Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2018

Johannus skrev 2018-05-02 15:24:39 följande:

Jag tror att det är Lina som kommer tillbaka. Hon slår nog alla som är där nu...

Inte mig emot. We?ll c! :)
  • flygrl

Usch, jag tycker det blivit kaotiskt i Robinson iom sammanslagningen. Känns som jobbig stämning i lägret...

Och Janne gör succé i Gränslandet.

• flygrl

Som flera sagt tråkigt att Rick måste lämna även om det väl e förståeligt och han knappast hade kunnat leverera på kommande tävlingar. En skön snubbe e han och det hade vart intressant se honom i Robinson i lite yngre år. :)

Synd att Pascal skickade hem Lina och inte Jan. Iom ingen ser Janne som nåt hot kanske det slutar med att han lyckas slinka in i finalen. Hahaha det vore nåt det!

För mig känns Henrik allt mer som en värdig Robinson vinnare. Fysiskt & mentalt stark individuellt och samtidigt en omtänksam lagspelare. Risken e väl att han kan komma bli utröstad just för att han ses som ett hot. :/

Lillemor grävde nog sin egen grav när hon i örådet pekade ut just Henrik som minst värdig vinnare. Plus dubbelspelet gentemot Marie.

Va gäller Lillemor/Johan känner jag att jag inte riktigt kunnat göra mig nån vettig bild av hur dom funkat gentemot övriga lagmedlemmar. Jag tycker tex. DKs reaktion över att Lillemor ville han skulle spara inälvorna från hönan och att han skulle tvätta händerna med tvål kändes överdriven. Jag undrar hur mycket DK egentligen bjudit till mot Lillemor & Johan och misstänker att felet inte enbart ligger hos dom. :/

• flygrl
    Johannus skrev 2018-05-07 20:18:48 följande:

Hälsan före allt annat så ja det var tråkigt för Ricks del.

Pascal tänkte nog att han har lättare att slå ut Jan än Lina därför valde han ta ut Lina.

Jag får som ingen uppfattning av Henrik eftersom han är så förlåtande till allt och alla. Han tänker inte på sig själv alls.

Man kan ju inte gilla alla och DK känner väl som han gör mot Lillemor och Johan Jag tycker att DK är ärlig som säger vad han tycker och tänker.

Jovisst skickade Pascal hem Lina för hon e en betydligt svårare motståndare MEN jag tycker det va tråkigt då jag gillar Lina bättre än Janne.

Nu gillar jag väl DK i stort men social samvaro bygger ju på givande och tagande. Öppenhet och vänlighet kan nog förebygga en och annan konflikt. Att man ger varandra en chans så att säga. Fast det e som sagt svårt bilda sig en uppfattning då man bara ser korta snuttar av händelserna på Robinson ön. :/
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-05-08 22:18:48 följande:

Vad hände i dagens Robinson? Har inte hunnit se dagens avsnitt? Någon som har haft tid att se och kan berätta.

Har du inte möjlighet se avsnittet i TV4 Play eller CMore?

Va hände? Piff & Puff aka DK & Dessi fick sin spabehandling och kom tillbaka fräscha och väldoftande. Under behandlingen frågade Dessi ut DK om va han kände för Ida. Enligt henne för att hon visste att Ida inte e förälskad i DK och inte ville att han skulle bli sårad (av olycklig kärlek). DK svarade lite svävande om sina känslor för Ida. DK och Dessi sa att dom enbart hade vänskapliga känslor för varandra.

I Robinson lägret försökte Johan komma in mer i gemenskapen genom att prata med alla. DK ännu mer skeptisk till Johan.

I Gränslandet pratade Lillemor om att möjligen kunna charma Janne men verkar samtidigt rätt mkt hålla sig på sin kant. Pascal & Janne störde sig bla. på att hon åt mer än dom typ hon inte delade med sig av mango mm hon hitta i djungeln. Maktkamp på gång där.
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-05-09 21:57:00 följande:

Tack ska du ha "flyglr" för att du berättade...Jo jag har tv4 paly, men eftersom jag har jobbat sent så har jag inte orkat kolla det.

Jag förstår.
    Deceree1 skrev 2018-05-10 00:41:50 följande:

Jag tror att dessie frågade ut DK om Ida enbart för att hon själv är kär i honom. Det märks så himla väl att hon är det. DK fattar som vanligt ingenting utan svarar bara ärligt. Dessie blir ledsen de märks. -Ja vet ju inget om fruntimmer!!?! -Ja kan inget om kärringar!!?!

Kärringar?!? Dessie är 20 år! Han måste va trög!

Jo, Dessie e nog kär i DK. Det tror jag med och DKs aningslöshet och prat om Ida e nog inte så roligt för Dessie. Sen e väl det där snacket om ?kärringar? inte illa ment när de kommer från DK utan mer lite gammaldags ?bonnigt?. ;)
    Nandez skrev 2018-05-10 14:14:24 följande:

Hon tillföt inte mycket.

Nej, verkligen inte.
  • flygrl
    Deceree1 skrev 2018-05-10 15:17:04 följande:

Va?! Är det sant ?! Faan va kul :))

Nandez skrev 2018-05-10 16:03:13 följande:

Ja, dom passarbra ihop.

Visst e det kul!

Dessie nämnde det på sin Insta.

(Om det nu inte e ett skämt från deras sida.)
  • flygrl
    Nandez skrev 2018-05-10 16:50:44 följande:

Tror inte DK menar något med sitt ordval.

Kan bara hålla med. DK e förresten väldigt charmig!
  • flygrl
    Elinwilma3 skrev 2018-05-10 19:50:22 följande:

Det finns ingen källa som stryker det, och heller inte i folkbokföringen. Så var har du fått för dig om detta? :)

Jag såg det på Dessis Insta (tror det va Insta iaf) via länk från den stora Flashback tråden om Robinson 2018. Hon har gjort sitt Insta konto privat numera.

Kan ju möjligen ha vart ett skämt från deras sida:
  • flygrl

Jag har skrivit tidigare att jag har svårt bilda mig en uppfattning om konflikten mellan DK och Lillemor/Johan. Det kan va så där att DK inte vart särskilt öppen mot dom båda andra och att konflikten därför delvis kan bero på hans attityd. Men trots detta tycker jag DK på det stora hela e en rätt skön snubbe.

Johannus skrev 2018-05-10 22:18:07 följande:

Jag tycker DK är en fin kille och han skulle passa med Dessi, men klart dem har olika bakgrunder då Dessi kommer från storstans och han kommer uppifrån landet. Hoppas verkligen dem blev i hop.

Missade även kvällens Robinson då jag jobbar sent.

Säg till om du vill ha en sammanfattning av senaste avsnittet. ;)
    Elinwilma3 skrev 2018-05-10 22:53:27 följande:

Jaha! Såg någon intervju med DK och det var heller inget ham uppgav, så säkert ett skämt :)

Men Dessie är ju helt säkert förtjust o honom!

Som sagt det kan va ett skämt från deras sida MEN om det skulle visa sig stämma vore det trevligt enligt mig. :)
Svar på tråden Robinson 2018