Anonym (Orolig Mamma) skrev 2018-03-15 09:28:13 följande:
Gör inte ett skvatt för att förhindra det? Det är ju precis det jag gör. Jag vill att min dotter ska ha en lugn och trygg miljö att bo i, inte slussas mellan två hem alltid. Vem har sagt att bara för man är biologisk pappa så är man bäst för barnet? Kan du tala om det för mig? Min fästman är F*N så mycket bättre pappa till dottern än vad hennes riktiga pappa är.
Och vad menar du, att jag inte känner min fästman? Efter två år? Kära du. Vi har känt varandra långt innan vi blev ett par. Men såna som du bara antar en massa och drar sina egna slutsatser. Här sitter jag och är dum som ens försöker förklara mig inför en sån som dig. Det var inte ens detta tråden handlade om från början. Men så såg du ett kryphål och tänkte att HÄR ska jag komma med pekpinnar, för det är SÅ kul.
Du vill inte att dottern ska bo växelvis. Du vet väl om att massa barn gör just det och att forskning visar på att kontakt med båda föräldrarna har gynnsamma effekt på barn.
Hur ställer du dig till mitt förslag om att ni testar varannan vecka ett tag och utvärderar sedan hur det har gått. Det är ju inget ni måste fortsätta med om dottern mår dåligt av. Men ni kan ju inte veta om ni inte testar.