• Natttis

Längtan

Anonym (Hanna) skrev 2018-05-08 08:02:54 följande:

Ge inte upp. Så länge du har ägglossning och det inte är några konstigheter med spermierna så har du förmodligen goda chanser om inte läkarna har sagt något annat. Jag vet hur jobbigt det är, kämpar själv varje månad.

Det är inge fel på mig han hade på gränsen med spermier. Lite mindre än normalt men inte så det vore helt hopplöst. Men jag tänkte prata med läkaren se om jag kan fortsätta med letrozolen eller om det är tvärt stol med det.
  • Natttis
    Anonym (Varit där) skrev 2018-05-08 14:16:14 följande:

Vi fick vänta i 8 år på vår älskade dotter, vi kunde inte bli gravida själva trots egen ägglossning och inget fel hittades på någon av oss.

Hjälp fick vi inte innan jag hade gått ner i vikt därför den långa väntan.

Jag lyckades gå ner i vikt och efter IVF nr2 kom då dottern!

Vi fick senare även en son, även han assisterat.

Det jag vill säga att ge inte upp, fortsätt gå ner så att ni får hjälp och har chans att bli föräldrar.

Det är inte lätt!

Jag ville inte heller umgås med folk som hade lätt för att bli med barn.

Men ge inte upp, kämpa vidare!

Oj att det tog så lång tid för er. Då ska inte vi klaga som bara försökt 1 och ett halt år än. Men det tär på mig och gör mig mer och mer deppig när jag hör folk omkring mig bli gravid eller redan fått barn.
  • Natttis
    Anonym (?) skrev 2018-05-09 06:50:08 följande:

Men hur stor övervikt pratar vi om egentligen?

Övervikten i sig kan ju vara ett hinder, så när du gått ner dina kilon kanske ni inte ens behöver få medicinsk hjälp. Heja heja!

Mitt bmi ligger på 34 så ganska stor övervikt.

Ja kanske kan hjälpa att gå ner i vikt jag vägde inte lika mycket när jag blev gravid med min son som jag har sedan ett tidigare förhållande.
  • Natttis

Mitt mående krascha idag. Jag såg en hög gravid idag. Men hon va ingen jag kände så då rörd det mig inte i ryggen. Men när jag gled in på gubbens Facebook ser jag en bekant till gubben hade fått barn och det va då det krascha. Det känns som jag blir känsligare när jag hör nära kära och bekanta får sitt barn är gravida. Och här försöker vi fortfarande (gråter)

• Natttis
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-16 20:24:37 följande:

Jag vet. Det är fruktansvärt. Jag tar avstånd från alla vänner som är gravida eller har bebisar. Det är så provocerande att när de berättar att de bara blev gravida sådär hux flux medans en annan kämpar som bara den. Då är det omöjligt att hurra, gratta och jubla för deras skull. 

Ja det är helt omöjligt och bli glad för andra som kommer och talar om. Jag blir skit ledsen. Och nästan förbannad. När man försöker och vill så händer ingenting. Ska under sommaren strunta i och försöka se om det händer då. Det kanske är som alla säger när du väll inte försöker eller vill. Då händer det men när du vill händer ingenting.
  • Natttis

Idag måste jag dela med mig av min glädje. Jag har tagit ägglossnings test oändligt många gånger aldrig fått en gubbe. Men nu äntligen idag fick jag en glad blinkande gubbe. Super glad

• Natttis

Jag ska be till högre makter att jag inte får mens den 9 10 nästa månad.

• Natttis

Där kom räddslan att det är något fel med mig. 3 dagen idag med blinkande gubbe. Men temraturen har gått upp. Jag hade hoppats på en fast gubbe.

• Natttis
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-22 20:26:52 följande:

Hur har det gått idag?

Nej inge vidare jag har fortfarande en blinkande gubbe. Och ingen fast och enligt min app ff så hade jag ägglossning i söndags. Men jag tänkte att jag testar några dagar till. Så får vi se får jag ingen fast. Kanske det är värt att prata med barnmorskan om det. Se vad som kan göras då.
  • Natttis

Gör jag fel är det något fel på mig vad. Jag är jätte frustrerad nu det är fortfarande en blinkande smily gubbe.

• Natttis

Och där sjönk tempraturen jag som har ton och göra här hemma. Nu vill jag bara ligga i sängen och gråta.

För jag vet att mensen kommer antingen idag eller imorgon.

• Natttis

Jag vill dela min glädje till alla att jag äntligen har fått en fast smiley gubbe på mitt ägglosningstest. Jag är helt i exstas och jag har inte ens tagit min medicin denna månaden.

• Natttis

Jag fick mens samma dag jag skrev att temperaturen sjönk alltså den 2 juni. Läkaren har inget sagt om jag har pcos eller Pco.

• Natttis
    UndrandeSökare skrev 2018-06-16 12:49:13 följande:

Nattis - fick du mensen förra veckan ? Om du fick det, då måste det vara nåt fel på testet, för man brukar aldrig få ägglossning veckan efter mensen. Eller har du PCOS? För då brukar inte ÄL-test funka som de ska...

Jag hoppas det inte är något fel.
  • Natttis

Det blev inget denna gången trots ett så fint utslag på ägglosningstest. :'( suck även om vi så att vi skulle ta en paus från att försöka under sommaren och jag va nöjd med det men jag blev ändå ledsen nu när mensen kom.

• Natttis
    Maria 434 skrev 2018-07-03 14:57:16 följande:

Alltså jag förstår om du är ledsen och frustrerad över att inte kunna bli gravid men jösses..han hånade dig för att han blivit pappa??? Mår du bättre om ingen kan bli gravid och alla runt dig mår som du?

Har inget i mot att han blev pappa men han behövde ju inte håna oss angående det.
  • Natttis

Äntligen äntligen. Inget fel på oss. Och nu får vi göra en ivf. Fast vist visa kommuner kan säga nej. P.g.a att jag inte rigtigt är nere till 30. Men är nere till 31 i alla fall. Men vi ska försöka utan letrozol i 3 månader för att se om mensen är regelbunden. Nu när jag gått ner. Se om den kommit igång av sig själv.

• Natttis

Suck jag vill bara att det ska vara efter nyår. Så det blev ivf försök. Vi känner att vi är rädda att vi aldrig kommer kunna bli med barn. Så vi vill bara ge upp. Men sorgen att vi antagligen inte kommer kunna få barn är i våra hjärtan just nu.

• Natttis

Ja nu har vi tagit snacket om ivf. Och man börjar äntligen se ljuset i tunnel äntligen kanske vi kommer få vårt efterlängtade barn.

Svar på tråden Längtan