Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2018

Johannus skrev 2018-05-11 19:44:34 följande:

"flygrl" Ja tack vore kul och få höra denna vecka har varit mer jobb än vanligt så jag har inte kunnat se senaste programmet heller.

Ok, hoppas jag inte glömmer nåt väsentligt nu.

I Robinson lägret fortsatte försöken bygga pakter. Johan verkar alliera sig med Syd gänget med syfte få ut Henrik eller DK. Man vill ha ut dom starka motståndarna. Dessi hamnar mittemellan Syd och Nord gänget som vill ha ut enligt dom ovärdiga motståndare och då bla. Victoria och Johan.

Robinson tävlingen gick ut på att hålla en hink med isvatten på raka armar. Dessi höll ut längst och vann immuniteten. Ida skadade armen/axeln i tävlingen men måste inte lämna Robinson.

Det e spänt och misstänksamt i Gränslandet. Bla. blev det tjafsigt kring hur lottningen skulle gå till. Pascal och Lillemor kommer tävla på söndag medans Janne i vanlig ordning va nöjd med att stå över.

Andra får gärna fylla i om jag missat nåt. :)
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-05-11 22:21:12 följande:

Jag förstår om Johan vill alliera sig med alla.....Men att få ut DK och Henrik kommer inte att lyckas (två fina killar)...Hoppas inte Dessi vill ha ut Victoria då dem två varit vänner från första stund.

Oj vann Dessi en sån tävling det hade jag inte trott, men bra......Verkligen tråkigt att Ida skadade sig....Hon vare också en stark tjej.

Spännande om Lillemor slår ut Pascal det vore nåt.....Janne kommer inte komma så långt mer oavsett han stått över.

Tack flygrl för uppdatering :)

Nu va ju Johan en hårsmån från åka ut men faran för DK & Henrik har väl minskat iom Nicoline åkte ut. Troligen blir Johan utröstad på nästa öråd i stället.

Ja det va lite oväntat Dessi skulle ta hem icebucket challenge. Starkt jobbat av henne! :)

Nu lyckades ju Pascal slå ut Lillemor men det va en stenhård kamp. Troligen tar Jannes resa slut på söndag, ja.
    Nandez skrev 2018-05-12 17:30:38 följande:

Bra sammanfattning.

Tack!
    Johannus skrev 2018-05-14 22:41:06 följande:

Vad besviken Jan kommer att vara när Pascal röstar ut honom....Jan som tror att han och Pascal är enade till 101%.

Jans oförmåga läsa av spelet e monumental. Lite tragiskt och se.
  • flygrl
    crispnuggets skrev 2018-05-16 17:54:53 följande:

Självklart, men ja, jag diskuterar ju bara. Känns som att de flesta här bara sitter och håller med varandra och alla som tänker annorlunda ratas direkt. Så ja, Robinson skildrar ju verkligheten ganska så bra haha.

Jag har tidigare bla. sagt att jag visserligen gillar DK men att jag tror att konflikten mellan honom och Lillemor/Johan kan bero på att han inte vart nog öppen i attityden mot dom två. Jag tyckte också att DK sett vettiga synpunkter från Lillemor som att han skulle spara kycklinginälvorna och tvätta händerna med tvål som konfliktsökande. Så jag tycker nog inte att jag enbart suttit och hållit med andra. Men visst det hade kunnat va mer diskussion men kanske har den vaknat till nu... ;)
    Johannus skrev 2018-05-16 20:56:16 följande:

Håller med dig att det blir inte så mycket diskuterat på denna tråd.

Jag försöker skriva om vad jag tycker om varje avsnitt som gått och som i dag på gränslandet så kommer det att vara synd om Jan när Pascal och Nicolin röstar eller slår ut han.

Börjar tröttna lite på Henrik som visar klart och tydligt att han vill vinna vart enda tävling och gör han inte det så blir han tystlåten. Han har även sagt åt DK att han vill vara i final med han, men sen tillsammans med Victoria komma överens om att ge DK sämre chans att vinna immuniteten.

Önskar bara att Dessi och DK går till final. 

Jag tror faktiskt att Henrik e sjysst och vill andra väl men att han ibland som andra tvingas ta mindre roliga beslut. Dom sämre tävlingsförutsättningarna till DK tror jag t.ex. Victoria hade stor del i.
    Madde 35 skrev 2018-05-16 22:47:21 följande:

Har bara skummat igenom lite svar men orkar inte läsa allt. Enligt min åsikt är de mest värdiga vinnarna Henrik, Dessie, Ida, Pascal och Marie. De kämpar bra i tävlingarna och känns överlag schyssta. Lite fulspel kör ALLA med så att säga att den eller den är falsk är fel. Det handlar ju om ett spel. Henrik är oerhört ödmjuk oavsett om folk tycker han spelar, han vill verkligen allas bästa.

Johan, Lillemor och Viktoria .. de är inte lika värdiga tycker jag men det är mitt tycke och för att de känns jäkligt falska överlag. De säger att andra är falska men oj va de håller på själva. Men det är min åsikt så hoppas den är ok här? :)

Jag håller i stort med dig men tycker Pascal har visat både trevliga sjyssta sidor och jobbigt skrytsamma sidor så han hamnar för mig utanför gänget jag helst ser i finalen. Tycker dock Pascal åter visat sjysstare sidor i Gränslandet än han gjorde mot slutet i Lag Syd.

Jag tycker också Johan, Lillemor och Victoria snackat mycket om andras falskhet medans dom själva vart minst lika falska. Den som sa?t han va?t.
    Johannus skrev 2018-05-16 23:27:52 följande:

Min åsikt är att Pascal inte är en värdig vinnare då han körde mobbning då han var i Robinson och för det andra så är han så självgod och bryr sig inte om andra. Hur många gånger sa han inte idag att jag är bäst....Jag är vinnaren av Robinson.......Hoppas inte han vinner.

Henrik är snäll och go med alla, men är det för att han vill till varje  pris att ingen röstar ut honom????

Victoria är lite skum och jag skulle kunna tro att hon kan vara elak mott alla andra spelare.

Ida och Dessi och DK är vanliga oavsett att även dem kan pakta, men det hör väl till, men dem är inte elaka.

Delar din analys i stort förutom att jag tror Henrik e uppriktig i sin omtänksamhet mot andra. Att han sen tvingas till en del fulspel han med e liksom oundvikligt i e sån här tävling.

Sen upplever jag Pascal som en sammansatt person med både sjysst omtanke om andra och jobbig skrytsamhet.
    Elinwilma3 skrev 2018-05-16 23:38:16 följande:

Härligt att vi tycker lite olika! :D

Om ni ska välja EN som ni vill/tror kommer vinna Robinson, vem skulle det vara?

Jag väljer: Marie

Allra mest hoppas jag att Henrik vinner Robinson. Om inte han så gillar jag också DK, Ida, Marie och Dessi.

Jag hoppas inte Johan eller Victoria vinner.
  • flygrl

Snart finalvecka och många deltagare kvar så nu kommer dom väl slås ut på löpande band. Spännande. :)

Att Janne verkar helt lost i flera avseenden står ju klart och han tillhör inte mina favoriter MEN det va ändå tragiskt se hans sorti och besvikelse över det. Det måste va jobbigt för honom när han nu sitter hemma och ser programmen och förstår va Pascal egentligen tyckte om honom och även varför lag Nord gav honom den där immuniteten tidigare i tävlingen. :/

• flygrl
    Elinwilma3 skrev 2018-05-19 23:05:05 följande:

Ja! Han må vara lite efter, men verkar vara väldigt hängiven och en önskan av att passa in o vara en i gänget. Så synd att han blev s.k sviken av Pascal. Det tar nog hårt! Hårdare än för någon annan kanske

Nandez skrev 2018-05-20 18:12:05 följande:

Tycker att det var kallt gjort av Pascal.

Som sagt så va det smärtsamt se hur Pascal behandlade Janne. Men desto märkligare att dom tydligen e goda vänner nu enligt va dom sagt på Robinsons FB-sida.
    Nandez skrev 2018-05-21 15:58:11 följande:

Jo, skönt att Johan åkte hem.

Nandez skrev 2018-05-21 16:39:26 följande:

Äntligen ute, han fick många chanser att vara kvar. Tror inte att någon förväntade att han skulle dela med sig.

Haha epic fail på Johan där vilket han väl också erkände i ett ögonblick av självinsikt. Bra han inte nådde finalen enligt mig.
    Johannus skrev 2018-05-21 19:46:41 följande:

Så nu är jag tillbaka efter dator krasch.....

Bra att inte både Nicolin och Pascal fick komma in i Robinson, men synd att det var Pascal som vann mot Nicolin.

Pascals självgodhet matchas enbart av Nicolines självgodhet. Hon har tagit efter Pascals övermännisko snack med den skillnaden att hon inte som Pascal kan backa upp det med massa starka tävlingsinsatser. Tycker faktiskt hon överskattar sig själv som fan. Tycker det känns värdigare att Pascal tog sig till finalen än hon (även om hon i sista tävlingen bjöd Pascal hårt motstånd).
    AnkiC skrev 2018-05-21 20:09:58 följande:

Så osmart av Johan egentligen! Hur tänkte han? Undra om han ångrar sig. Måste säga att jag blir förvånad över hur många som spelar falskt. Trodde att Marie skulle stå vid sitt ord. Dessi är så jäkla velig så det är tröttsamt. Hon är inte så smart just nu. Har varit rätt imponerad av henne tidigare men inte just nu. Ska bli intressant att se deltagarnas reaktioner nu när Pascal kommer tillbaka. Undra om han tar hem det? Han har vinnarskalle och har vilat/ätit upp sig i gränslandet. Han verkar tro att han vinner iallafall. Självgodheten klär honom inte. Vet inte vem jag håller på just nu.

Pascals självgodhet e jobbig som fan men han e helt klart extremt stark i tävlingarna och jag blir inte förvånad om han tar hem Robinson-titeln i slutändan.
    Deceree1 skrev 2018-05-21 23:57:24 följande:

Å va ja är trött på "kötta på" och "köra ända in i kaklet". Alla säger likadant hela tiden och rabblar samma meningar om och om igen.

"Jag är sjuuuukt taggad" " Ingen tävling har varit så viktig att vinna innan"

Tröttnar inte ni på allt upprepande? Ingen säger nåt nytt typ, -vad är det för hundar du har, tävlar du?" Lr Så du har en bebis hemma, de är väl mysigt"? Hmmmm, jag är nog ganska less på't nu..

Jo, lite tjatigt e det. För inte tala om dom där ?bajsmackorna?... :/
    molly50 skrev 2018-05-22 11:05:53 följande:

Ja,han har ju bara glidit igenom på en räkmacka,kan man säga. Han har inte bidragit till mycket.

Så det var nog ändå rätt starkt av honom att erkänna att han inte förtjänade immuniteten.

Ja, Johan va faktiskt stor i nederlagets stund. Kudos till honom för det.
    Madde 35 skrev 2018-05-22 12:00:38 följande:

Jag kan inte hjälpa det men jag gillar Pascal trots hans lite kaxiga attityd. Han har helt klart vinnarskalle och jag tycker han är värdig vinnare precis som de som är kvar, förutom Viktoria. Hon har ofta utgått först i tävlingar och sinkat andra. Synd Marie åkte ur för hon är stark och hade varit en mycket värdig vinnare.

Skönt Johan äntligen åkte.

Konstigt att Nicoline inte ansåg någon av de som var kvar att vara en värdig vinnare. Hon har vart duktig i några tävlingar och Gud va snygg hon är :) men har hon tillfört så mycket annat?

molly50 skrev 2018-05-22 19:46:06 följande:

Ja,samma här. Tycker att hon känns falsk och bidrar inte så mycket.

Och hon är inte så bra på tävlingarna heller.

Håller med om Victoria och tycker det va skönt hon slogs ut idag. Hennes snack om att hon inte förstår sig på det där med och kämpa på även om det svider gör att jag verkligen inte skulle kunna se henne som en värdig vinnare av Robinson.
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-05-22 22:16:01 följande:

Det bästa i kvällens program var att Pascal inte vann.

Duktigt av Dessi att vinna och att Henrik slog Pascal.

Kan bara instämma. Skönt att Pascal sattes på plats där och kanske psykologiskt viktigt inför kommande tävlingar. Dessi gjorde en lysande insats och det e inte första gången precis. Hon e nog lite underskattad i tävlingar som Henke påpekade. Roligt också att Henke slog Pascal trots nackdelen han fått. Kokosnötter ftw!
  • flygrl

Som flera redan skrivit tråkigt att Ida fick lämna igår. :/ En bra och sympatisk person. Men det va allt bra nära Pascal blivit utslagen och han får nog inse att han e högst dödlig han med.

Bra med en tävling som inte enbart handlar om fysisk styrka! Och Dessi visade på nytt att hon e vass i tävlingar!

Jag hoppas fortfarande att antingen Henrik eller DK vinner alltihop med Dessi strax efter.

• flygrl

Då va det klart...mina båda favoriter står i final. Jag blir ungefär lika glad oavsett vem som blir årets Robinson vinnare av Henrik och DK.

Jag hade också unnat Dessi ta hem alltihop inte minst för att motbevisa hennes pappa som sagt att ingen tjej kommer vinna. Och Pascal räckte inte ända fram och tog det på ett värdigt sätt. Han e dödlig han med.

Att DK vann fördelen att få plocka bort en jury medlems röst innebär nog ingen egentlig nackdel för Henrik då dom förmodligen skulle valt plocka bort samma person. Jag e övertygad om att DK kommer välja nån av Johan & Lillemor och samma hade nog Henke gjort om han fått chansen. I övrigt e dom väl 2 hyfsat populära personer utan alltför många uppenbara ovänner/fiender.

Det blir spännande på söndag! :)

• flygrl
    Fritidsmamman skrev 2018-05-24 21:58:35 följande:

En tanke; de två som stod kvar valde att bära skor. Tror ni att det hade inverkan på resultatet?

Man avlastar ju fötterna mycket bättre med skor, menar jag.

Jag funderade över samma när jag såg tävlingen och kom fram till att man nog orkar stå längre med skor plus att man står stadigare.
  • flygrl

Jag e också glad att DK vann även om jag höll Henke snäppet före honom. Det va 2 verkligen värdiga vinnare i finalen!

Skönt att nån av dom båda vann och inte tex. Johan.

• flygrl
    Nandez skrev 2018-05-27 13:04:51 följande:

Har inte hunnit titta ännu.

Johannus skrev 2018-05-27 17:36:36 följande:

Jag börjar inte titta på den för nu.... under sommaren så har man så mycket annat att göra så man vill inte sitta framför tv.

Jag har inte heller börjat titta än men kommer troligen göra det. Det ska tydligen va tuffare än svenska Robinson och det kan ju va intressant jämföra dom båda versionerna.

Ha en trevlig TV-fri sommar, Johannus!
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-05-28 21:02:20 följande:

Desamma "flygrl" ha en riktig trevlig sommar.

Trevlig sommar även till er andra som varit med i tråden.

Och jag önskar förstås också alla andra i tråden trevlig sommar!
  • flygrl
    Deceree1 skrev 2018-05-28 23:15:33 följande:

Blir det Robinson Australien för er nu? Jag har inte kollat än. Ni som har sett, är det bra?

Som sagt så kommer jag troligen kolla men har inte kommit igång än.
  • flygrl
    Deceree1 skrev 2018-05-31 03:03:34 följande:

Inte jag heller än. Men har kollat Morden i Sandhamn. Mycket hemtrevligt tycker jag. Rapaport är så himla hemtrevlig skådis.

Jag saknar Farmen Norge mer än Robinson. Hoppas att dom fortsätter visa det i framtiden. Nu fattas bara Farmen Danmark, haha. Island kanske :)))

Tyvärr har man inte så mycket tid över till serier på sommaren. Eller ork. Jag stupar i säng på kvällarna.

Jag kollar också ?Morden i Sandhamn? och tycker det e härliga miljöer utöver det e spännande. Alexandra Rapaport e bra, ja.
    Johannus skrev 2018-05-31 21:12:25 följande:

Farmen Finland skulle vara kul för jag kan språket...Frågan är bara vilken svensk kanal som skulle köra det eftersom man inte kan få in finska kanalerna här i södra Sverige.

Går det inte se Farmen Finland via nätet? Många TV-kanaler streamar ju sina sändningar.
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-06-02 23:41:32 följande:

Det kan hända att det går att se finska Farmen (om det nu ens finns i Finland )på nätet...Dock har jag inte den tiden så att jag hinner söka eller streama??.(egentligen vet jag inte ens vad streama är för nåt) Jag är så pass gammal att jag inte kan alla nymodigheter. 

Med streama menar jag helt enkelt att kanalens sändningar visas på nätet. Mycket finns ju också i play arkiv att titta på. Amerikanska Survivor/Robinson ligger tex. ute fritt för vem som helst att kolla på.

Sen vet jag också att finska YLEs sändningar går se via bla. ComHem.
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-06-03 00:44:14 följande:

Blir nog bra.....men om sommaren fortsätter att vara såhär varmt......då bet inte ens jag

Nu vet du. Och jag hoppas också på en fortsatt fin sommar....älskar värme. :)
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-06-03 22:53:06 följande:

Älskar också värme, men nog skulle det få komma lite regn så allt inte torkar.

Absolut. Det behövs regn! :)
    Nandez skrev 2018-06-04 12:45:03 följande:

Det har varit lite för varmt den senaste veckan.

Jag vet att värme e jobbig för en del människor men själv stortrivs jag när det e värmebölja. :)
  • flygrl
    Fritidsmamman skrev 2018-06-07 13:43:20 följande:

JAG SKA SÖKA TILL ROBINSON!

Jag vill ha med er som hejarklack och stöd!

Lajka detta inlägg; 20 likes, eller mer, och jag söker till Robinson!

Kul! Jag hoppas få se dig i Robinson!

Kör hårt!
  • flygrl
    Deceree1 skrev 2018-06-15 21:45:41 följande:

Dom här små bebisarna hade jag i min bod. Jag följde dom från ägg till utflygning:)

Det va verkligen jättekul :))

Deceree1 skrev 2018-06-15 21:47:10 följande:

En underbar upplevelse :)

Wow, va härligt! Roligt kunna följa dom sådär från ägg till utflygning!
    molly50 skrev 2018-06-16 11:48:22 följande:

Så fina! 

I vårt garage har vi en holk på insidan. Utifrån ser det bara ut som ett hål i väggen.

Men på insidan är det plexiglas i holken så vi kan se ungarna där när det bor fåglar där.

Det är så mysigt! 

Vilken smart idé!
Svar på tråden Robinson 2018