• Akireb

Kräks överallt och gaser..hjälp

Det kanske är något med ersättningen hon inte tål?

Ge henne inte mer av den isf. Testa en annan i små mängder. Annars skulle jag kolla med en läkare om problemet kvarstår.

• Akireb
    Anonym191 skrev 2018-03-12 10:22:41 följande:

Provade först BabySemp 1, den kräktes hon av. Provade sedan NAN PRO 1 och den kräktes hon ännu mer av. Nu idag provade jag NAN Sensitive 1 som är för känsliga magar, och den kräktes hon 6(!!) gånger av inom 1,5h efter intag av endast 60ml..

Hon lär ju inte vara laktoskänslig eller mjölkproteinallergisk då jag också ammar och jag äter mjölkprodukter som vanligt men hon kräks aldrig av amningen. Så kanske att magmunnen inte sluter tätt eller att hon är extrent känslig bara.

Känner mig så maktlös när hon skriker helt förtvivlat och spyr överallt

Får hon i sog lika mkt mat vid amning som när hon får ersättning i flaska?

Tycker ändå du ska kolla upp detta med en barnläkare.
  • Akireb
    Anonym191 skrev 2018-03-12 13:37:26 följande:

Det vet jag inte, hon slutar amma när hon är mätt men har ingen aning om hur mycket det krävs för att hon ska bli mätt..

Får nog kolla upp det med en barnläkare om det inte funkar med Calma-flaskan som bör göra att hon får i sig det långsammare.

BVC tycker att det är helt normalt så länge hennes viktuppgång inte stannar av eller att hon går ner i vikt, har eksem eller kissar dåligt säger de. Kan väl hålla med om att det inte är akut om hon inte mår dåligt av det i längden, men det kan ju vara bra att kunna ge henne ersättning istället för att behöva sitta och amma vaken (liggamning funkar inte) i 5-6h och aldrig få sova, det mår jag inte bra av och delvis därför har vi beslutat att delvis amma och delvis ge flaska.

Jag förstår.

Men testa att minska hålet på flaska om det är för stort.

Min son fick väldigt ont i magen när flashlet var för stort i början och han fick för mycket så vi minskade hålet dirkt. Sedan hav vi honom ersättning via flaska men i mellanår avbröt vi honom när han åt för att lägga honom över axeln så han fick chansen att rapa innan han fortsatte äta. Der du fungerade bra för honom.
Svar på tråden Kräks överallt och gaser..hjälp