Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Robinson 2018

molly50 skrev 2018-05-07 09:35:17 följande:
    Nu fick ju Rick åka hem igår pga sina knäskador. Synd! 
    Det var verkligen synd.
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-05-07 11:15:46 följande:
    Ja det var tråkigt att Rick var tvungen att lämna på grund av skadan i knäna. 
    Trist även att inte Lina slog ut Pascal. Vill inte att han kommer tillbaka till Robinson.

Lillemor hamnade också på Gränslandet så det verkar att man ett tag slår ut den vägen en åt gången.

Trist även att deltagarna började haka på Marie.
    Håller med dig, trist att Pascal vann.
  • Nandez
    flygrl skrev 2018-05-07 19:34:23 följande:
    Som flera sagt tråkigt att Rick måste lämna även om det väl e förståeligt och han knappast hade kunnat leverera på kommande tävlingar. En skön snubbe e han och det hade vart intressant se honom i Robinson i lite yngre år. :)

Synd att Pascal skickade hem Lina och inte Jan. Iom ingen ser Janne som nåt hot kanske det slutar med att han lyckas slinka in i finalen. Hahaha det vore nåt det! smile2.gif

För mig känns Henrik allt mer som en värdig Robinson vinnare. Fysiskt & mentalt stark individuellt och samtidigt en omtänksam lagspelare. Risken e väl att han kan komma bli utröstad just för att han ses som ett hot. :/
    Lillemor grävde nog sin egen grav när hon i örådet pekade ut just Henrik som minst värdig vinnare. Plus dubbelspelet gentemot Marie.

Va gäller Lillemor/Johan känner jag att jag inte riktigt kunnat göra mig nån vettig bild av hur dom funkat gentemot övriga lagmedlemmar. Jag tycker tex. DKs reaktion över att Lillemor ville han skulle spara inälvorna från hönan och att han skulle tvätta händerna med tvål kändes överdriven. Jag undrar hur mycket DK egentligen bjudit till mot Lillemor & Johan och misstänker att felet inte enbart ligger hos dom. :/
    Jag håller med dig.
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-05-07 20:18:48 följande:
    Hälsan före allt annat så ja det var tråkigt för Ricks del.

Pascal tänkte nog att han har lättare att slå ut Jan än Lina därför valde han ta ut Lina.

Jag får som ingen uppfattning av Henrik eftersom han är så förlåtande till allt och alla. Han tänker inte på sig själv alls.

Man kan ju inte gilla alla och DK känner väl som han gör mot Lillemor och Johan Jag tycker att DK är ärlig som säger vad han tycker och tänker.
    Tror också att Pascal tror det.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-05-08 09:44:06 följande:
    Ja,jag håller med.
    Jag hoppas verkligen att Jan kan slå ut Pascal så han inte får det så lätt som han tror att det ska bli.
    Som att stjäla godis från ett barn eller vad han sa.
    Ja,Lillemor kom ju också dit,ja.
    Ja,det förstår jag inte. Marie är ju en stark person som verkligen bidrar.
    Jag håller med dig.
  • Nandez
    flygrl skrev 2018-05-08 19:32:44 följande:
    Jovisst skickade Pascal hem Lina för hon e en betydligt svårare motståndare MEN jag tycker det va tråkigt då jag gillar Lina bättre än Janne.

Nu gillar jag väl DK i stort men social samvaro bygger ju på givande och tagande. Öppenhet och vänlighet kan nog förebygga en och annan konflikt. Att man ger varandra en chans så att säga. Fast det e som sagt svårt bilda sig en uppfattning då man bara ser korta snuttar av händelserna på Robinson ön. :/
    Jag håller med dig.
  • Nandez
    Fritidsmamman skrev 2018-05-09 22:00:52 följande:
    Vad gör egentligen Nicoline i ett tävlingsprogram som Robinson???
    Uuuuuut med henne!
    Hon tillföt inte mycket.
  • Nandez
    Deceree1 skrev 2018-05-10 00:41:50 följande:
    Jag tror att dessie frågade ut DK om Ida enbart för att hon själv är kär i honom. Det märks så himla väl att hon är det. DK fattar som vanligt ingenting utan svarar bara ärligt. Dessie blir ledsen de märks. -Ja vet ju inget om fruntimmer!!?! -Ja kan inget om kärringar!!?!
    Kärringar?!? Dessie är 20 år! Han måste va trög!
    Har för mig att de två bor ihop idag.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-05-10 11:47:06 följande:
    Ja,det kan man verkligen undra. Hon verkar inte bidra med mycket. Om ens något.
    Det har du rätt i.
Svar på tråden Robinson 2018