• Elderberry

Hur förvarar ni kläder som inte tvättas mellan varje användning?

Jag har märkt under en längre tid att jag behöver ha ett bättre system för mina kläder. Rena och oanvända kläder har ju en självklar plats i garderoben, underkläder och strumpor slängs i tvättkorgen i slutet på varje dag... men alla dessa kläder som inte tvättas varje dag, hur ska jag förvara dem?

I tonåren var det inget problem då det i princip bara var tjocktröjor och jeans som inte behövde tvättas efter en dags användning, men nu så är det i princip ALLT, allt utom underkläder och strumpor. Kläderna luktar inget, är inte smutsiga, men jag vill ju fortfarande variera mig, så det blir till slut en stor hög med kläder som inte är "rena" men ändå inte är redo för tvätten.

Hur förvarar ni dessa kläder? Borde de åka in i garderoben trots att de inte är nytvättade-rena? Borde de ha en separat garderob?

Just nu lever det kanske 10 stycken plagg på min kontorsstol.

• Svar på tråden Hur förvarar ni kläder som inte tvättas mellan varje användning?
  • K med lilla E

Jag hänger in sådana kläder i min garderob. 

• NELJ

Jag har också en stol och några krokar där jag hänger sånt som lätt blir skrynkligt. En egen garderob vore ju lyxigt. Mitt nyblivna ex (som var väldigt modemedveten och mer fåfäng än jag), han la tillbaka kläderna i garderoben.

• Delilah2001

Jag har krokar på insidan dörren där jag hänger sådana kläder.

• Mandel

Jag har en stor garderob som jag kan gå in i.
    Där har jag en separat stång med galgar där jag hänger kläder som är på g.
    På väggen har jag även en massa krokar där jag hänger byxor som är använda (i hällan).

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Elderberry

Tack för alla svar! Verkar vara lite olika.

Det kanske blir att jag lägger tillbaka kläderna i garderoben. Just nu har jag inte utrymme att ha en separat stång eller liknande till de som har använts, men det kanske är något för framtiden.

• annabellelee

Detta är ett jätteproblem i mitt lliv. Helt ärligt, ingen ironi. Vad gör man av dessa kläder? Jag vill inte ha in dem i garderoben, för att inte "smutsa ner" de kläder som finns där. De bara ligger i en stor jobbig hög som jag inte tar tag i. Den som kan lösa detta problem borde få nobelpriset, tycker jag!

• Hermioney
    Elderberry skrev 2018-03-15 14:29:05 följande:

Jag har märkt under en längre tid att jag behöver ha ett bättre system för mina kläder. Rena och oanvända kläder har ju en självklar plats i garderoben, underkläder och strumpor slängs i tvättkorgen i slutet på varje dag... men alla dessa kläder som inte tvättas varje dag, hur ska jag förvara dem?

I tonåren var det inget problem då det i princip bara var tjocktröjor och jeans som inte behövde tvättas efter en dags användning, men nu så är det i princip ALLT, allt utom underkläder och strumpor. Kläderna luktar inget, är inte smutsiga, men jag vill ju fortfarande variera mig, så det blir till slut en stor hög med kläder som inte är "rena" men ändå inte är redo för tvätten.

Hur förvarar ni dessa kläder? Borde de åka in i garderoben trots att de inte är nytvättade-rena? Borde de ha en separat garderob?

Just nu lever det kanske 10 stycken plagg på min kontorsstol.

Vi har vars en klädbetjänt. Min pappa använde en fåtölj. Mk5n mamma använder en ledig yta i garderoen.
  • Mandel
    annabellelee skrev 2018-03-15 15:15:07 följande:

Detta är ett jätteproblem i mitt lliv. Helt ärligt, ingen ironi. Vad gör man av dessa kläder? Jag vill inte ha in dem i garderoben, för att inte "smutsa ner" de kläder som finns där. De bara ligger i en stor jobbig hög som jag inte tar tag i. Den som kan lösa detta problem borde få nobelpriset, tycker jag!

Allt beror nog på vilket utrymme man har att sprida ut sina kläder på, så någon universallösning som skulle kunna generera ett Nobelpris blir nog svårt
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hur förvarar ni kläder som inte tvättas mellan varje användning?