• Anonym (ES)

Vill INTE att mitt barn ska bli ett "Varannan Vecka Barn" - Hjälp mig.

Anonym (aber) skrev 2018-03-16 07:10:23 följande:

Du vill inte att dottern ska bo växelvis. Du vet väl om att massa barn gör just det och att forskning visar på att kontakt med båda föräldrarna har gynnsamma effekt på barn.

Hur ställer du dig till mitt förslag om att ni testar varannan vecka ett tag och utvärderar sedan hur det har gått. Det är ju inget ni måste fortsätta med om dottern mår dåligt av. Men ni kan ju inte veta om ni inte testar.

Men barnet vill ju inte, så varför tvinga henne? Hon kanske ändrar sig när hon blir lite äldre och då är det läge att testa.

Jag skulle aldrig tvinga mitt barn att bo någonstans hon inte vill, det låter ju fruktansvärt! Dottern verkar inte känns sig helt trygg med pappan och hennes trygghet bör gå först.

Sen bör ts och barnets pappa såklart gräva i orsaken till varför dottern känner så och sen hjälpa barnet att känna sig tryggare för att tillslut bo vv om hon vill det.

Jag har aldrig nekat min dotter att bo vv hos sin pappa, även om det blir omständligt (mest för pappan dock). Hon har varit inne på det några ggr men vill tillslut inte iaf. Hon är inte helt trygg hos sin pappa och ringer mig ofta och är ledsen. Jag har fortfarande inte riktigt fått ur henne varför men jag är så glad att hennes pappa och fru är vettiga människor som ser till hennes bästa. De vet att jag är dotterns trygga punkt, lång historia, och skulle aldrig tvinga henne att bo där.

Det betyder dock inte att min dotter inte kan ha en bra relation med sina syskon, sin pappa och hans fru.
Svar på tråden Vill INTE att mitt barn ska bli ett "Varannan Vecka Barn" - Hjälp mig.