Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Robinson 2018

Johannus skrev 2018-04-19 23:48:25 följande:

Håller med dig att det var vidrigt att slakta geten. Dem hade kunnat få getmjölk i stället, men ingen kunde mjölka. Ingen av dem kan söka mat eller fiska.

Lag nord hittar rötter och annat att äta. 

Om geten hade fått ett par dagar på sig att acklimatisera sig så hade de fått mer mjölk. Den fick ju inte en chans. De brydde sig inte överhuvudtaget att lära sig hur man mjölkar vilket inte är särskilt svårt. De kunde jagat och fiskar så djuren fick komma till ro så hade dom fått både mjölk och ägg. Vilka rötägg alltså!!
  • Deceree1
    Fanny hej skrev 2018-04-20 00:15:20 följande:

Jag måste säga att jag blir väldigt chockad här. Att vuxna människor inte kan genomskåda att TV4 har valt ut just Pascal som självgod. Han är antagligen inte i närheten så självgod som han framstår utan har råkat säga några få saker som dom då har utnyttjat. Förstår absolut inte hur ni inte kan genomskåda det? Såg en kommentar här nu där det stod ?Pascal sa att hela laget älskar honom igen idag?, alltså helt ärligt.. märker ni inte att de tre sakerna som han har sagt som kan få honom att framstå som självgod har upprepats minst 5 gånger var i olika program?

Jag är inte på Pascals sida, men helt ärligt ni måste ju ha lite överseende? Egentligen så har vi ingen aning om att dom ens fryser ut Jan såpass mycket som det verkar, för det kan vara totalt redigerat. T.e.x det med att om han säger något så blir det knäpptyst.. men det är ju hur enkelt som helst att redigera det så att det ser ut på ett visst sätt? Det är ju bara att klippa in en del en halv minut senare där alla sitter tysta?

Tycker alla ska läsa mina tidigare inlägg så jag hela tiden slipper upprepa mig. Tycker absolut att de flesta av er har väldigt lite överseende. Vi ser 20 minuter på ett avsnitt, utav flera veckors tid på ön..

Det är enormt mycket som inte visas eller helt enkelt klipps bort för att få det att framstå som något annat.. men allt detta kan ju såklart inte deltagarna berätta om eftersom att dom skriver på kontrakt.

Du bestämmer väl inte vad vi ska tycka. Du behöver inte alls upprepa dig för vi har ingensomhelst skyldighet att varken läsa dina inlägg eller tycka som du. Vad är det som säger att du har rätt ??
  • Deceree1
    Tisse skrev 2018-04-20 08:18:35 följande:

Ja, Rick och Alexandra är mina nya favoriter i det läget(+Dessie), hade varit så roligt om Pascal hade fått åka (han hade fått en chock)..

Tycker Lillemor och Johan är ganska dryga just nu. Ogilla Lillemor i början för hennes attityd mot Månsson men sen tyckte jag lite bättre om henne.. nu stör jag mig igen..

Jaa, så sant så. Kan bara instämma.
  • Deceree1
    Nandez skrev 2018-04-20 17:24:06 följande:

Jag hann tck och lov stänga av ljudet samt lämna rummet.

Åhh.. du e precis som jag :) va skönt för då förstår du mig :)
  • Deceree1

Så Alexandra åkte ut då? Jag va så trött så jag måste ha somnat. Jag ska se om det

• Deceree1
    crispnuggets skrev 2018-04-23 10:50:29 följande:

Nog för att Pascal blivit väldigt irriterande men han är stark fysiskt och behövs för att laget ska ha en chans att vinna tävlingar. Det bästa vore att rösta ut den svagaste i gruppen.

Jag tänker såhär, om man röstar ut de starka blir bara de svaga kvar. Är man svag vinner man inga tävlingar. Vinner man inga tävlingar är risken större att man åker ut före sammanslagningen och då spelar det ingen roll hur stora hot de andra utgör längre.

Det är ju ingen som vet när sammanslagningen sker så då kanske de redan börjat rösta bort folk i sin egna pakt och då är man inte längre skyddad av den. Då hade det ju varit mycket smartare om de inte röstat bort dem som hade störst chans att ge laget vinster i tävlingarna och därigenom slippa örådet överhuvudtaget!

O de värsta av allt- röstar de ut de starka först o de svaga blir kvar o en sån svag vinner hela Robinson 2018! Som det året när Emma vann! Det va ju helt otroligt. En bimbo som inte tillförde nåt alls. Så behålla de starka först tycker jag och de vinner tävlingar o bygger ett gediget "bo". Rösta ut de svaga som gnäller o inte tillför nåt i lägret och till sist, efter sammanslagningen, börja kämpa som faan. Starka mot starka o den starkaste vinner titeln.
  • Deceree1

Men Gud vem är Rikard? Jag kommer inte på vem det är. Jag såg inte Robinson igår. Tar det ikväll :)

• Deceree1

Jag sitter här o tänker lite... de borde vara mer jämt fördelat tjejer/killar nu väl? Nu när dom bytt..

• Deceree1
    Johannus skrev 2018-04-25 20:01:02 följande:

Ida och Lina hamnade på lag syd, Jan och Richard på lag nord......Trist, men sant nu kommer nog lag syd och vinna nästa tävling och den stoltheten kommer Pascal och ta åt sig själv skulle jag tro. Ida och Lina är starka tjejer.

Jan och Rikard. Menade du Rick? Jag blev snurrig.
  • Deceree1
    Nandez skrev 2018-04-26 12:28:15 följande:

Just ja, tänker på honom som Rick. Det blir lätt lite snurrigt ibland

Haha samma här :)) o jag har ju precis börjat lära mig namnen :)

Jag vill oxå veta om dom slaktade geten igår... klarar inte det..
Svar på tråden Robinson 2018