• Cilas91

Hur länge blöder man efteråt?

Fick konstaterat MA för en månad sen i v. 15, fostret hade dött i v. 13. Var in för cytotec behandling och allt kom ut och såg bra ut. De sa att jag kan blöda i upp till två veckor. Nu har det gått som sagt en månad och har inte slutat ännu. Hur länge brukar det ta? Blödningen har nog sakta minskat men igår kom det ut något som kan ha varit en hinna av något slag och då började jag blöda mer. Ska in på blodprov på måndag, för att se så att hcg värdet minskat och har telefontid till gyn dagen efter. Men är den ökade blödningen något jag borde oroa mig för och borde jag kontakta akuten nu i helgen?

• Svar på tråden Hur länge blöder man efteråt?
  • Cilas91
    Anonym (4) skrev 2018-03-02 19:19:28 följande:

Jag blödde 2,5 vecka efter MA i v.11 och 7 veckor efter MA i v.14. Den gången fick jag medicin för att få stopp på eländet. Att bara blöda 2 veckor är ovanligt vid så pass sena missfall.

När jag läste på nätet sen om många som blött längre än 2 veckor så har jag inte funderat desto mer på det, det var nog bara den ökade blödningen som gjorde mig fundersam.
    Anonym (Mira) skrev 2018-03-02 19:23:28 följande:

Att blöda mer ihop med att det kommer klumpar/slamsor är vanligt. Om ditt allmäntillstånd blir sämre skulle jag ringa 1177.

Tack då vet jag att det inte är så farligt. Mår nog annars bra.
Svar på tråden Hur länge blöder man efteråt?