• LFF

Är det en dålig ide att köpa begagnade skor till barn?

Just till så små barn skulle jag inte ha några som helst problem att köpa begagnat. Vi har gett bort flertalet skor till vänner med yngre barn. Nu, vid 4 års ålder, kommer knappt ett enda par skor att gå att återanvända då grabbarna sliter ut dem fullständigt.

• LFF
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-12 09:10:00 följande:
    Som sagt handlde tråden om ETT par gummistövlar. Och de flesta borde inte ha några problem med o lägga en 100 på nya.
    Själv tycker jag det är jättebra att mina barns gamla skor i fint skick (eller kläder med för den delen) kommer till användning av fler barn så vi slipper slänga dem. Vad gör du med dina barns urvuxna kläder och skor i bra skick?
  • LFF
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-12 12:09:08 följande:
    Det finns nästan alltid någon liten skada på kläder o skor, allt slängs bort.
    Även på saker till barn under 2-3 år? Då måste du köpa rätt usel kvalitet i så fall. Beklagar resursslöseriet.
  • LFF
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-12 17:18:49 följande:

Vem har nämnt 2-3 år?

Tja, TS har en liten 1,5 åring. De flesta som köper och säljer begagnade skor och kläder gör det till yngre barn som inte direkt hinner slita ut dem.

Mina 4-åringars skor finns det ingen i världen som skulle vilja ha däremot. Möjligtvis deras Sorel kängor och Viking Ultra, de är i bra skick. Kläderna sliter de också rätt bra men det är mycket för att vi inte köper på oss massor utan de får slita ut dem.
  • LFF
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-13 15:48:46 följande:

Det går inte omvända de snåla tyvärr, låt de ta hand om vårat gammla skit istället :D

Fast du slänger ju "din gamla skit" så vad spelar det för roll för dig? Själv är jag glad över att det finns de som vill ha/behöver de saker som vi inte behöver längre.

Eller som vännens yngsta som inte kan ha fabriksnya kläder alls. Hon kliar sönder sig totalt då. För deras del är begagnat ett måste och inte ser det barnet annorlunda ut än något annat barn.
Svar på tråden Är det en dålig ide att köpa begagnade skor till barn?