Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Vill INTE att mitt barn ska bli ett "Varannan Vecka Barn" - Hjälp mig.

Anonym (Orolig Mamma) skrev 2018-03-14 09:28:33 följande:
    Nu har vi varit ett par i 2 år om ca en månad, vi är snart 30 båda två och är båda två trygga och stabila i livet. Fast jobb, ordnad ekonomi, och nu har vi precis köpt hus tillsammans, vilket vi ska flytta in i om ca 3 veckor, och vi håller på att sälja vår lägenhet. Känner inte riktigt att jag behöver ha någon uppläxning i hur och när man skaffar barn. Jag har skaffat barn en gång med en idiot, det gör jag aldrig om, men jag älskar inte min dotter ett dugg mindre för det. Älskar henne snarare mer för att jag är rädd att hon har en pappa som inte älskar henne lika mycket som jag gör. 
    Så lägg ner dina pekpinnar är du snäll. 

Ett barn behöver absolut båda sina föräldrar. Men min dotter träffar sin pappa regelbundet och hon pratar med honom i telefon (ja, när hon själv vill, för oftast så vill hon faktiskt inte prata med honom, för han är jobbig tycker hon). Hon protesterar ofta när hon ska dit och berättar en del för mig när hon kommer hem om hur pappa lämnar iväg henne för att fixa med annat, att han träffar tjejer hit och dit, drar med dottern till nya flickvänner, att han bara sitter med sin telefon i handen hela tiden och att han ofta blir arg på henne när hon frågar saker.

Men det är kanske så det ska vara? 

Vad är det för nationalitet på de här männen du skaffar barn med? Är de svenskar?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Orolig Mamma) skrev 2018-03-16 13:16:35 följande:
    Precis min tanke. Självklart ska hon få vara mer med sin pappa OM HON VILL. Men när det alltid är ledsna miner och protester till att åka till pappa känner inte jag att hon är helt trygg där. Därför tycker jag att umgänget med pappan ska hållas till Torsdag-Måndag lite till. Kanske utökas med en dag extra. Men inte hela veckor än. 
    Jag vet att många barn lever varannan vecka livet, men därmed är det inte sagt att alla barnen mår bra av det. 

Absolut borde vi gräva i orsaken till varför hon känner så, därför går vi på samarbetssamtal nu bland annat. 

Jag nekar heller inte min dotter att bo hos sin pappa varannan vecka, MEN utifrån vad jag ser och hör från dottern och hur våran bakgrund ser ut, så tycker jag absolut inte att det är rätt tidpunkt att utöka umgänget mer nu. 
    Min misstanke är att du har parat dig med män från andra kulturer och du sitter nu skiten, eftersom man numero uno inte tänker släpper dig.

Är det så? 

Eftersom då hamnar det här under en helt annan rubrik.

Och du kommer snart att skriva helt nya typer av trådar.
Svar på tråden Vill INTE att mitt barn ska bli ett "Varannan Vecka Barn" - Hjälp mig.