• Flowerpower

Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?

Hej! Vi valde Invimed av fler olika skäl, man kan se en bild på donator som barn (några tom som vuxen), med frusna ägg behöver inte jag anpassa min mens. Vii semestrade där i somras och gillar verkligen Gdansk, stranden (vi har ett barn, lättare att ta en lösas semester) priset och garantierna.
    Jag gjorde precis mitt sista IVF (fick mens den 25/3)och väntar nu på nya mensen så vi kan börja med behandlingen. Vi har redan valt donator. Jag tycker att alla i Polen är väldigt trevliga. Håller med att läkaren var lite stressad men vi var där en lördag och apoteket skulle stänga så hon var stressad så att vi kunde hinna med allt. De har en jättegullig tjej som tolk men känner du dig trygg med engelska får du svar snabbare. Läkaren pratar engelska. 
  • Flowerpower
    smurfen 11 skrev 2018-04-09 09:42:18 följande:

Det är troligen bittra människor som inte ser längre än näsan räcker som skriver såna här nedlåtande inlägg. Synd för dom tänker jag.

Då ligger vi nära i tid. Ska också dit snart. Väntar också på mens.

Synd att tolken är borta som Evadesiree säger, hon var ju verkligen till hjälp, och de kan ju så lite engelska. Hon var trevlig också.
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-09 00:53:58 följande:
    Det är inte nått konstig med att ta emot ägg inte konstigare än att ta emot blod eller donerade organ.

Tråden är troligen skapad för att diskutera ÄD i Polen och inte huruvida du anser att vissa människor inte har rätt att få barn. Varför har de som misshandlar och våldtar sina egna barn rätt att få barn bara för att det är fysiskt möjligt?
    Precis. Om man blir sjuk och behöver en njure, skulle man då tacka nej??

Dessutom finns ju äd i många länder idag, inte bara mindre rika länder.A har väl lite rätt där, vi är ansvariga att vi följer planen, men de ska såklart skicka ut rätt plan till oss.

Låter hemskt du fått sälja dina ringar för detta, och som nån okänslig skrev, att " det är rika västlänningar som åker", många av oss har inte alls mycket pengar, utan satsar ju mycket av det vi har till dom.

Jag har förstått från olika trådar att tolken är där bara på första besöket. Inte under behandlingen. Jag tvingade läkaren att prata engelska och det var ingen fara alls. 

Vad roligt att vi är nära i tid! När tror du du får mensen?

• Flowerpower
    Evadesiree skrev 2018-04-09 00:05:59 följande:
    Tolken är inte kvar och det finns tre olika läkare och du får inte välja vem du vill ha utan det skiftar. De är trevliga och ambitiösa halvvägs. Tyvärr.

Kommer att bli glad om du inte håller med mig efter att du satt in visa kortet andra gången. Då förändras allt som i ett trollslag. Lögner, felbehandling, kränkningar, försummning och personalen är inte där utan endast läkaren. Agnezka har berättat för mig att de inte har ansvar för behandlingen utan det har patienten.

Hoppas verkligen att du kan ge en helt annan version efter du betalt den sista delsumman.
    I Sverige är likadant med läkare. Jag fick träffa olika läkare vid varje tillfälle. Tyvärr visade de inte någon typ av medkänsla eller empati heller. Jag fick inte ens sitta kvar efter insättningen det var bara på med kläderna.
    Jag hoppas verkligen att min erfarenhet blir något annorlunda men jag ville bara berätta hur sjukhuset var likadant här. BM och SK var jättegulliga dock precis som i Polen. 
  • Flowerpower

Hej! Jag bad om hjälp till eggdonationfriends om ämnet. Berättade hur många här känner sig lurade av embryo, donator ålder, etc De vill komma i kontakt med dig. Skicka gärna ditt mailadress, namn och behandlingsdatum till  patient@eggdonationfriends.com på engelska. De ska börja utreda detta. Det handlar om en hemsida som kan hjälpa dig med ÄD och val av kliniken. 

• Flowerpower
    smurfen 11 skrev 2018-04-11 19:44:00 följande:
    Oj vad bra gjort av dig!  Ska de utreda just Invimed? Jag är ju också på väg dit....A har nu mejlat två gånger på två dagar och undrat om vi kommer ner, och jag har svarat att min mens är sen ( vilket iofs är sant), så vi vet inte exakt datum då.

Vet inte om man kan bara inte dyka upp när man betalt halva summan? Eller tvingas man betala andra hälften också? De kan ju lätt sälja äggen vidare tänker jag.

Om nånting händer med kliniken, de uppför sig på ett fräckt sätt så måste det utredas. Om de kan utreda vad som händer så kan vi spara många andra (inklusive mig själv) av att gå igenom detta.

Jag har också betalat hälften plus testerna. Kolla på vad det står på betalningsskyldigheter. 

Du kan skicka informationen du har bara som stöd. 

• Flowerpower
    smurfen 11 skrev 2018-04-15 19:02:23 följande:
    Åh fan. Men då tog de progesteron och östradiol på dig också eller??

Hm hoppas ju på bra bemötande när vi åker ner igen, men jag har varit på A i många diskussioner nu så vet inte hur det blir, men jag kommer stå på mig,
    Vad då för diskussioner om jag får fråga? Bara för egen skull IOM att jag ska dit om några veckor det kan vara bra ta med mig lite av din information / erfarenhet Glad
  • Flowerpower

Det är säkert många som har lyckat före 2018, det har jag läst om. Men jag skulle vilja höra om en person som har gjort insättning i år med positivt resultat. 

Nya FL användare som lägger positiva inlägg om Invimed tycker jag låter väldigt misstänksamt Obestämd

• Flowerpower
    Änglamamma007 skrev 2018-06-13 14:56:12 följande:

Som svar på varför jag skriver först nu är att jag fick email från kliniken för ett par veckor sedan de skulle uppskatta om jag skrev om mina erfarenheter med dem och det gör jag nu. Kanske de ville det för att flera haft dåliga erfarenheter och skrivit här, är man nöjd finns det nog en tendens att man inte skriver. Men nu när de skickade email så ville jag berätta att vi var jättenöjda med dem. Det var såklart inte lätt det är mycket att tänka på och påfrestande psykiskt tycker jag med en sån här process men det har jag glömt nu. 2018 kan jag inte uttala mig om...

Det var precis så jag tänkte när jag efter så många misslyckande av andra här ändå valde dem. Jag tänkte att det är säkert den 65% som inte behöver skriva av sig för att man har lyckats och är väldigt nöjd och lycklig med resultatet. Vad jag hade fel! Alla som man har läst om i år, olika åldrar, olika omständigheter har INTE fått positivt resultat i år. 

Det tyder tyvärr på ett försämring av kliniken. Jag rekommenderar INTE Invimed.
  • Flowerpower
    Zwillinge86 skrev 2018-07-09 00:50:36 följande:

Jag är glad att båda erfarenheterna kommer fram så att var och en kan bilda sig en egen uppfattning. Jag var inne på InviMed då det lät bra och billigt och många verkade lyckas. Men med det som framkommit i denna tråd, känns kliniken i dagsläget inte aktuell. Så tack för att ni som tyvärr inte fått det ni (med all rätt) förväntat er delar med er. Och såklart, stort grattis till ni andra som nu eller tidigare lyckats.

En helt annan fråga, ni som varit i polen vet ni om det går att köpa ivf/ÄD-mediciner receptfritt på apoteken där? Någon som köpt tex progesteronsprutor?

Nej, väldigt restriktivt. Bara receptbelagt.
  • Flowerpower
    Anonym (eller hur...) skrev 2018-07-13 09:09:59 följande:
    Alltså detta låter som en dålig google översättning, låter inte trovärdigt alls.
    AGaj det kan till o med vara Agnieszka såvitt vi vet Obestämd
Svar på tråden Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?