Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2018

crispnuggets skrev 2018-05-12 19:34:12 följande:
    Om man aldrig blivit mobbad är det väldigt enkelt att dra slutsatsen om att någon självmant väljer att dra sig undan. Det finns ju troligtvis en anledning till att någon drar sig undan och håller sig på sin kant och det kan vara att den personen känner att den inte släpps in i gruppen eller har samhörighet med densamma. Klart man då drar sig undan.

Jag tycker det är lite konstigt att sitta och vara irriterad på andras beteende bara för att det inte liknar mitt beteende, så till den grad att man vill ha bort den från tävlingen. Det är det jag menar med mobbing, bara för att jag inte beter mig på samma sätt som 5 andra i en grupp så betyder det inte att jag är förtjänar att bli utfrusen. Bara för att Lillemor och Johan inte fungerar som de övriga så förtjänar de inte att lämna tävlingen.

Däremot så är jag enig med att det är oschysst att käka av maten de lagar och att de därför får i sig mer näring, men visst var väl även Marie och Niccoline anklagade för detta? Men de är ju fortfarande accepterade i gänget eftersom deras övriga beteende liknar resten av gruppen. Men inte Lillemor och Johan.

Sen tycker jag inte att man kan sitta och påstå att vissa är värdiga och ovärdiga, vad är det som gör den ene mer värdig än andra? De har ju alla tagit sig likalångt i tävlingen tänker jag.
    Jag tänker mig att många av deltagarna säger att en del inte är värdiga på grund av att alla inte hjälper till att plocka ved, söka mat och därför inte är värdiga vinnare. Vi ser bara en liten del av tiden dem är där och ser inte om alla hjälper till i gruppen.
    Sen är det också så att många vill få ut även dem som är starka för att själva klara tävlingar.

Lillemor och Johan har själva valt att vara utanför gruppen och jag tror inte någon mobbat dem för detta. 
    Lillemor har chansen att komma tillbaka om hon slår ut Pascal vilket jag hoppas hon gör för jag vill då inte att Pascal kommer tillbaka till Robinson.

Alla som söker sig till Robinson är lika värda att vinna, men det är bara en som kommer att vinna.

Jag hoppas att DK vinner och jag hoppas även att han och Dessi har funnit varann.
  • Johannus
    molly50 skrev 2018-05-13 12:33:00 följande:
    Visst kan det vara så.
    Jag har själv blivit mobbad.
    Men jag har inte uppfattat det som att Lillemor och Johan på något sätt har varit utfrysta.
    De har fått vara med i gruppen,men har ofta valt att hålla sig på sin kant.
    Sen det här pratat om ovärdiga och värdiga vinnare.
    Vi får ju inte se allt,men jag tror att det som menas kan vara att vissa inte bidrar med så mycket i gruppen såsom att leta mat,ved osv.
    Och alla är ju där för att tävla och vill vinna.
    Men för att komma dit så måste ju alla försöka hjälpas åt.
    Och alla verkar inte bidra lika mycket.
    Ja precis så är det....Alla har sökt till Robinson med hoppet om att vinna och då ska alla hjälpas åt. 
    Att glida på en räkmacka sola och bada är ingen värdig vinnare.
  • Johannus
    sextiotalist skrev 2018-05-13 21:24:35 följande:
    Herregud deltagarnas viktnedgång är ju bättre än deltagarna i biggest loosers.
    Ja sant! Johan har gått nästan för mycket ner i vikt 56 kg på en kille som är 184 cm lång är inte bra.
  • Johannus

Undra om det var upplagt att Nickolin skulle åka så hon hamnar på Gränslandet med Pascal? När dom två är på samma plats då kan dem slå ut alla andra och vinna tillsammans. För inte blir det som Jan sa i går att han och Pascal kommer att slå ut Nicolin.

Alla verkar spela ett spel mot varann för ingen röstade som dem hade pratat om förutom Henrik han ville ta ut Johan.

• Johannus
    molly50 skrev 2018-05-14 12:36:12 följande:
    Ja,det blir ju spännande att se vem Pascal väljer att ta ut om han skulle vinna nästa tävling.

Några röstade väl på DK också,som de sa.
    Pascal röstar inte ut Nicolin då dem har ett förhållande. Däremot tror inte jag att han skulle låta henne vinna så självgod som han är.

Ja några röster på DK.
  • Johannus
    molly50 skrev 2018-05-14 20:30:16 följande:
    Precis. Det är så jag tänker också.

Ja,visst var det väl så.
    Vad besviken Jan kommer att vara när Pascal röstar ut honom....Jan som tror att han och Pascal är enade till 101%.

• Johannus
    Tisse skrev 2018-05-15 13:21:35 följande:
    Tycker det hade varit intressant med en duell mellan Jan och Nicolin som Jan vinner... ????
    Rättvist så skulle det måsta bli en duell mellan dem.
  • Johannus

Nog kommer tävlarna att bli förvånade när dem kommer att veta att Johan fick immuniteten. Han är nog själv med väldigt förvånad. Han är i finalen.

Hoppas inte att både Pascal och Nicolin kommer att komma tillbaka för ingen av dem två är värdiga vinnare med tanke på att dem mobbade tidigare.

Nej min enda som jag önskar i finalen är DK och Dessi.......Marie och Ida...Kanske Henrik och Victoria.

• Johannus
    crispnuggets skrev 2018-05-16 17:56:27 följande:
    Ja det vet jag, men det här är ju en diskussionstråd. Men som jag skrev i inlägget ovanför så känns det som att de flesta i tråden bara hållet med varandra. I Vartannat inlägg står det typ -jag håller med dig-. Trist tycker jag!
    Håller med dig att det blir inte så mycket diskuterat på denna tråd.

Jag försöker skriva om vad jag tycker om varje avsnitt som gått och som i dag på gränslandet så kommer det att vara synd om Jan när Pascal och Nicolin röstar eller slår ut han.

Börjar tröttna lite på Henrik som visar klart och tydligt att han vill vinna vart enda tävling och gör han inte det så blir han tystlåten. Han har även sagt åt DK att han vill vara i final med han, men sen tillsammans med Victoria komma överens om att ge DK sämre chans att vinna immuniteten.

Önskar bara att Dessi och DK går till final. 
  • Johannus
    viola321 skrev 2018-05-16 21:23:52 följande:
    Shit vad snopen Janne kommer att bli när han får veta att man faktiskt bara fyller ALLA åldrar en gång i livet.
    Ja Janne verkar lite rolig. Undrar om det blir han som åker ut på sin 50 års dag då det visades att vid nästa program ska en lämna gränslandet?
Svar på tråden Robinson 2018