Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2018

Igår kväll ?tittade jag ikapp? Robinson på C More och tycker det va rätt spännande. :)

Jag kan väl lite grann förstå Victoria men tycker samtidigt att hon gjorde bort sig rejält när hon köpte amuletten för lagets grejer. När det kommer fram kommer hon ju bli helt utfrusen plus utröstad (om nu hennes lag kommer till öråd). :/

Sen tycker jag Lillemor uppförde sig jävligt illa mot Månsson. Ok att det ju va korkat av Månsson att välja kedja ihop sig med en tjej men kom igen det va ju inte som att han satte en kniv i henne. Han försökte väl göra det bästa av situationen medans hon körde rena hatkampanjen mot honom. Klart osympatiskt! :/

Sen va det egoistiskt av hela laget att lämna tjejen (kommer inte på namnet) helt ensam i buren över natt istf att hålla henne sällskap. Inte minst Lillemor och Månsson borde ju ha gjort en peppande insats där.

Tävlingen där dom skulle äta diverse vidriga saker va fan f*****g disgusting. Det hade nog inte jag grejat asså. :(

• flygrl

Oj, Victorias plan funkade och Nick blev utröstad. Undrar hur det går i lag Syd framöver nu då. Med Nicks sorti tappade dom helt klart styrka inför kommande tävlingar.

Jim som va nära bli utröstad verkar snabbt gilla läget medans Karolin verkar ha svårast att smälta att Nick e borta. Blir intressant och se hur Victoria kommer tas emot när hon ?flyttar hem?. Kanske skulle hon ha nappat på möjligheten joina lag Nord ist.

• flygrl
    Deceree1 skrev 2018-03-31 20:52:35 följande:

Ibland tänker jag såhär, jag undrar om jag hade klarat att vara med. Vilka tävlingar skulle jag klara? Vilka uppdrag skulle jag kunna vara behjälplig i? Tänker ni me så ibland?

Jorå, jag tänker också så. Käka äckliga småkryp hade jag nog inte klarat faktiskt. :/

Jag e ganska vältränad så fysiska tävlingar hade jag klarat hyfsat iaf men paktandet hade jag haft jävligt svårt för. Nej, jag kommer nog inte anmäla mig till kommande (?) Robinson.
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-04-02 00:49:28 följande:

Jag trodde att Victoria skulle välja att gå till lag nord, men så blev det inte. Hon satt ju säkert med sin amulett.

Jag tror att det kommer att bli massor av bråk mellan Jim och Karolin. Karolin tror jag även kommer vara den som kommer att visa för Victoria att hon inte är välkommen tillbaka.

Men ju mer dem bråkar i lag syd desto mindre ork har dem att tävla och det ger förtur till lag nord.

Det som åker ut kommer väl inte att lämna ön för dem brukar ju samlas någon annanstans för att ha chansen att ta sig tillbaka med tävlingar sinsemellan.

...och precis så gick det. Lag Syd bråkar och förlorar tävlingar.

Men nån andra chans verkar inte finnas den här säsongen. Ist kommer dom där 3 nya deltagarna in i leken på nåt sätt.
  • flygrl

Spännande se hur det blir i morgondagens öråd med vem som blir utröstad och hur kidnappningen kommer funka.

Nån mer än jag som tycker Pascal tog löjligt stora ord i sin mun när han ojade sig över att han alltid e bäst fysiskt, psykiskt och whatsoever? Jag gillar honom men där tog han i så han nästan sprack.

Kan inte hjälpa och tycka lite synd om Jim som verkligen tagit sig vatten över huvet nu. :/ Klart det ska finnas plats för äldre deltagare med som kan bidra med bla. livserfarenhet. Men han borde kanske ha tänkt över sin anmälan till Robinson mtp han får panik i vattnet och det ingår mycket vatten moment i Robinson. Men jag hoppas ändå han inte blir utröstad imorgon. :)

Det hänger nog mycket på om vänskapen med Pascal håller i orådet.

• flygrl

Rent krasst sett till prestation på tävlingar borde ju Jim åka ut ikväll MEN jag tror samtidigt Carolin sitter rätt löst hon med. Vi får se.

• flygrl
    Tisse skrev 2018-04-08 16:36:47 följande:

Tror Caroline och Jim hänger löst, men lite för uppenbart om Jim åker ut.

Pascal lär väl få byta lag...?!

Jag hejar på Marie.. gillat henne från början.

Pascal kommer nog bli kidnappad av lag Nord, ja.

Jag gillar också Marie. Hon e stark på tävlingar och en lojal lagspelare. :)
    Nandez skrev 2018-04-08 17:16:50 följande:

Om dom röstar på henne förlorar laget en stark spelare i tävlingarna och förlorar ännu fler tävlingar.

Visst e det så men trots Carolin e så vass i tävlingar tror jag hon sitter löst till.
    Deceree1 skrev 2018-04-08 17:42:27 följande:

Jo man tycker ju att de borde tänka så. Carolin är viktig fysiskt. Men Jim får ta det helt enkelt, även om det är uppenbart, man har inte råd att vara bussig när det gäller ett spel. Han har ju iaf varit med i Robinson, det är ju inte alla som har det. Han kommer att sitta i en fåtölj med sina barnbarn i knäet och berätta om hur det va att vara med och tävla i Robinson. Det tror jag.

Han är nog lite stolt i alla fall :)))

Jim kan va stolt, ja. :)
  • flygrl
    crispnuggets skrev 2018-04-08 19:09:48 följande:

Vad var det som var intressant med hennes blogg?

Jag tycker hon skriver intressant om sin tid i Robinson. Inget sensationellt men insiktsfullt.
  • flygrl
    Nandez skrev 2018-04-11 13:24:32 följande:

Ska bli intressant att se hur de tre nya presterar i en tävling.

Ja, verkligen. Särskilt den äldsta av dom som e fd. Navy Seal och alltså borde va duktig i vattnet. Samtidigt e han dock 70 år och pratade sj om han har en omfattande knäskada.

Dom nya har helt klart rört om i lag Syd. Carolins position har tex. förändrats nu.
Svar på tråden Robinson 2018