Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?
Någon som varit i Polen och gjort ÄD som vill dela med sin av sina erfarenheter?Funderar främst på klinik i Gdansk/Gdynia (Invimed/Invicta) då det ligger geografiskt bra till för oss.
Någon som varit i Polen och gjort ÄD som vill dela med sin av sina erfarenheter?Funderar främst på klinik i Gdansk/Gdynia (Invimed/Invicta) då det ligger geografiskt bra till för oss.
Tack för ditt svar! Du får gärna berätta mer! Vilken av klinikerna har du valt och hur kom det sig att ni valde just den? Har kontakten fungerat bra? Hur många besök osv behövs?
Tack för era svar! Har läst en del här om Invimed och många skriver om just att många ägg/embryo dör samt att bemötandet förändras under resans gång... Hur tänkte ni i valet av klinik? Hade gärna velat ha erfarenheter från fler och även från någon som varit på Invicta!
Att välja klinik och välja "rätt" är otroligt svårt! Självklart finns det de som lyckats med sin ÄD på Invimed och de är ju i regel nöjda med sitt val... Det handlar dels om mycket pengar och för mig är dessutom bemötandet otroligt viktigt, jag måste få känslan att jag verkligen blivit lyssnad på och fått optimala möjligheter att lyckas!
Ni måste förstå att dessa människor lever i en annan verklighet än vad ni gör.
De är naturligtvis bara ute efter era pengar.
Om det lyckas är det väl bra för dem med ibland eftersom de får fler betalande då, men de struntar såklart i om just ni lyckas eller inte.
I deras ögon är ni rika bortskämda västeuropeer som inte kan acceptera verkligheten utan har möjlighet att lägga enorma summor pengar på att resa till utlandet och ta emot donerade ägg från yngre kvinnor i deras fattiga land.
Tror ni de bryr sig om era känslor?
Visst finns det enstaka individer som kan känna med en del av er om ni är barnlösa och ledsna, men räkna inte med att de ska förstå era val i allmänhet.
De är glada över möjligheten att tjäna mycket pengar på detta i ett annars fattigt land.
That's it.
Ledsen för er sorg och era förlorade pengar :( men min rekommendation är att acceptera att ni inte kan få barn, längre. Gå vidare i livet! Det finns annat att göra. :) Om ni kan adoptera, men annars acceptera läget. Det är så man får göra faktiskt. De som blir sjuka måste acceptera det osv, man kan inte bestämma över livets vändningar.
Det är säkert många som har lyckat före 2018, det har jag läst om. Men jag skulle vilja höra om en person som har gjort insättning i år med positivt resultat.
Nya FL användare som lägger positiva inlägg om Invimed tycker jag låter väldigt misstänksamt