Inlägg från: Anonym (Been there) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Been there)

Försäkringskassan har gjort fel, jag måste återbetala!

Jag har varit där. För många år sedan hade jag bostadsbidrag och jag hade lämnat in alla uppgifter korrekt. Hade bostadsbidrag i drygt 4 år tror jag. Sedan fick jag bättre inkomst och meddelade såklart FK direkt.

Plötsligt en dag fick jag ett brev där det stod att jag fått för mycket bostadsbidrag och omgående var tvungen att betala tillbaka 10.000:-

Ja, det var bara att betala.

• Anonym (Been there)
    Gojtan skrev 2018-03-06 11:20:33 följande:
    Men herre gud! Baserade det bidraget på vad du hade för inkomst EFTER din bidragsperiod!? Det är ju inte direkt en morot för att börja arbeta med högre lön, om man vet att bostadsbidraget i själva verket var ett LÅN! Eller hur motiverade de detta?
    Jag minns inte riktigt nu då det var ett par år sedan men de erkände att DE hade gjort uträkningen fel vilket gjorde mig förbannad. Hade felet legat hos mig, det vill säga att jag hade uppget fel uppgifter om hyra och/eller inkomst då hade jag förstått att jag skulle återbetala. Men nu var ju felet deras och jag tyckte då inte att jag skulle tvingas betala.

Men de hotade med polisanmälan och jag orkade absolut inte med det så jag betalade helt enkelt tillbaka.

Undviker nu FK så långt det är möjligt. 
Svar på tråden Försäkringskassan har gjort fel, jag måste återbetala!