Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Längtan

Natttis skrev 2018-04-11 09:36:55 följande:

Nu börjar resan till ett lättare liv. Droppen va igår. När jag köpte en kamera igår och tjejen jag köpte den av var kortare än mig och såg lite överviktig ut. Och hade barn ???? grr. Jag kan inte bli med barn varför. Varför? Varför. Ska livet vara så orättvist?

Det går att bli gravid trots övervikt. Gå in på Instagram och kolla hashtagen plussizepregnancy och Facebook gruppen More mama matters. 

Har en vän som gått ner 45 kg i vikt och både styrketränar, cyklar och löper flera gånger i veckan. Hon är inne på sitt fjärde IVF-försök och ännu inte blivit gravid. 
  • Anonym (Hanna)
    Natttis skrev 2018-04-11 15:52:07 följande:

Ska vi göra ivf försök så måste jag gå ner i vikt.

Så löjligt med bmi-gränsen. Diskriminering! 
  • Anonym (Hanna)
    Natttis skrev 2018-05-07 12:37:55 följande:

Jag skiter i medicinen nu jag orkar inte. Den hjälper väll visserligen men jag blir ju inte gravid. Så får se när eller ens om jag vill börja med medicinen igen.

Vet du om du får ägglossning av medicinen? Vad för medicin har du tagit? 
  • Anonym (Hanna)
    Natttis skrev 2018-05-07 22:17:55 följande:

Ja enligt blodprov så har jag ägglossning. Jag tar letrozol

Ge inte upp. Så länge du har ägglossning och det inte är några konstigheter med spermierna så har du förmodligen goda chanser om inte läkarna har sagt något annat. Jag vet hur jobbigt det är, kämpar själv varje månad.
  • Anonym (Hanna)
    Natttis skrev 2018-05-08 18:58:20 följande:
    Det är inge fel på mig han hade på gränsen med spermier. Lite mindre än normalt men inte så det vore helt hopplöst. Men jag tänkte prata med läkaren se om jag kan fortsätta med letrozolen eller om det är tvärt stol med det.
    Så länge du får ägglossning borde du få köra på med Letrozol. Har ni börjat prata om ivf ? 
  • Anonym (Hanna)
    Natttis skrev 2018-05-16 19:01:41 följande:

Mitt mående krascha idag. Jag såg en hög gravid idag. Men hon va ingen jag kände så då rörd det mig inte i ryggen. Men när jag gled in på gubbens Facebook ser jag en bekant till gubben hade fått barn och det va då det krascha. Det känns som jag blir känsligare när jag hör nära kära och bekanta får sitt barn är gravida. Och här försöker vi fortfarande (gråter)

Jag vet. Det är fruktansvärt. Jag tar avstånd från alla vänner som är gravida eller har bebisar. Det är så provocerande att när de berättar att de bara blev gravida sådär hux flux medans en annan kämpar som bara den. Då är det omöjligt att hurra, gratta och jubla för deras skull. 
  • Anonym (Hanna)
    Natttis skrev 2018-05-21 07:26:18 följande:

Där kom räddslan att det är något fel med mig. 3 dagen idag med blinkande gubbe. Men temraturen har gått upp. Jag hade hoppats på en fast gubbe.

Hur har det gått idag?
  • Anonym (Hanna)
    Maria 434 skrev 2018-07-03 14:57:16 följande:
    Alltså jag förstår om du är ledsen och frustrerad över att inte kunna bli gravid men jösses..han hånade dig för att han blivit pappa??? Mår du bättre om ingen kan bli gravid och alla runt dig mår som du?
    Fast jag håller med dig Nattis. Jag känner med så när folk omkring mig går runt o blir gravida. Man tycker inte de förtjänar det lika mycket som en själv som kämpat åratal. Jag sållar bort alla i min omgivning som blir gravida för att jag blir så ledsen och blir påmind om mig egna sorg. 
Svar på tråden Längtan