Robinson 2018
Jag tycker det är lite konstigt att sitta och vara irriterad på andras beteende bara för att det inte liknar mitt beteende, så till den grad att man vill ha bort den från tävlingen. Det är det jag menar med mobbing, bara för att jag inte beter mig på samma sätt som 5 andra i en grupp så betyder det inte att jag är förtjänar att bli utfrusen. Bara för att Lillemor och Johan inte fungerar som de övriga så förtjänar de inte att lämna tävlingen.
Däremot så är jag enig med att det är oschysst att käka av maten de lagar och att de därför får i sig mer näring, men visst var väl även Marie och Niccoline anklagade för detta? Men de är ju fortfarande accepterade i gänget eftersom deras övriga beteende liknar resten av gruppen. Men inte Lillemor och Johan.
Sen tycker jag inte att man kan sitta och påstå att vissa är värdiga och ovärdiga, vad är det som gör den ene mer värdig än andra? De har ju alla tagit sig likalångt i tävlingen tänker jag.
Sen är det också så att många vill få ut även dem som är starka för att själva klara tävlingar.
Lillemor och Johan har själva valt att vara utanför gruppen och jag tror inte någon mobbat dem för detta.
Lillemor har chansen att komma tillbaka om hon slår ut Pascal vilket jag hoppas hon gör för jag vill då inte att Pascal kommer tillbaka till Robinson.
Alla som söker sig till Robinson är lika värda att vinna, men det är bara en som kommer att vinna.
Jag hoppas att DK vinner och jag hoppas även att han och Dessi har funnit varann.