Feberkramper
Hej! Igår hände det för andra gången, feberkramp på min 17 månaders dotter, förra gången var lite mer än en månad sen..
Denna gången var jag själv hemma och min dotter låg och sov på kvällen, efter en stund när hon vaknade så ställde hon sig upp och började dricka juice när hon plötsligt låg på golvet och krampade.. Jag bar upp henne och la henne på köksbordet samtidigt som jag ringde min sambo. Ringde sedan upp 112 och samtidigt la jag en glass i pannan på henne och blötte ner magen med vatten.. Men det fortsatte och hon vart helt blå i hela ansiktet ich om läpparna och då hade 112 fortfarande inte svarat så jag blåste försiktigts in luft i hennes mun, då spydde hon, men fick äntligen tillbaka medvetandet och läppfärgen!
Nu är jag ännu mer orolig än första gången då jag förstår att det är stor chans att det händer igen. Jag känner att jag klarar inte det här, det är alledelse för mycket att vara orolig för.. Fick heller ingen medicin fast jag känner att det skulle lugna..
Har ni någon erfarenhet av kramplösande mediciner? Hur många gånger har era barn fått kramper? Är så orolig :(