Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Behöver er hjälp! Ägglossning/graviditet

Ska försöka fatta mig kort. Jag har misstänkt att jag inte har någon ägglossning och började testa mig med ägglossnings-test för två månader sedan. Jag har testat mig två gånger om dagen och ALDRIG fått något som helst utslag på stickorna. Inte ens tendenser till test-streck utan det har varit helt blankt.

Min menscykel är väldigt kort, 21-23 dagar. Idag är det sju dagar kvar till min mens och plötsligt fick jag utslag på ett ägglossningstestet??+ Test-strecket är fortfarande inte lika kraftigt som kontrollstrecket, men från att aldrig sett något utslag över huvud taget till detta?! Kan man ha ägglossning en vecka innan mens? 

Jag ska tillägga att jag och min pojkvän har haft oskyddat sex den här månaden. Det var dock avbrutet samlag. Känner mig NOLL gravid men mår jävligt illa. Kan man få utslag på ägglossningstest på grund av graviditet? 

Vad tror ni?

• Svar på tråden Behöver er hjälp! Ägglossning/graviditet
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Hej) skrev 2018-03-11 15:47:38 följande:

Hej!

Jag är gravid i v34 (mina fjärde graviditet) och som varje gång känner jag på mig att någonting är på gång i kroppen.

Denna graviditet hade jag inga gravtest hemma utan bara ett ägglossningstest så jag tog ett sånt. Det gav utslag positivt så jag åkte och köpte graviditetstest och det visade också positivt.

Jag kan tillägga att jag aldrig fått utslag på ett ägglossningstest innan.

Hej och tack för ditt svar!

Jag har aldrig varit gravid så jag har egentligen ingen aning om hur det "ska kännas". Förstår ju att det är individuellt för alla men har ändå en bild av att man ska känna det på sig på något sätt? Pirr i äggstockarna, molnande mensvärk-känslor, ont i brösten osv. Men jag känner ingenting annorlunda förutom illamående.

Intressant att du inte fick utslag på ägglossningstest och ändå blivit gravid... Vad tror du om mitt test om du för spekulera fritt?

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Hej) skrev 2018-03-11 16:04:25 följande:

Som du skriver, symptom vid graviditeter är så olika för alla.

Jag hade ingen molande värk och pirr osv. Däremot hade jag ömma bröstvårtor och bara en känsla i kroppen som typ säger att jag är gravid (svårt att beskriva). Vid mina tidigare graviditeter har jag också blivit åksjuk när jag åkt bil precis innan jag plussat.

Du kan alltid köpa gravtest och testa?

Det kan inte vara så att din ägglossning är något senare denna gång?

Svårt att veta :)

Kan man ha ägglossning så sent som sex, sju dagar innan mens? Trodde att det var vanligt att man hade tidig ägglossning när man har kort menscykel?

Men skulle du bedöma mitt test som positivt?
  • Anonym (Förvirrad)

Kan det vara så tråkigt att ägglossningstestet ger utslag innan mens? Men det har det aldrig gjort tidigare...

Jag ska ta ett nytt test senare ikväll.

• Anonym (Förvirrad)

Gjorde ett nytt ägglossningstest nu typ sju timmar senare och nu är teststrecket lika starkt som kontrollstrecket, vilket alltså aldrig någonsin hänt. Om det är mensen som ger utslaget, ska det vara stark utslag då eller svagare?

För att summera min förvirring:
    1. Har jag plötsligt fått igång ägglossningen och har ägglossning väldigt sent i cykeln med ovanligt kort lutealfas?
    2. Har jag plötsligt fått utslag på ägglossningstestet för att mensen är på gång? (sex, sju dagar)
    3. Kan jag vara gravid?

Spekulera fritt med vad ni tror. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Femman) skrev 2018-03-11 22:39:17 följande:
    Nej testet på bild är ej positivt, det är positivt först när båda streck är lika starka.
    Jag vet, har läst instruktionerna mycket noggrant. Men har inte fått ett enda utslag på två månader så blev chockad när ett streck dök upp över huvud taget! Men som jag skrev i mitt senaste inlägg, gjorde ett nytt test nu några timmar senare och då är det solklart positivt. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Femman) skrev 2018-03-11 22:43:10 följande:
    Du jar testat i två månader, man har i genomsnitt ägglossning 10ggr/år.

Är klart möjligt du har ägglossning nu om testet blivit positivt.

Brukar sälla bli 100% positivt på ÄL-test innan mens.

För att ta reda på in du är gravid så köp ett graviditetstest, att testa med ÄL-test ger inte svar på om du är gravid....ja vissa har fått positiva ägglossningstester vid graviditet men inte alla, jag fick exempelvis knappt streck på ÄL-tester medan graviditetstest visade tydligt positivt.
    Intressant! Tack för svar!
  • Anonym (Förvirrad)

Puffar lite. Nu står jag på Apoteket och köper ett graviditetstest men det känns långsökt. Borde väl snarare börja kolla upp vad man kan göra vid sen ägglossning/kort lutealfas om det nu var en ägglossning över huvud taget. Vill verkligen inte att det ska vara mensen som gav utslag!

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Molly) skrev 2018-03-12 22:12:12 följande:
    Alltså verkligen... Läs på om ägglossning och hur ägglossningstester fungerar.

"Alltså verkligen"... Haha! Aa verkligen.

Jag har läst på om ägglossning och ägglossningstester. Jag vet att teststrecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket för att testet ska räknas som positivt enligt bruksanvisningarna. Men eftersom att jag aldrig har fått ens en tendens till streck så blev jag häpen och ville fråga runt. Har hört om folk som bara fått svaga utslag på ägglossningstest (dvs negativt) men ändå blivit gravida.

Jag är även fullt medveten om att kvinnor inte har ägglossning varje månad och att det är ovanligt men fullt möjligt att ha kort menscykel, sen ägglossning och kort lutealfas - men det hindrar mig inte från att vilja höra vad andra kvinnor har upplevt. Detta är ett diskussionforum you know. Jag var tydlig med att jag var ute efter spekulationer och ja, samtal helt enkelt.

Angående att mens och graviditet kan ge utslag på ägglossningstest verkar det råda delade meningar om - återigen var jag ute efter andras erfarenheter.

Måste säga att ditt inlägg i tråden var helt onödigt men det inser du nog också att det var nu ;)

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Femman) skrev 2018-03-13 07:54:34 följande:

Hur gick det TS?

Graviditetstestet var negativt. Och idag har ägglossningstesterna varit helt tomma igen också. Men jag fick tre stycken teststickor med fullt positiva utslag i söndags (svagt streck på måndagsmorgonen). 

Om det är mensen som ger utslag, borde inte stegringen vara kvar tills mensen kommer då eller vad tror du? Kan det vara så att jag helt enkelt hade ägglossning och har väldigt kort lutealfas?

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Sekret) skrev 2018-03-13 11:58:27 följande:

Istället för att köpa test efter test, kolla på dina flytningar! 

När man  har ägglossning blir sekretet nästan som äggvita, och går att dra ut flera cm. gravid.ifokus.se/articles/5120e250d3b4fd6baf010246-sa-vet-du-att-du-har-agglossning kika på länken, det kan vara värt att lära sig hur ens sekret ser ut genom menscykeln. 

Tack för ditt inlägg!

Men jag tycker att det där är så jävla svårt asså! Tycker att jag har kraftiga flytningar hela tiden?! Kanske endast 3, 4 dagar i cykeln som jag inte har mycket flytningar på. Och nej, jag har inte svamp Tungan ute
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Sekret) skrev 2018-03-13 11:58:27 följande:

Istället för att köpa test efter test, kolla på dina flytningar! 

När man  har ägglossning blir sekretet nästan som äggvita, och går att dra ut flera cm. gravid.ifokus.se/articles/5120e250d3b4fd6baf010246-sa-vet-du-att-du-har-agglossning kika på länken, det kan vara värt att lära sig hur ens sekret ser ut genom menscykeln. 

Tack för ditt inlägg!

Men jag tycker att det där är så jävla svårt asså! Tycker att jag har kraftiga flytningar hela tiden?! Kanske endast 3, 4 dagar i cykeln som jag inte har mycket flytningar på. Och nej, jag har inte svamp Tungan ute
Svar på tråden Behöver er hjälp! Ägglossning/graviditet