Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2018

Nandez skrev 2018-05-04 13:20:49 följande:
    Det har du rätt i.
    Jag hoppas att Lina och Rick får komma tillbaka.
  • Johannus
    molly50 skrev 2018-05-07 09:35:17 följande:
    Nu fick ju Rick åka hem igår pga sina knäskador. Synd! 
    Ja det var tråkigt att Rick var tvungen att lämna på grund av skadan i knäna. 
    Trist även att inte Lina slog ut Pascal. Vill inte att han kommer tillbaka till Robinson.

Lillemor hamnade också på Gränslandet så det verkar att man ett tag slår ut den vägen en åt gången.

Trist även att deltagarna började haka på Marie.
  • Johannus
    flygrl skrev 2018-05-07 19:34:23 följande:
    Som flera sagt tråkigt att Rick måste lämna även om det väl e förståeligt och han knappast hade kunnat leverera på kommande tävlingar. En skön snubbe e han och det hade vart intressant se honom i Robinson i lite yngre år. :)

Synd att Pascal skickade hem Lina och inte Jan. Iom ingen ser Janne som nåt hot kanske det slutar med att han lyckas slinka in i finalen. Hahaha det vore nåt det! smile2.gif

För mig känns Henrik allt mer som en värdig Robinson vinnare. Fysiskt & mentalt stark individuellt och samtidigt en omtänksam lagspelare. Risken e väl att han kan komma bli utröstad just för att han ses som ett hot. :/
    Lillemor grävde nog sin egen grav när hon i örådet pekade ut just Henrik som minst värdig vinnare. Plus dubbelspelet gentemot Marie.

Va gäller Lillemor/Johan känner jag att jag inte riktigt kunnat göra mig nån vettig bild av hur dom funkat gentemot övriga lagmedlemmar. Jag tycker tex. DKs reaktion över att Lillemor ville han skulle spara inälvorna från hönan och att han skulle tvätta händerna med tvål kändes överdriven. Jag undrar hur mycket DK egentligen bjudit till mot Lillemor & Johan och misstänker att felet inte enbart ligger hos dom. :/
    Hälsan före allt annat så ja det var tråkigt för Ricks del.

Pascal tänkte nog att han har lättare att slå ut Jan än Lina därför valde han ta ut Lina.

Jag får som ingen uppfattning av Henrik eftersom han är så förlåtande till allt och alla. Han tänker inte på sig själv alls.

Man kan ju inte gilla alla och DK känner väl som han gör mot Lillemor och Johan Jag tycker att DK är ärlig som säger vad han tycker och tänker.
  • Johannus

Vad hände i dagens Robinson? Har inte hunnit se dagens avsnitt? Någon som har haft tid att se och kan berätta.

• Johannus
    flygrl skrev 2018-05-09 00:54:30 följande:
    Har du inte möjlighet se avsnittet i TV4 Play eller CMore?
    Va hände? Piff & Puff aka DK & Dessi fick sin spabehandling och kom tillbaka fräscha och väldoftande. Under behandlingen frågade Dessi ut DK om va han kände för Ida. Enligt henne för att hon visste att Ida inte e förälskad i DK och inte ville att han skulle bli sårad (av olycklig kärlek). DK svarade lite svävande om sina känslor för Ida. DK och Dessi sa att dom enbart hade vänskapliga känslor för varandra.

I Robinson lägret försökte Johan komma in mer i gemenskapen genom att prata med alla. DK ännu mer skeptisk till Johan.
    I Gränslandet pratade Lillemor om att möjligen kunna charma Janne men verkar samtidigt rätt mkt hålla sig på sin kant. Pascal & Janne störde sig bla. på att hon åt mer än dom typ hon inte delade med sig av mango mm hon hitta i djungeln. Maktkamp på gång där.
    Tack ska du ha "flyglr" för att du berättade...Jo jag har tv4 paly, men eftersom jag har jobbat sent så har jag inte orkat kolla det.
  • Johannus

Jag tycker DK är en fin kille och han skulle passa med Dessi, men klart dem har olika bakgrunder då Dessi kommer från storstans och han kommer uppifrån landet. Hoppas verkligen dem blev i hop.

Missade även kvällens Robinson då jag jobbar sent.

• Johannus
    molly50 skrev 2018-05-11 10:02:39 följande:
    Jag vet inte om jag kan hålla med om att DK är gnällig.
    Han har klagat en del på Lillemor och Johan.
    Och det kan jag förstå.
    För om några har varit gnälliga så är de de.

Jag hoppas också att dte stämmer att DK och Dessie är ihop.
    De passar bra ihop. 
    Håller helt med dig att DK inte är gnällig. Han har sagt vad han tycker om Lillemor och Johans ätande vid matlagning...att dem får i sig mer än andra och det stämmer.

Lillemor och Johan har gnällt hela tiden.
  • Johannus
    crispnuggets skrev 2018-05-11 19:04:27 följande:
    Jag tycker inte det är charmigt att sitta och säga att man ska köra ut två personer/bort med dem så blir allt bra, och allt vad DK nu säger. Jag tycker att det är lite mobbingfasoner, hur less på människorna man än må vara.
    Mobbning kan jag inte kalla att DK kör direkt. Däremot finns det eller fanns det en annan eller två som verkligen mobbade.

Alla gnäller mer eller mindre på grund av att dem inte har samma mat dem har haft hemma vid. Skulle dem fiska och söka i skogen eller försöka jaga så skulle dem ha mat.
  • Johannus
    Säg till om du vill ha en sammanfattning av senaste avsnittet. ;)

"flygrl" Ja tack vore kul och få höra denna vecka har varit mer jobb än vanligt så jag har inte kunnat se senaste programmet heller.
  • Johannus
    flygrl skrev 2018-05-11 20:33:43 följande:
    Ok, hoppas jag inte glömmer nåt väsentligt nu.
    I Robinson lägret fortsatte försöken bygga pakter. Johan verkar alliera sig med Syd gänget med syfte få ut Henrik eller DK. Man vill ha ut dom starka motståndarna. Dessi hamnar mittemellan Syd och Nord gänget som vill ha ut enligt dom ovärdiga motståndare och då bla. Victoria och Johan.

Robinson tävlingen gick ut på att hålla en hink med isvatten på raka armar. Dessi höll ut längst och vann immuniteten. Ida skadade armen/axeln i tävlingen men måste inte lämna Robinson.

Det e spänt och misstänksamt i Gränslandet. Bla. blev det tjafsigt kring hur lottningen skulle gå till. Pascal och Lillemor kommer tävla på söndag medans Janne i vanlig ordning va nöjd med att stå över.
    Andra får gärna fylla i om jag missat nåt. :)
    Jag förstår om Johan vill alliera sig med alla.....Men att få ut DK och Henrik kommer inte att lyckas (två fina killar)...Hoppas inte Dessi vill ha ut Victoria då dem två varit vänner från första stund.

Oj vann Dessi en sån tävling det hade jag inte trott, men bra......Verkligen tråkigt att Ida skadade sig....Hon vare också en stark tjej.

Spännande om Lillemor slår ut Pascal det vore nåt.....Janne kommer inte komma så långt mer oavsett han stått över.

Tack flygrl för uppdatering :)

Svar på tråden Robinson 2018