Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2018

Helgapelga skrev 2018-03-29 23:41:39 följande:
    Är hon vettig i skallen så förstår hon att hon har gjort bort sig rejält, genom att dra det så långt som hon nu har gjort, och inser därför också att hon skjutit sig själv i foten och att det inte ens är ett alternativ att ansluta sig till de övriga deltagarna igen. Det är försent, det vet Victoria mycket väl. Hon vet att hon kommer bli utröstad vid första bästa tillfälle hon inte längre är immun, och därför kan hon lika gärna sitta isolerad fram till dess. Få en liten minisemester/retreat de dagar hon har kvar, njuta av havet, sanden, värmen och tystnaden. Hon reagerade starkt - och med all rätt - på Nicks buffliga härskartekniker, men hon borde spelat smart och inte visat hur mycket han kom åt henne. Nu är hon körd, hon har dragit det alldeles för långt. Och hon vet det, men nu finns ingen återvändo. 
    Ja det är kört för Victoria och samtidigt hoppas jag att Nick bli utröstad snart. Han är inte snäll utan spelar bara på hans vad han tror starkhet.

Alla i lag syd verkar tro gott om sig själva förutom Desiree hon verkar vara en go tjej.
  • Johannus
    Deceree1 skrev 2018-03-31 20:52:35 följande:
    Ibland tänker jag såhär, jag undrar om jag hade klarat att vara med. Vilka tävlingar skulle jag klara? Vilka uppdrag skulle jag kunna vara behjälplig i? Tänker ni me så ibland?
    Jag har tänkt ofta på hur jag skulle klara tävlingarna. Att vara under vatten skulle jag inte klara av. Inte heller att äta levande kryp. Egentligen skulle jag inte klara av nåt då jag har kronisk värk i kroppen.
  • Johannus

Verkar vara många i lag syd som är bestämmande. Skönt att Nick åkte ut för han var direkt elak och jag tror att Karolin kommer att ta bestämmandet efter Nick. Gillar inte hennes sätt heller och nu är det väl hon som kommer att frysa ut Victoria som ville komma tillbaka i gruppen.

• Johannus
    molly50 skrev 2018-04-01 22:27:44 följande:
    Victoria beter sig inte heller bra,tycker jag.
    Även om jag inte heller gillar Nicks och Karolins beteende.
    De borde alla bete sig som vuxna och svälja sin stolthet och be om ursäkt till varandra.
    Det är trots alt en tävling som alla är involverade i.
    Och de kan ju inte låta sina barnsliga intriger förstöra för hela laget.
    Jag håller med dig att Victoria inte beter sig bra heller. Hon borde ha pratat ut med Nick direkt istället för att tjura ihop sig och gå undan. Tar bara på krafterna att gå och vara arg hela tiden.
  • Johannus
    flygrl skrev 2018-04-02 00:26:40 följande:
    Oj, Victorias plan funkade och Nick blev utröstad. smile3.gif Undrar hur det går i lag Syd framöver nu då. Med Nicks sorti tappade dom helt klart styrka inför kommande tävlingar.
    Jim som va nära bli utröstad verkar snabbt gilla läget medans Karolin verkar ha svårast att smälta att Nick e borta. Blir intressant och se hur Victoria kommer tas emot när hon flyttar hem. Kanske skulle hon ha nappat på möjligheten joina lag Nord ist.
    Jag trodde att Victoria skulle välja att gå till lag nord, men så blev det inte. Hon satt ju säkert med sin amulett.

Jag tror att det kommer att bli massor av bråk mellan Jim och Karolin. Karolin tror jag även kommer vara den som kommer att visa för Victoria att hon inte är välkommen tillbaka.

Men ju mer dem bråkar i lag syd desto mindre ork har dem att tävla och det ger förtur till lag nord.

Det som åker ut kommer väl inte att lämna ön för dem brukar ju samlas någon annanstans för att ha chansen att ta sig tillbaka med tävlingar sinsemellan.
  • Johannus
    molly50 skrev 2018-04-02 11:42:10 följande:
    Både Viktoria och Nick är väl för stolta för att be om ursäkt och reda ut saken.
    Men alla är där på samma villkor och alla är säkert trötta och hungriga.
    Även om det inte är en ursäkt.
    Sen att sitta och hånflina när Nick åker ut.
    Så´nt har jag väldigt svårt för!
    Glad
    Victoria hånflinade när Nick blev utröstad och det tyckte jag med var elakt gjort. Båda har gjort fel från första dagen, men jag tror aldrig dem kommer att be om förlåtelse av varann.
  • Johannus
    Nandez skrev 2018-04-02 11:51:49 följande:
    Tror inte att de kommer att bli vänner. Läste någonstans att Dessie är vän med Nick.
    Låter konstigt om Dessie har blivit vän med Nick för hon var den första som ogillade hans sätt. Nick sa ju att hon är en barnunge och ska vara tyst och lyssna på det äldre.
  • Johannus

Bra att lag nord vann igen. Man ser vilka som har bra sammanhållning så att det fungerar. Karolin kommer väl att döma sina lagspelare med att det var deras fel att dem röstade ut Nick.

• Johannus
    Nandez skrev 2018-04-03 11:26:13 följande:
    Lag Nord lär vinna kommande tävlingar. Trist att DK skadade sig. Förstår Carolines frustration.
    Om lag syd får bättre förståelse för varann så får dem styrkan också. Om alla bara gnäller och skyller på varan så orkar man inte köra så länge. Ja det var synd att DK skadade sig.
Svar på tråden Robinson 2018