Vill INTE att mitt barn ska bli ett "Varannan Vecka Barn" - Hjälp mig.
Det är som sagt va inte barnens fel att man väljer att skaffa unge o sen komma på att det inte funkar för att sen låta barnet bli extremt lidande genom att utgå från sig själv !
Pappan har alltid satt käppar i hjulet säger du. Då vill jag jätte gärna veta vad gör inte DU nu ?!
Jag förstår som sagt hur du tänker och jag har tänkt lika dant 1000 gånger om,om inte mer! Men jag skulle aldrig någonsin låta det gå ut över barnens umgänge med sin pappa ! Även om han var frånvarande första tiden !
Är ju en sak då båda varit delaktiga i barnets liv från dag 1. Och båda då vill ha barnet lika mycket. När det varit 2 delaktiga föräldrar från dag 1, och 2 som tagit ansvar för allt.
Men här har ju pappan kommit och gått som det passat honom. Inte orkat med at ha små barn mer än 1 natt per 2 veckor. Sedan försvunnit ur barnets liv i något år, och sedan dykt upp när det finns flickvän (och det ska lekas familj), och försvunnit lika snabbt när förhållandet tar slut. Och efter att ha gjort allt detta, då ska han mitt i allt komma och hindra en flytt för mamman...efter att han inte tagit något ansvar på 5 år. Inte skött om sitt eget barn, på hans eget initsiativ. Han förlorar i tingsrätten (självklart). Och nu ska han då mitt i allt ha vv...??
Och bara för att han nu då har ett ryck IGEN, då ska man ändra om i barnets liv totalt. Och i mammans liv och det dom nu under 6-7 år skapat? Nä helvete heller!
Någon gräns får det finnas för detta FL slicka dåliga pappor i röven.
Bra pappor ska absolut ha rätt till sina barn. Men dessa "hit och dit, beroende på omständigheter, ork och fan och hans moster-pappor...dom ska inte ha någon talan efter dom betett sig som så i några år.
Man ska tänka på barnets bästa. Det är inte en vv kontakt med en dålig förälder. Det är trygghet, stabilitet och att inte behöva anpassa sig efter en tokig förälders impulsivitet!