Inlägg från: Anonym (Heja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Heja)

Vill INTE att mitt barn ska bli ett "Varannan Vecka Barn" - Hjälp mig.

TS, lyssna inte på de som uppenbarligen inte läst trådstarten ordentligt (de som säger "va bra, då kan hon ju bo hos pappan heltid!").

Tycker du handlat bra och med dotterns bästa i åtanke. Tycker absolut du gör rätt som lyssnar på vad dottern själv vill (om du vet med dig själv att du inte försöker påverka henne i någon riktning för att få henne att tycka som du vill!). Swedman hade också bra input; hans situation lät helt annorlunda.

• Anonym (Heja)
    Swedman skrev 2018-03-14 13:11:41 följande:

Jag separerade 2012 och flickorna flyttade med mamman. hade barnen varannan helg. Inte kul ska jag säga. Min åsikt då och även nu är att de (mina flickor) borde ha bott hos mig varannan vecka eftersom jag o mitt X löser vardagsproblem på HELT olika sätt. Den täta kontakt man ändå har när man bor tsm är viktig. De hade fått sett mig lösa olika uppgifter på ett annat sätt. Det hade varit bra för dem. 
    I vårt fall bodde vi ca. 2 km från varandra och skolan i närheten. 
    Om vi bott typ >2 mil från varandra (och därmed skolan i nåt av fallen) så hade det varit svårt för min del att kräva att barnen skulle bo enligt "varannan-vecka-schema" om de varit yngre än typ 10 år.

Hoppas du fick till vv till slut?
Svar på tråden Vill INTE att mitt barn ska bli ett "Varannan Vecka Barn" - Hjälp mig.