Jag är stolt över dig!
    4. Smart                                                         4. Du får säga nej!
    5. Ide'rik                                                         5. Jag förstår dig!

Egenskaperna är radade efter hur vårdnadstvisten utvecklades, när umgänget startade om och umgänges tiderna ökades så var flickan glad och nyfiken, hon pratade glatt och var glad att nu är tvisten över, sedan börja mamman fortsätta kampen med andra vändan till soc, vart frågorna dök upp igen ,smart, hon fråga varför mamma sa att jag var si å så om mig, jag sa du får säga vad du tycker, om du vill umgås med mig, du får säga nej.
    Vilken av dina döttrar beskriver du? A eller S? Eller har de precis samma personlighet?
  • Anonym (Serious?)
    Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-18 12:26:14 följande:
    Egenskaper                                              Resultat av egenskap

Positiv                                                       Hon ville vara med mig.

Skolans charmör                                      Omgivningen drog till henne, alla killar i 
                                                                     klassen ville vara ihop med henne.   

Egenvilja                                                   Hon våga trotsa mamman, hon ville åka                                                                    till mig,ville lära sig nya saker, som                                                                          slalom, idrott, en kämpar vilja.

Kärleksfull                                                 Hon älska närhet,gilla o lyssna på                                                                            sagor/historier.

Påhittig/levnadsglad                                  Kom på egna lekar, en dagen var inte                                                                      lik den andra.

Och dessa fina döttrar vill du inte kämpa för?
  • Anonym (Serious?)
    Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-18 16:43:10 följande:
    När jag blev sjukskriven fick jag hjälp,psykologen läste utredningen som socialtjänsten gjort.
    Hans svar var ligg lågt, som jag ser det har socialtjänsten och mamman kört över S vilja totalt, hon är helt ute sluten, mycket kanske för hennes låga ålder 8år.
    Hon vill ha kontakt, men hennes kontakt stoppades för det skada A .A mådde dåligt av att jag och S fortsatte träffas.

A är som sagt allierad med mamman, men inte S.

Samtalet som kom nu i Feb hade psykolog redan förutsagt att den kommer komma, viljan, nyfikenheten är för stark, men du måste vänta in S, när hon ringer är hon redo och ta upp kampen, låt lejonet i henne växa och vakna upp på allvar.
    Hon var i bakgrunden under samtalet, mobilen var på högtalare, hon hörde att hon måste bråka på mamma för att vi ska träffas, att det är deras egna val som gäller. mer skulle jag inte göra.
    Det kan vara S som fått till samtalet men är ännu kuvad av sin äldre syster och mamman.
    S kommer börja bråka på mamman och det är vad som krävs när mamman är som hon är,bråket kommer gå så långt att mamman måste släppa S.
    A kommer vara svår och nå,

Därför är A mobil blockerad, inget hon vet om, enligt mig så har mamma gjort något så hon inte kan nå mig.

Tills det lever jag mitt liv, det kommer en dag S hör av sig, mest troligt ligger den dagen inte långt bort, inom 2-3 år ,vilja har hon, bara att hon inte haft verktygen, nu har hon dom, med dom verktygen kan det mycket väl bli att hon kommer på heltid.
    Ju mer mamman bråkar emot dess mer vinner jag.

Som tidigare, folk hatar att man använder det här sättet, att man ska spräcka upp en relation för att vinna en annan, det värsta är att alla vet att den mycket väl fungerar, spec när det funnits en fungerande relation, men tvångsmässigt bröts mot hennes vilja.

Jag har inte valt denna krigföring, det har mamman gjort!
    Jösses, man undrar vem som är barnet och vem som är den vuxna i detta???? Du beter dig, och resonerar, som ett litet barn som inte förstår bättre. Är det inte dags att växa upp? Dina barn är BARN, du kan inte hålla på att resonera om dem som att de är vuxna, återigen, de är BARN. Börja ta ditt ansvar, sluta skyll ifrån dig, och sluta jämföra dina barn! De känner att du favoriserar!

Väx upp och visa att du älskar BÅDA dina barn, villkorslöst, om du nu har någon aning om vad det betyder?
  • Anonym (Serious?)
    Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-19 00:06:44 följande:
    Det finns en dotter till, hon vill annat, hon vill ha sin pappa, det har hon sagt och visat men mamman har dissat henne,soc gjorde det samma, hon har en vilja också, lite ung ännu, hennes röst kommer snart.var inte orolig hon vet att hon har en vilja,jag vet hon har en vilja, mamman är rädd för hennes vilja.
    Det bästa du kan göra är att välja bort dina barn. Visst förstör du för dem iom att du inte finns i deras liv, men du har sjukliga resonemang som kommer förstöra ännu mer om du är i deras liv. Så ja, håll dig borta från dina döttrar, för dina döttrars skull. Också tar du och printar ut denna forumtråd och ger den till dem i 18-årpresent, då får de se att vissa försökte prata dig till rätta, men det är inget som går in, du bryr dig bara om dig själv och kommer alltid att göra. 
  • Anonym (Serious?)
    Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-19 18:53:04 följande:
    Den yngre kommer komma, inget jag oroar mig över, hon kommer välja mig, ja döttrarna kommer bli splittrade, leva i varsin stad.
    Men det är vad mamman vill när hon inte lyssnar på henne,dottern fråga varför hon inte fick komma, Nu Hade A mobilen på högtalare,jag berätta att A fått välja och därför kan inte vi ses,Utan det du kan göra är och bråka på mamman så du oxå får din vilja igenom,det är det enda sättet, men det är såhär mamman valde och kriga, nu har hon fått igen, exakt det samma, hon bad A bråka på mig, mamma har sagt åt henne att bråka på mig.
    Du är verkligen en psykopat, sök hjälp.
Svar på tråden En pappa som väljer bort sina barn.