Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Robinson 2018

Elinwilma3 skrev 2018-05-15 12:32:45 följande:
    Vore ju såå konstigt om N skulle offra sig för P ;D
    Det tror jag inte, men OM det sker, så är det säkert något de kommit överens om innan, inte att det skulle ske (det kan bli tvärtom också, P kanske väljer att offra sig för N, man vet aldrig)
  • sextiotalist
    AnkiC skrev 2018-05-16 21:47:42 följande:
    Ja det verkar nästan som att produktionen skapar intriger under programmets inspelning. Allt för att skruva till det och skapa spänning. Tror jag gillar det ändå. Än så länge iallafall.
    Skapar intriger vet jag inte, det behövs nog inte, det blir intriger när folk lever på det sättet som man gör i Robinson.
    Måste för övrigt säga att det är de bästa säsongen på flera år, vet inte om det beror på deltagarna, programledaren, hur de klipper det eller en kombination, men vi har börjat titta varje år och slutat väldigt tidigt för att vi inte tyckt om det, nu sitter både sambon och jag och tittar och gillar det.
  • sextiotalist

Nä, nu blev det väldigt puttinuttit, hoppas kameramännen drar sig tillbaka. Programmet är på familjetid

• sextiotalist
    Johannus skrev 2018-05-17 18:59:49 följande:

Alla deltagare är där för att vinna en halv miljon ja så sant, men det tråkiga är att dem inte kan vara sig själva utan måste börja pakta direkt och det i sin tur gör att det blir irritationer och skit snack bakom ryggarna. Alla kan ju inte gilla alla det är helt klart.

Skulle jag vara med så skulle jag tänka som så....Vem av deltagarna söker mat, gör upp eld, hjälper till att bygga vind/regn skydd alltså ser till att tillvaron blir så god som möjligt på en öde ö.  

Skulle direkt rösta ut  en person som hela tiden säger (jag är bäst, jag klarar allt, ingen kan slå mig) Personer med ett egoistiskt sätt klarar jag inte av.

Tycker heller inte om personer som hela tiden försöker linda in ett finger som typ tyck om mig jag är din bästa vän för egentligen vem kan man lita på?

Det är ju halva Robinson och du kan alltid läsa flugornas herre, så är detta inte något nytt.
    Rent krasst, om detta skulle vara i verkligheten, så är det sociala spelet precis lika viktigt som på Robinson
  • sextiotalist
    Johannus skrev 2018-05-17 19:46:38 följande:

Att jag gillar Robinson är för att se hur deltagarna klarar av överlevnad och tävlingarna. 

Intriger och elakheter, mobbningar och egoism vill jag helst slippa se.

Skulle nog säga att det inte alls är mycket av den varan (intriger alltså) som det varit andra säsonger. De första säsongerna var nog värre.

Jag tittar mest för det sociala spelet, det är det som är roligt, tävlingarna och hur man bygger en koja är rätt trist
  • sextiotalist
    Nandez skrev 2018-05-18 14:18:14 följande:
    Det håller jag med om att de inte är, tycker inte att Victoria är det heller.

Apropå Victoria, hon pratade ju om att ev. vinstpengar skulle gå till att hon ska få barn men hon är ju 45 år. 
    Men 45-åringar kan bli föräldrar (har några i min krets som blivit det på naturligt sätt)
  • sextiotalist
    Nandez skrev 2018-05-21 15:58:11 följande:

Jo, skönt att Johan åkte hem.

Fast han var stark när han sa att en immunitet ska man förtjäna när han sålde den, hur mycket pengar fick han?. Nu framgick det inte om han delade med sig av godiset ;)
  • sextiotalist
    Nandez skrev 2018-05-21 16:18:18 följande:
    Tror att han fick 15 000, tror att han tog med sig allt.
    Såklart, när han blev utröstad. Generositeten har sina gränser
  • sextiotalist
    Johannus skrev 2018-05-21 19:46:41 följande:

Så nu är jag tillbaka efter dator krasch.....

Bra att inte både Nicolin och Pascal fick komma in i Robinson, men synd att det var Pascal som vann mot Nicolin.

Hoppas att Pascal åker direkt nu i utslagstävlingen.

Johan var smart och ta pengarna och allt annat. 

Pascal gick vidare
  • sextiotalist
    Fritidsmamman skrev 2018-05-24 11:02:11 följande:

Kommer vinnaren att utses genom öråd? - Kommer alla tidigare medlemmar att få lägga en vårsinn röst då?

Det var ju tydligt att det inte skulle vara några mer öråd. Har det varit så i något av de förra omgångarna? Jag minns inte det i varje fall, däremot minns jag att finalisterna har tävlat mot varandra
  • sextiotalist
    Fritidsmamman skrev 2018-05-24 11:39:57 följande:
    Tyckte att han... Anders(?) sa så igår?
    Igår vet jag inte vad han sa, men han sa innan finaltävlingarna började att det var det sista örådet.
  • sextiotalist
    Fritidsmamman skrev 2018-05-24 12:02:30 följande:

"EN TÄVLING KVAR innan det AVGÖRANDE FINALÖRÅDET".

Jag kollade på tv4play nyss.

OK, då vet jag. Det har ju varit olika :)
  • sextiotalist
    Fritidsmamman skrev 2018-05-24 12:16:44 följande:
    Så som jag minns det, så har tittarna ringt in och röstat på de två som är kvar och därefter har tidigare deltagare lagt sina röster.
    Hur har det fungerat?
    Men nu har jag inte följt varje säsong, men de gångerna jag har tittat så har det varit avgörande på ön, men det kan nog har varit olika i olika säsonger
  • sextiotalist
    Fritidsmamman skrev 2018-05-24 14:09:21 följande:
    Fast då gick det på SVT vill jag minnas. Det måste ha gjort det för jag var hemma hos mormor och morfar då och de hade bara SVT 1 och 2. Tungan ute
    De första säsongerna gick på svt, sedan så tog tv 4 över efter några år där programmet inte sändes.

• sextiotalist
    Nandez skrev 2018-05-24 14:55:58 följande:
    Jag har inget minne av att tittarna skulle ha ringt och röstat.
    När Fritidsmamman skriver, så har jag för mig att det var ett tidigt år. Men bara en gång.
    Men det har säkert skiftat genom åren, gränslandet fanns ju t.ex inte från början
Svar på tråden Robinson 2018