Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Robinson 2018

Det var bra att det var Victoria som åkte ut.

• Nandez
    molly50 skrev 2018-05-24 11:48:46 följande:
    Ja,det var surt att Ida åkte ut igår.
    Hade gärna sett henne slå ut Pascal.
    Samma här hellre Pascal än Ida.
  • Nandez
    misil skrev 2018-05-24 11:52:10 följande:
    Mina favoriter i Robinson har varit Henrik,DK och Marie sedan länge om jag ska rangordna dom så blir det.
    1 Henrik.
    2 Marie.
    3 DK.
    Eftersom Marie nu åkt ur så får det bli en fördel till Henrik över DK,om Marie och DK varit kvar hade den vägt över till hennes fördel.
    Men kan tycka att årets Robinson fokuserat för mycket på det sociala spelet och för lite på överlevnad,det hade enligt mig varit bättre med en 50/50 fördelning av dessa.
    Samma här, hoppas att någon av dom vinner.
  • Nandez
    Fritidsmamman skrev 2018-05-24 12:16:44 följande:
    Så som jag minns det, så har tittarna ringt in och röstat på de två som är kvar och därefter har tidigare deltagare lagt sina röster.
    Jag har inget minne av att tittarna skulle ha ringt och röstat.
  • Nandez
    sextiotalist skrev 2018-05-24 13:10:37 följande:
    Hur har det fungerat?
    Men nu har jag inte följt varje säsong, men de gångerna jag har tittat så har det varit avgörande på ön, men det kan nog har varit olika i olika säsonger
    Vill minnas att det har avgjorts på ön.
  • Nandez
    sextiotalist skrev 2018-05-24 14:58:25 följande:
    När Fritidsmamman skriver, så har jag för mig att det var ett tidigt år. Men bara en gång.
    Men det har säkert skiftat genom åren, gränslandet fanns ju t.ex inte från början
    Aha, tack för info
  • Nandez
    flygrl skrev 2018-05-24 16:11:29 följande:
    Som flera redan skrivit tråkigt att Ida fick lämna igår. :/ En bra och sympatisk person. Men det va allt bra nära Pascal blivit utslagen och han får nog inse att han e högst dödlig han med.
    Bra med en tävling som inte enbart handlar om fysisk styrka! Och Dessi visade på nytt att hon e vass i tävlingar!

Jag hoppas fortfarande att antingen Henrik eller DK vinner alltihop med Dessi strax efter.
    Jätte tråkigt att Ida åkte. Håller med dig om vinnarna.
  • Nandez
    misil skrev 2018-05-24 15:30:23 följande:
    Om jag inte missminner mig så hade man problem med att vinnaren avslöjades i förväg,vilket gjorde att man året efter hade en röstning där både deltagarna och tittarna gav sina i en livesändning.
    Tack för info, det hade jag glömt bort.
  • Nandez
    flygrl skrev 2018-05-25 01:39:26 följande:
    Då va det klart...mina båda favoriter står i final. Jag blir ungefär lika glad oavsett vem som blir årets Robinson vinnare av Henrik och DK. smile1.gif
    Jag hade också unnat Dessi ta hem alltihop inte minst för att motbevisa hennes pappa som sagt att ingen tjej kommer vinna. Och Pascal räckte inte ända fram och tog det på ett värdigt sätt. Han e dödlig han med.

Att DK vann fördelen att få plocka bort en jury medlems röst innebär nog ingen egentlig nackdel för Henrik då dom förmodligen skulle valt plocka bort samma person. Jag e övertygad om att DK kommer välja nån av Johan & Lillemor och samma hade nog Henke gjort om han fått chansen. I övrigt e dom väl 2 hyfsat populära personer utan alltför många uppenbara ovänner/fiender.
    Det blir spännande på söndag! :)
    Samma här, det kvittar vem av dom som vinner då jag gillar båda.
Svar på tråden Robinson 2018