• Anonym (Ja)

Är det en dålig ide att köpa begagnade skor till barn?

Har 3 barn och köper nästan alltid begagnade skor. Har aldrig varit nåt problem.

Sparar hur mycket som helst. Kan hitta fina begagnade skor för en 20 lapp som annars kostar flera hundra i butik....

• Anonym (Ja)
    Ess skrev 2018-03-11 11:14:15 följande:

Jag brukar köpa begagnade skor åt både mig och barnen, man kan hitta jättefina till bara bråkdelen till priset av när de var helt nya.

Men gummistövlar hade jag nog köpt nya eftersom de kan va spruckna. 

Det kan man väl kolla innan. Har köpt massor av begagnade stövlar. Inga har varit spruckna....
  • Anonym (Ja)
    Anonym (B) skrev 2018-03-10 21:56:06 följande:

Det är ju inte lönt. Ett par gummistövlar kostar typ 200 spänn.

Har köpt fina begagnade stövlar för typ 40 spänn, så jo det lönar sig
  • Anonym (Ja)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 14:31:58 följande:

Så det är väl därför vissa barn ser ut som hemlösa ....

? Utveckla gärna.
  • Anonym (Ja)
    Ess skrev 2018-03-11 12:24:09 följande:

Ja visst, om man handlar från hand till hand så är det lätt kollat.

Jag handlar oftast där jag får skorna skickade till mig, därför min försiktighet med vissa gummivaror.

Fast då är det ju säljarens ansvar att ge en korrekt skick beskrivning. Skickar och köper mkt begagnat jag också . Har aldrig varit nåt problem. Man frågar ju innan hur skicket är .
  • Anonym (Ja)
    BuoBä skrev 2018-03-11 16:24:33 följande:

Anonym (SåÄrD­et) har dykt upp i flera trådar och yrat om att man ser ut som en luffare om man köper begagnat, men du kan nog se i stjärnorna efter en vettig motivation...

Jasså, ett drygskåp alltså ????
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ja) skrev 2018-03-11 16:35:13 följande:

Jasså, ett drygskåp alltså ????

Mä, gjorde tummen ned och så kommer det 4 fråga tecken.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 18:53:10 följande:

Vad fan hidrar du om??Vadfan jiddrar du om?? Hittar på saker bakom din lilla skärm... ptetiskt. Annars har vi väl rätt till o h ha en åsikt eller?

Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 18:53:10 följande:

Vad fan hidrar du om??Vadfan jiddrar du om?? Hittar på saker bakom din lilla skärm... ptetiskt. Annars har vi väl rätt till o h ha en åsikt eller?

Du kommenterade om att barn som har begagnade skor på sig ser ut som hemlösa och jag bad dig utveckla det påståendet men du verkar inte ha så mycket att komma med mer än påhopp och ett aggressivt uttryck.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Never) skrev 2018-03-11 20:39:19 följande:

Inte en chans att jag skulle köpa nåt begagnat till mina barn!! Köper du använda skor till dig själv? Eller snålar du/ni in på era barn? Dom har barnbidrag som ni kan handla med!

Jajamen hittar jag begagnade skor till ett schysst pris så köper jag gärna dom till mig själv.

Barn växer i fötterna hela tiden och växer ju ur skor snabbt. Ser ingen anledning att köpa nya skor hela tiden för flera hundralappar när jag kan köpa begagnat för under en hundralapp.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 22:38:56 följande:

Vad är det som man behöver utveckla? Förstår du inte det själv? Tydligen så bryr du dig inte om dina barn ser ut som hemlösa. Är du snål ? Vi har som sagt barnbidrag här i Sverige och har du inte råd så finns det soc bidrag som täcker det. Så då är det ju bara snålhet. Jag själv ger mina barn det bästa och skulle aldrig i livet köpa begagnade kläder till de.

Men va? Du har fel. Du har ingen vidare erfarenhet av begagnade kläder och skor, det märkts tydligt. Tror du allt som köps begagnat är skit? svaret är nej. Jag har köpt begagnade skor som ser ut som nya. Jag skulle aldrig sätta på mina barn dåliga och eller smutsiga, trasiga skor. Jag är inte snål, men ekonomisk.

Du skriver att du bara köper nytt till dina barn. Vad gör du med det när de har vuxit ur det?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 22:38:56 följande:

Vad är det som man behöver utveckla? Förstår du inte det själv? Tydligen så bryr du dig inte om dina barn ser ut som hemlösa. Är du snål ? Vi har som sagt barnbidrag här i Sverige och har du inte råd så finns det soc bidrag som täcker det. Så då är det ju bara snålhet. Jag själv ger mina barn det bästa och skulle aldrig i livet köpa begagnade kläder till de.

Dessutom, som om du skulle kunna avgöra om mina barns skor är begagnade eller köpta nya i butik. Inte en chans min vän.

Svar på tråden Är det en dålig ide att köpa begagnade skor till barn?