• BuoBä

Är det en dålig ide att köpa begagnade skor till barn?

Givetvis får man kolla skicket, så att skorna inte är nergådda eller snedslitna, men är man noga med det är det inga problem. Särskilt gummistövlar har ju ingen exakt passform eller anpassning efter foten precis. Dessutom används de sällan, så för små barn hinner det knappast bli något slitage att tala om. Min dotter hann ha sina första stövlar 3 ggr, sen var de för små... Vi lämnade vidare dem i samma skick som vi fick dem.

Anonym (B) skrev 2018-03-10 21:56:06 följande:

Det är ju inte lönt. Ett par gummistövlar kostar typ 200 spänn.

Eller så kan man se det som så att hittar man stövlar för 25 kr så har man 175 kr att göra roligare saker för.
  • BuoBä
    Anonym (Ja) skrev 2018-03-11 16:04:08 följande:

? Utveckla gärna.

Anonym (SåÄrD­et) har dykt upp i flera trådar och yrat om att man ser ut som en luffare om man köper begagnat, men du kan nog se i stjärnorna efter en vettig motivation...
  • BuoBä
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 18:53:10 följande:

Vad fan hidrar du om??Vadfan jiddrar du om?? Hittar på saker bakom din lilla skärm... ptetiskt. Annars har vi väl rätt till o h ha en åsikt eller?

Jag använder i alla fall mitt vanliga nick...

Alla tycker och gör precis som de vill. Du föredrar uppenbarligen att köpa nytt och jag har absolut inga problem med det. Men det är väldigt barnsligt att uttrycka sig nedvärderande om dem som gör ett annat val.
Svar på tråden Är det en dålig ide att köpa begagnade skor till barn?