• Ess

Hur mycket tjat som bonusförälder?

Jag tycker överhuvudtaget inte att man ska behöva ta uppfostran och tjatande på andras ungar, sannolikheten är rätt stor att det inte blir så bra.
    Jag tycker det var dåligt av pappan att lämna dig ensam med barnen när det ena inte är självgående, han får lägga kvällsaktiviteterna den veckan han inte har barnen i alla fall tills det funkar bättre.

• Ess
    Pope Joan II skrev 2018-03-17 09:26:58 följande:
    Det kan väl lika gärna vara ts som i sin iver att ha samma regler för alla ungarna och "vara en familj" själv ville ta det ansvaret och vara hemma med barnen?

Jag tycker jag ser den varianten minst lika ofta som jag ser den variant du förutsätter att det skulle vara fråga om här. 
    Visst kan det va så. Men som förälder så vet man ju hur ens ungar är, vill man då verkligen utsätta både partner och barn för det tjafs som man vet kommer att bli?
    Om ett år så kanske sonen kommit över testandet och det funkar att göra så, men just nu var det en dålig ide oavsett vem som kläckte den.
  • Ess
    Pope Joan II skrev 2018-03-17 09:26:58 följande:
    Det kan väl lika gärna vara ts som i sin iver att ha samma regler för alla ungarna och "vara en familj" själv ville ta det ansvaret och vara hemma med barnen?
    Jag tycker inte att det är fel att ha en tid för barnen där de stänger ner sitt spelande för att sköta sin hygien och gå och lägga sig. Inte så länge tiden är rimligt satt med tanke på ålder och tiden de stiger upp på morgonen.
Svar på tråden Hur mycket tjat som bonusförälder?