Anonym (mmm) skrev 2018-03-30 10:03:10 följande:
Om barnet är så pass stort så blir det ofta så att kompisar prioriteras över att hälsa på förälder och det är helt normalt. Man ska ju frigöra sig, skapa ett eget liv osv, så jag ser inga fel i det, inte om det är på dotterns eget initiativ.
Pappan får väl ringa henne själv och fråga när hon vill komma nästa gång?
Här har vi en 15-åring som slutat bo v.v hos sin mamma sedan ca 4 mån tillbaka, hon var väl inte helt nöjd med det men hon insåg av sig själv att hon inte kan tvinga ett så stort barn. Det var han själv som tog upp det, hade nog tänkt på det en ganska lång tid och till slut orkade han inte vara där mer (mamman har stora egna problem). Man kan inte vara hos mamma bara för att "vara snäll" liksom.
Samma med din dotter TS, om hon är vettig i sitt resonemang (och inte avstår från att åka till pappa pga av nån löjlig grej) så får ni föräldrar lyssna och försöka hantera det.
Ja, precis så tänker jag ju också, minns ju själv hur viktiga kompisarna var och att man absolut inte ville missa någonting som polarna hittade på.
Till saken hör den att vi bytat mobilnummer till henne just för att hon nu vill slippa bli kontaktad av honom samt även tagit bort folk på sociala medier för att inte bli kontaktad där. Trots detta så har ?styvmamman? och farmorn försökt att gång på gång försökt att bli tillagda av henne igen så nu har dom blivit ordentligt blockerade.
Det känns som att hon ofta tidigare velat träffa honom för att hon tyckt synd om honom som hon själv sagt men hon verkar inte ha något bra svar på varför? Jag vill verkligen min dotters bästa och vet innerst inne att han inte har något bra inflytande på henne alls, samtidigt har jag känt mig skyldig att försöka ordna umgänge under alla år tidigare men nu är hon ju så stor och vågar säga ifrån åtminstone till mig.