Vill INTE att mitt barn ska bli ett "Varannan Vecka Barn" - Hjälp mig.
Full förståelse för att man har varannan vecka om föräldrarna har en god kontakt, bor nära varandra och kan lösa problem utan konflikter. Men nu är ju inte vår situation så bra. Vår bakgrund är knagglig och vi kommer inte överens, vi har svårt för att prata med varandra överhuvudtaget egentligen.
Vill liksom inte att min dotters vardag och rutiner bryts upp varannan vecka. Ena veckan är det långa dagar, upp tidigt och åka långt till skolan. Andra veckan korta dagar och inte mer än 5 minuter till skolan. Fasta rutiner är ju det bästa för barnet. Vill dottern bo mer hos pappa när hon är lite större får hon självklart göra det, men jag tycker fortfarande att hon är för liten för att förstå och bryta det mönstret hon har nu.
Dessutom med den bakgrunden som finns hos oss föräldrar.
Tror inte det skulle gynna vår relation om jag hade massa åsikter om hans kompetens som förälder baserat på arbetstider. Jag förstår att du vill väl, det vill ju de flesta. Men det låter ändå lite i trådstarten som om det måste vara på ditt sätt för att vara bra nog. Sedan kan jag hålla med om att fem mil är väl saftigt för ett vv boende. Säg att du är öppen om han bor närmare?