Inlägg från: sofiaaaaaa |Visa alla inlägg
  • sofiaaaaaa

BIM april 2018

Hej! Jag har BIM på onsdag men fått mer spottings idag :(. Tänkte ändå ta ett test imorgon mest för att vara på de säkra. Om neg så ska jag sluta smörja med prostegeron krämen. Vilket för övrigt känns lite jobbigt för jag har plussat först efter BIM innan å då kan man väl framkalla ett missfall vad jag förstod om man slutar med krämen om man är preggo. Ni andra som smörjer, hur gör ni? Smörjer ni fram till mensen kommer el slutar 2 dgr innan BIM om neg på test??

Gu va man håller på. Jag har lagt en förmögenhet på ÄL test, gravidtest, vitaminer, kosttillskott, krämer ;0.

• sofiaaaaaa

Testade imorse! Supernegativt! Känner att mensen är på G så skit skit skit! BIM på onsdag kommer smörja progesteron krämen tills mensen kommer! Håller mig kvar i tråden tills mensen är 100%.

• sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-04-02 17:00:50 följande:

Tog ett till test nu på eftermiddagen. Kunde inte hålla mig!! Det ser positivt ut, men jag är osäker då många verkar få falskt positivt med graviditetskollen. Det blir digitalt imorgon bitti! Är då på ÄL +11...

Vd tror ni, falskt eller äkta? Är det äkta kommer det bli positivt på digitalt, återstår att se... ser ni bilden?

Men ååå! Stort mega grattis!! Jag håller tummar att det inte är falskt och att progesteron krämen gör nytta!!!
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-04-03 17:03:23 följande:

Förra gången fick jag inte positivt på graviditetskollen förrän ÄL +13, och då var det supersvagt streck (fast positivt på digitalt). Nu såg jag strecket tydligare, och det blev negativt på digitalt.

Fick positivt endast på testa tidigt test förra gången ÄL +11. De andra visade inte förrän ÄL +13, så det borde inte vara kört ännu.

Så även om alla test varit negativa, lever hoppet kvar eftersom jag bara är på ÄL +11 idag.

Kommer aldrig någonsin köpa graviditetskollens tester igen, svaga streck på var och varannan sticka. Misstänker att de reagerar på LH hormon. Tog en ÄL sticka för att kolla, man har ju en del LH hormon trots att man inte har ÄL. Strecket blev rätt starkt, men inte lika starkt som kontrollstrecket.

Eftersom mitt LH ofta är högre på em är det kanske inte konstigt att det reagerade. Har googlat och läst att vissa billiga tester inte alltid kan se skillnad på LH och hcg för de är så lika.

Det konstigaste är att på den förra omgången stickor fick jag inte ett enda felaktigt. Det måste ju varit fel på dessa stickor!! Varning för dem!!

Jag har god lust att stämma dem!! Man kan få psykisk ohälsa alltså!!

Tack kära ni som skrivit stöttande ord. <3

Fattar! Otroligt irriterande och deppigt! Men som du säger än är det inte kört!!!
  • sofiaaaaaa
    Frallanz skrev 2018-04-03 20:03:08 följande:

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Otroligt!! Det är ju verkligen exakt de orden man vill höra när man är på mvc. Stort grattis!! Så himla glad för dig!
  • sofiaaaaaa
    Frallanz skrev 2018-04-03 20:03:08 följande:

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Otroligt!! Det är ju verkligen exakt de orden man vill höra när man är på mvc. Stort grattis!! Så himla glad för dig!
  • sofiaaaaaa

Tog ett test imorse men negativt! Stod för säkerhets skull och tittade som en galen person ;). Tog även kort och redigerade ifall de skulle synas ett streck men nej. Mensen är på g och tror ett faktum senare under dagen. Fasen va trist!

Lycka till allesammans!

• sofiaaaaaa
    Baraentilligen skrev 2018-04-06 05:31:55 följande:

Dagens test, definitivt starkare än gårdagens vilket utesluter spöksträck och gör mig gravid!! Äl+11, vecka 3+4! Håller tummarna att ni alla joinar mig snabbt :)

Stort grattis! Extra kul oxå att det går att ha lite små spottings och ändå plussa!
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-04-06 06:12:26 följande:

Strecken är svagare idag. :( Syns knappt på bild. Får bara beredd på hcg störtdyker snart igen då. Känns dock skönt att få bekräftat att jag är gravid i alla fall och hoppas på ett mirakel!

Vecka 4+0. Snälla lilla bebis stanna kvar!

Men guuu, grattis!!!! Hoppas du kan njuta och fokusera bara på cb testet!!!
  • sofiaaaaaa
    SixxAM skrev 2018-04-07 20:58:08 följande:

Ser ni något eller ä de bara jag? Bim +5

Absolut! Grattis :)
  • sofiaaaaaa
    Systeryster33 skrev 2018-04-08 07:19:14 följande:

Någon som ser något? Bim-1 äl+11

Jag tycker mig se ett svagt sträck! Ska se om det kommer med här!

Någon som fått spök med babyplan?

Jag ser! Grattis!
  • sofiaaaaaa
    Baraentilligen skrev 2018-04-08 13:19:53 följande:

Nu fick jag det svart på vitt, och det har inte ens gått två veckor sen befruktningen ännu (dessutom tog jag testet mitt på dagen) så nu vågar jag hoppa över till gravid kategorin :) Grattis till plussen alla och jag håller tummarna stenhårt för er andra!

Va fantastiskt! Stort grattis och lycka till!!
  • sofiaaaaaa
    Trallallaa skrev 2018-04-09 06:40:24 följande:

Sitter här och är alldeles chockad. Testade idag på BIM +5 eftersom jag inte har vågat innan. Och det var ett plus! (Vi började försöka i maj förra året.)

Grattis! Va roligt!!
  • sofiaaaaaa
    maria1992 skrev 2018-04-09 05:51:22 följande:

Jahapp... där kom mensen??? Herregud. Var de ett missfall? Tempen är fortfarande över linjen och den brukar sjunka ner till 36.0 när mensen kmr. Vad tror ni? Nåhon som fått blödning trots gravid?

Vad skulle ni tolka det som?

Lördagens test och dagens kurva...

Blöder du mkt? Har ont? Jag har under båda mina graviditeter blött lite till rätt mkt i hela första trimestern. Har aldrig varit ngn fara för mig. Så länge du inte har ont el blöder några större mängder så behöver det inte betyda missfall! Håller tummarna!
  • sofiaaaaaa
    jenniferrunder skrev 2018-04-09 18:03:48 följande:

Hej alla fina!

Är -2 BIM och vaknat nu precis efter nattjobb. Känner lite molande värk i magen och lite stickningar i livmodern då och då. Inga andra symtom.

Är det spökstreck på stickan eller är det svagt positivt...? Mitt hjärta håller på att hoppa ur bröstet på mig

Jag ser ngt ;).
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-04-09 19:47:25 följande:

Hej då från mig... min dröm om en sladdis försvann idag. Tredje missfallet. Missfall i dec, mars och nu april. Inga problem att bli gravid, men ägget fäster tydligen inte ordentligt.

Tydlig ägglossning, gravid på digitalt och sen missfall i vecka 4+3. Samma varje gång.

Å nej! Beklagar verkligen :(.
  • sofiaaaaaa
    Frallanz skrev 2018-04-13 07:38:21 följande:

Jag blev inget klokare av att gå dit direkt :(

De hittade inget foster, bara en fostersäck med vatten i. Dem såg en graviditet sa dem, men om det är en fortgående eller en rest efter missfallet kunde dem inte svara på, MEN dom sa att dem tror jag är gravid på nytt och att det därför inte syns något ännu. Nytt vul om 2-3 veckor. Men dem kunde/vill ju inte säga varken eller, och det är därför jag kom dit, för svar på min ovisshet jag gått med länge :( men är iaf inte gravid i vecka 10 som vi gick efter först, så jag fick iaf konstaterat att det var MF där den 9/3 när jag misstänkte det.

Så får väl se om det är en ny graviditet som startat, eller om det är rester vilket det inte borde vara såhär långt efter ett så pass tidigt mf sa den ena läkaren.

Har illamående och molvärk dagligen, men just nu tror jag ingenting längre... vill bara veta så vi kan få ge oss på försök nr 2 om det är så.

Men va märkligt, verkligen! Stackars er, förstår att det måste vara frustrerande med denna ovisshet. Men de låter ju onekligen som en by graviditet, eftersom testet visar gravid fortf. Håller tummar för allt allt går bra!
  • sofiaaaaaa
    Frallanz skrev 2018-04-13 11:53:29 följande:

Ja man hoppas väl på att det kanske är så att ÄL kom snabbt efter.

Men just nu blöder jag sparsamt igen och har skärande känsla i livmoder, som mensvärk fast ändå lite likt en svag värk eller hur man ska säga så rädd att det isf ska va ett mf till i görningen kanske :( jobbigt att inte veta varken ut eller in... ska ta ett gravtest nästa vecka, bara för o se vad det säger.

A detta blod när man är gravid är ren tortyr. Jag hade mkt blödningar när jag väntade båda mina barn. Va tack å lov inget. Hoppas verkligen inte de är ngn fara för dig heller och att de ser ett lite pyre vid nästa VUL.
  • sofiaaaaaa

[quote=78637353][quote-nick]Fiamedknufff96 skrev 2018-04-16 07:06:42 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag har ingen erfarenhet av spöktest, vet inte hur vanligt det är med cb. Håller tummarna för att det är ett plus :). Testa igen på BIM!

• sofiaaaaaa
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 06:04:47 följande:

Min oro var fullständigt obefogad tydligen. Idag fick jag ett + på stickan :D Med clearblue digitalt! Är som i en dimma just nu! 14:e försöket för mig och min man och ÄNTLIGEN tog det sig!!! Är så sjukt lycklig just nu ;u; <3

Lycka till alla andra nu! Jag håller tummar och tår för er! <3

Stort grattis, va underbart!!!
Svar på tråden BIM april 2018