Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Olydig katt

Katter gör som de vill, även om de lyssnar på matte och husse. Dina två andra kattor är tydligen mer för att göra matte nöjd, din tredje katt är totalt ointresserad av att göra dig nöjd (för det är lite så katten fungerar, de lyder inte, de gör det för att göra dig nöjd).

Mitt tips är att se till att det blir "jobbigt" för katten att hoppa upp på bordet, genom att vara envis och sjasa ner katten gång på gång.
    Katter undviker situationer som är besvärliga och obehagliga.

Hundar kan för övrigt också vara ögontjänare, min svåger hittade både katterna och hunden på köksbordet när han tittade in i fönstret från trädgården. Hunden hoppade ner direkt när hon märkte att husse såg detta. Katterna tittade makligt på husse gäspade och vände ryggen till. (Men hoppade ner så fort han kom in)

• sextiotalist
    John22 skrev 2018-03-09 08:14:41 följande:

Blomspruta med vatten. Funkar galant för att lära katter vad de inte får göra.

Haha, för vissa katter ja, men det fungerade aldrig på mina katter. För mig fungerade det att harkla och sjasa undan, om katten ville det jag ville vill säga. En del katter gillar vatten också, syrrans ena katt lekte med vattnet från blomsprutan.
Svar på tråden Olydig katt