Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Robinson 2018

crispnuggets skrev 2018-05-11 23:39:36 följande:
    Det är väl klart att en grupp kan ha fel, mobbning i allmänhet är väl ett tydligt exempel på det? Vad är det som Lillemor och Johan har gjort för att förtjäna bli utfrysta? Finns ingen som förtjänar det i mitt tycke.
    Dom är inte utfrysta dom har själva valt att hålla i ihop.
  • Nandez
    MiaMammut skrev 2018-05-11 23:50:57 följande:
    Jag fattar inte heller varför de stör sig så på Lillemor o Johan? Jag tycker de är sköna. Har en go livssyn, smarta. Dessi är ju bara underbar också. Viktoria är också skön, smart o strateg. DK o de andra håller på med sitt tjafs om vem som är värdig o inte. Dessi är sååå bra, hon menar vem har rätt att döma någon som värdig o ovärdig. Så rätt hon har, en stor människa i litet format. Jag tycker inte det är fina drag att som DK prata ner Lillemor o Johan o sen snacka om att vara ovärdig.
    Jag tycker helt tvärtom.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-05-12 12:18:23 följande:
    Ja,exakt!
    Man måste ju försöka dela upp det så jämnt som möjligt när de har så dåligt med mat.
    Så jag förstår om DK irriterar sig på det. Det hade jag också gjort.
    Håller helt och hållet med dig.
  • Nandez
    Elinwilma3 skrev 2018-05-11 23:52:06 följande:
    Johan och Lillemor utfrysta? De har agerat på sina sätt till andra och sen har båda har hållit sig undan, som ett eget litet team :) Tycker det är en annan sak att bete sig oschysst och sedan inte bli omtyckt pga det. Då har man själv förorsakat detta :)
    Skulle dock inte kalla det för just mobbing. Men jag kanske tänker fyrkantigt :)
    Nej det är självklart, om du har följt allt så kan du väl sett vidrig form av mobbning i lag syd? Solklar mobbing på hög nivå tyvärr..
    Håller med dig om Lillemor och Johan.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-05-12 12:28:09 följande:
    Johan och Lillemor har väl självmant hållit sig på sin kant,vad jag har kunnat se.
    Sen att folk har stört sig på dem kan nog bero mycket på att de har tagit för sig av maten under tiden de har lagat den,och därigenom ått mer mat än de andra.
    Och det tycker jag inte är riktigt juste.
    Helt rätt.
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-05-12 20:14:07 följande:
    Jag tänker mig att många av deltagarna säger att en del inte är värdiga på grund av att alla inte hjälper till att plocka ved, söka mat och därför inte är värdiga vinnare. Vi ser bara en liten del av tiden dem är där och ser inte om alla hjälper till i gruppen.
    Sen är det också så att många vill få ut även dem som är starka för att själva klara tävlingar.

Lillemor och Johan har själva valt att vara utanför gruppen och jag tror inte någon mobbat dem för detta. 
    Lillemor har chansen att komma tillbaka om hon slår ut Pascal vilket jag hoppas hon gör för jag vill då inte att Pascal kommer tillbaka till Robinson.

Alla som söker sig till Robinson är lika värda att vinna, men det är bara en som kommer att vinna.

Jag hoppas att DK vinner och jag hoppas även att han och Dessi har funnit varann.
    Håller med, Lillemor och Johan har inte blivit mobbade. De valde själv att vara lite på sin egen kant. Tror inte att någon av dom har sagt att de är mobbade. Hohan är ju med i gruppen nu.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-05-13 12:33:00 följande:
    Visst kan det vara så.
    Jag har själv blivit mobbad.
    Men jag har inte uppfattat det som att Lillemor och Johan på något sätt har varit utfrysta.
    De har fått vara med i gruppen,men har ofta valt att hålla sig på sin kant.
    Sen det här pratat om ovärdiga och värdiga vinnare.
    Vi får ju inte se allt,men jag tror att det som menas kan vara att vissa inte bidrar med så mycket i gruppen såsom att leta mat,ved osv.
    Och alla är ju där för att tävla och vill vinna.
    Men för att komma dit så måste ju alla försöka hjälpas åt.
    Och alla verkar inte bidra lika mycket.
    Håller med dig.
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-05-13 12:59:48 följande:
    Ja precis så är det....Alla har sökt till Robinson med hoppet om att vinna och då ska alla hjälpas åt. 
    Att glida på en räkmacka sola och bada är ingen värdig vinnare.
    Så sant.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-05-13 16:32:00 följande:
    Precis! Meningen med tävlingen är väl att man ska kunna klara att leva på en öde ö.
    Det har du helt rätt i.
  • Nandez
    sextiotalist skrev 2018-05-13 21:24:35 följande:
    Herregud deltagarnas viktnedgång är ju bättre än deltagarna i biggest loosers.
    Det är otroligt mycket dom har tappat i vikt.
Svar på tråden Robinson 2018