Anonym (Livet hittar andra vägar.) skrev 2018-03-18 16:43:10 följande:
När jag blev sjukskriven fick jag hjälp,psykologen läste utredningen som socialtjänsten gjort.
Hans svar var ligg lågt, som jag ser det har socialtjänsten och mamman kört över S vilja totalt, hon är helt ute sluten, mycket kanske för hennes låga ålder 8år.
Hon vill ha kontakt, men hennes kontakt stoppades för det skada A .A mådde dåligt av att jag och S fortsatte träffas.
A är som sagt allierad med mamman, men inte S.
Samtalet som kom nu i Feb hade psykolog redan förutsagt att den kommer komma, viljan, nyfikenheten är för stark, men du måste vänta in S, när hon ringer är hon redo och ta upp kampen, låt lejonet i henne växa och vakna upp på allvar.
Hon var i bakgrunden under samtalet, mobilen var på högtalare, hon hörde att hon måste bråka på mamma för att vi ska träffas, att det är deras egna val som gäller. mer skulle jag inte göra.
Det kan vara S som fått till samtalet men är ännu kuvad av sin äldre syster och mamman.
S kommer börja bråka på mamman och det är vad som krävs när mamman är som hon är,bråket kommer gå så långt att mamman måste släppa S.
A kommer vara svår och nå,
Därför är A mobil blockerad, inget hon vet om, enligt mig så har mamma gjort något så hon inte kan nå mig.
Tills det lever jag mitt liv, det kommer en dag S hör av sig, mest troligt ligger den dagen inte långt bort, inom 2-3 år ,vilja har hon, bara att hon inte haft verktygen, nu har hon dom, med dom verktygen kan det mycket väl bli att hon kommer på heltid.
Ju mer mamman bråkar emot dess mer vinner jag.
Som tidigare, folk hatar att man använder det här sättet, att man ska spräcka upp en relation för att vinna en annan, det värsta är att alla vet att den mycket väl fungerar, spec när det funnits en fungerande relation, men tvångsmässigt bröts mot hennes vilja.
Jag har inte valt denna krigföring, det har mamman gjort!
Jösses, man undrar vem som är barnet och vem som är den vuxna i detta???? Du beter dig, och resonerar, som ett litet barn som inte förstår bättre. Är det inte dags att växa upp? Dina barn är BARN, du kan inte hålla på att resonera om dem som att de är vuxna, återigen, de är BARN. Börja ta ditt ansvar, sluta skyll ifrån dig, och sluta jämföra dina barn! De känner att du favoriserar!
Väx upp och visa att du älskar BÅDA dina barn, villkorslöst, om du nu har någon aning om vad det betyder?