När röstade du först på SD?
Ni som inte har röstat på SD alls behöver såklart inte svara. Själv har jag inte och kommer inte rösta på SD men ändå lite nyfiken över när folk vart övertygade att lägga sin röst på dem.
Ni som inte har röstat på SD alls behöver såklart inte svara. Själv har jag inte och kommer inte rösta på SD men ändå lite nyfiken över när folk vart övertygade att lägga sin röst på dem.
Det är alltså bara riksdagsvalet som räknas?
Jag röstade på dom från början och har länge varit aktiv lokalt med bland annat NRP. Kommer inte längre att stödja dom eftersom jag anser att de har sålt ut sin grundläggande ideologi. Deras fokus på att enbart muslimer är ett problem har jag svårt att acceptera, det är många fler folkslag som skapar problem i Norden.
Jag röstade på dom från början och har länge varit aktiv lokalt med bland annat NRP. Kommer inte längre att stödja dom eftersom jag anser att de har sålt ut sin grundläggande ideologi. Deras fokus på att enbart muslimer är ett problem har jag svårt att acceptera, det är många fler folkslag som skapar problem i Norden.
Röstade på de första gången i Kyrkovalet för några månader sedan.
I de tre kommande valen i september kommer jag och hela släkten rösta på SD.
Vi är INVANDRARE så din rasistteori kan du slänga i väggen.
Det är alltså bara riksdagsvalet som räknas?
Vi är INVANDRARE så din rasistteori kan du slänga i väggen.
Att vara invandrare säger ingenting om ifall man är rasist eller inte. Ungefär lika relevant som att säga "Vi är köttätare så din rasistteori kan du slänga i väggen."
Det är väl sak samma om ni är rasister eller inte. Är ni inte svenskar så har ni inte här att göra, SD är till för svenskar. Eller borde fortfarande vara det, de har tappat sin riktning.
Hur kan ni rösta på SD om invandrare anser att de är ett alternativ?????
Sen borde alla vara rasister, det är fel att blanda upp folk och jag förutsätter att folk från andra länder är rasister mot de som invaderar deras land. Detta oavsett om det är Sverige, Syrien eller Somalia
röstar
Det blir i detta val. Har tidigare röstat blankt av missnöje. Men då blir det ju ingen ändring. Nu blir det sd. Har värvat ett gäng extra röster med. Min pappa, faster, farbror , moster och förhoppningsvis min sambo. Sen försöker jag styra mina arbetskamrater lite försiktigt med.
Hoppas på stora förändringar i nästa val.
Jag röstade på Sverigedemokraterna i valet 2010. Jag var då 22 år, rebellisk och avskydde allt vad invandring hette. Idag är jag Centerpartist och är positivt inställd till invandring, men prioriterar ekonomisk politik före något annat.
Huruvida jag blivit dummare eller smartare får ni själva avgöra.
Jag röstade på Sverigedemokraterna i valet 2010. Jag var då 22 år, rebellisk och avskydde allt vad invandring hette. Idag är jag Centerpartist och är positivt inställd till invandring, men prioriterar ekonomisk politik före något annat.
Huruvida jag blivit dummare eller smartare får ni själva avgöra.
Ganska intressant resa ändå rent ideologiskt. Jag är själv vänsterpartist och pratade med en tidigare partikamrat som gick till Liberalerna. Också en väldigt ovanlig resa rent ideologiskt.
Skillnaderna mellan partierna är ju på lokal nivå faktiskt ganska små. Vissa sakfrågor tycker man olika i men bredden av koalitioner i kommunerna är ju oerhört stor. Det enda partiet är väll SD som aldrig får någon makt oavsett storlek.